Re: s.r.o. ano či ne?
Dobrý den, jsem soukromý lékař a vedu daňovou
>evidenci. Hodlám si postavit nový dům, který by zahrnoval i
>ordinaci. Jeden z mých kolegů mi radil, abych si jako
>lékař založil s.r.o. a tomu pak ordinaci ve svém domě
>pronajímal. Nevíte prosím jak v praxi vypadá vedení
>účetnictví (podvojného) u lékařů při všech těch regulacích
>od pojišťoven? To bych danil vše co vyfakturuji, i
>když mi to pojišťovna neuzná k proplacení? Předpokládám,
>že DPH se mě příliš nedotkne...??Jsem v těchto věcech
>úplně mimo, mohl byste mi prosím někdo poradit, zda by
>opravdu založení s.r.o. mohlo přinést nějaké výhody,
>nebo by to pro mě byla spíš komplikace? Děkuji za Vaše
>názory.
DPH se Vás s největší pravděpodobností dotýká už dnes, pokud jste vykázal za předcházejících 12 po sobě jdoucích měsíců obrat vyšší, než 1 mil. Kč. Možností, jak se nechtěně stát plátcem DPH, máte více, ale v souvislosti s tím pronájmem mě napadá jedna. Pozor na pronájem movité věci. Pokud pronajmete nemovitost, je to v pohodě, jedná se o osvobozené plnění, stejně jako u zdravotnických služeb. Jestli ale pronajmete i zařízení ordinace – movité předměty – třeba jen za kačku, tak jste uskutečnil zdanitelné plnění a ... vítejte v klubu:-)) Z hlediska finančního to není žádná tragédie, ale toho úřadování a povinností!
>dph se doktora asi nedotýká:-)
Bohužel, dotýká. Pouze ve výše uvedeném smyslu - dosažení obratu a do toho třeba pronájem movité věci, nebo pořízení zboží z JČS, které je předmětem spotřební daně (líh z Německa, za pár kaček, který dá nepředloženě do DE...) a jsme kde? V § 95/8.
>ale jinak s vámi plně souhlasím. tolik papírování,
>výdajů a všeho navíc, a s reformou padne i "výhoda"
>neprogresivního danění s.r.o.