Hlavní navigace

Vyúčtování faktury

  • (neregistrovaný)

    23. 9. 2007 13:28

    Dobrý den,vedeme živnost na likvidace pojistných událostí .Chtěla bych se zeptat, jak mám účetně řešit případ, kdy vystavíme klientovi fakturu za opravu automobilu a služby s tím spojené jako odtah, parkovné a jednání s pojišťovnou atd. a pojišťovna nám vyplatí jen určitou částku této fakturu.Vznikne mi tam rozdíl mezi vystavenou fakturou a vyplacenými penězi od pojišťovny.Jak mám řešit tento rozdíl?Mám ten rozdíl nárokovat po klientovi nebo se to účetně může řešit jinak?Děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 9. 2007 2:57

      Láďa (neregistrovaný)

      Re: vyúčtování faktury
      To není o účetnictví, ale o tom, kdo ponese náklady vzniklé mezi skutečnými náklady na opravu a vyplacenou částkou od pojišťovny. Musíte přeci vědět, jak jsou postavené smlouvy mezi Vámi a Vašimi klienty.

      Když se nad tím zamýšlím, tak zřejmě máte dohodu s klientem, že za něj vyřídíte škodní událost.

      V takovém případě bych klientovi vystavoval fakturu, která bude obsahovat jednotlivé položky představující opravu auta + další služby a Vaše provize.
      Dále by tam měla být v záporné částce vyplacená částka od pojišťovny a klient tedy zaplatí rozdíl.

      Pokud není možné to zahrnout do jedné faktury, tak bych asi na platbu od pojišťovny vystavil klientovi dobropis.

    • 24. 9. 2007 19:53

      Dáša (neregistrovaný)

      Re: vyúčtování faktury
      Potíž bude v tom, že patrně nedoženete klienta k tomu, aby doplatil co dluží dle vystavené faktury, protože opravené vozidlo už musel dávno dostat a vy zase máte peníze co vyplatila pojišťovna. Pojišťovna platí až následně a nějakou dobu to trvá. Proč tedy nevystavit dobropis klientovi a poskytnout mu na rozdíl mezi fakturou a skutečnou úhradou pojišťovny slevu ?
      Jde o to, že se sníží váš zisk, pokud bude výdělek vyšší než náklady, proč ne ?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).