Vlákno názorů k dotazu Baby studio x rodičovský příspěvek od M.H. - Re: Baby studio x rodičovský příspěvek Tak jestli se...

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 9. 2007 10:36

M.H. (neregistrovaný)

Re: Baby studio x rodičovský příspěvek
    Tak jestli se můžu zapojit do diskuze :o)

Zákon opravdu neřeší, jestli se jedná o jesle/školku/obdobné zařízení státní nebo soukromé. Takže má-li dané zařízení licenci na provozování jeslie/školky (omlouvám se, nejsem odborník - "něco", čím ministerstvo školství povoluje provoz), je nutné se vejít do maximální povolené docházky.

Ovšem ne každé baby studio je školka, oni nemusí být oficiálně školka, můžou být jenom obyčejné hlídání dětí. Potom je to zajištění hlídání dětí jinou zletilou osobou, při které se rodičák pobírat může.

Takže důležité je zajímat se, jestli mají nebo nemají licenci z ministerstva školství (jesle tuším ze zdravotnictví - fakt netuším, jak přesně to je dělané). MMCH za barákem máme jesle, které krom jeselského provozu zajišťují i běžné hlídání dětí. Ty přímo upozorňují, že i když jde o nahodilé hlídání bez zapsání dětí k řádné docházce, tak rodiče musí dodržet maximální povolenou dobu, protože to nahodilé hlídání se odehrává v jeslích.

• 26. 9. 2007 11:22

Kamila (neregistrovaný)

Ono studio není nijak licencované MŠMT, je to soukromé hlídání dětí placené, takže podle toho, co Vy, M.H. píšete, bych neměla mít obavu o odebrání RP, pokud jsem to pochopila správně?

• 26. 9. 2007 12:27

xy (neregistrovaný)

toto je velmi zajímavá debata
    zajímalo by mě, jak kontrolují příslušné úřady (co vyplácejí rodič.příspěvek) docházku dětí po různých baby centrech, hlídacích centrech a já nevím jak se to vše nazývá