Re: vyúčtování faktury
To není o účetnictví, ale o tom, kdo ponese náklady vzniklé mezi skutečnými náklady na opravu a vyplacenou částkou od pojišťovny. Musíte přeci vědět, jak jsou postavené smlouvy mezi Vámi a Vašimi klienty.
Když se nad tím zamýšlím, tak zřejmě máte dohodu s klientem, že za něj vyřídíte škodní událost.
V takovém případě bych klientovi vystavoval fakturu, která bude obsahovat jednotlivé položky představující opravu auta + další služby a Vaše provize.
Dále by tam měla být v záporné částce vyplacená částka od pojišťovny a klient tedy zaplatí rozdíl.
Pokud není možné to zahrnout do jedné faktury, tak bych asi na platbu od pojišťovny vystavil klientovi dobropis.
Re: vyúčtování faktury
Potíž bude v tom, že patrně nedoženete klienta k tomu, aby doplatil co dluží dle vystavené faktury, protože opravené vozidlo už musel dávno dostat a vy zase máte peníze co vyplatila pojišťovna. Pojišťovna platí až následně a nějakou dobu to trvá. Proč tedy nevystavit dobropis klientovi a poskytnout mu na rozdíl mezi fakturou a skutečnou úhradou pojišťovny slevu ?
Jde o to, že se sníží váš zisk, pokud bude výdělek vyšší než náklady, proč ne ?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.