Re: Paragon - do jaké výše?
Rada bych se taky k této diskuzi zeptala, jak je to s fakturami třeba od Coca Cola, která nám dá hotovostní fakturu třeba na 18500,- v hotovosti a jen dolů připíšou, že hotovost převzal:.....
Jak toto účtujete, když je hotovstní jen do 10tis., vždit druhá strana má tu samou povinnost??
Asi je to banální dotaz, ale jsem nováček.
Moc děkuji
Nejedná se o hotovostní, ale o povinnost při částce vyšší ne 10.000 vystavit fakturu jako daňový doklad, který může být hrazen v hotovosti. Jak píšete: napíše se dolů hotovost převzal:..... Nebo k faktuře přiloží příjmový doklad. To je v pořádku. Ale zarazilo mě, když mi pán řekl, že může psát paragon na částku do 20.000,-. Tak jsem si říkala, jestli mi něco neuniklo.
Hezký večer.
>>>Byl mi vystaven paragon na částku 19.990,- Kč. Chtěla
>>>jsem po prodávajícím fakturu, nebo 2 paragony, řekl
>>>mi, že paragon může být do částky 20.000,-. Myslela
>>>jsem, že do 10.000,-. Poraďte prosím, jestli jsem
>>>tuto
>>>skutečnost nějak přehlédla. Abych po něm náhodou
>>>nevyžadovala fakturu a byla toto pravda. Díky.
>>
>>
>>Rada bych se taky k této diskuzi zeptala, jak je to s
>>fakturami třeba od Coca Cola, která nám dá hotovostní
>>fakturu třeba na 18500,- v hotovosti a jen dolů
>>připíšou, že hotovost převzal:.....
>>Jak toto účtujete, když je hotovstní jen do 10tis.,
>>vždit druhá strana má tu samou povinnost??
>>Asi je to banální dotaz, ale jsem nováček.
>>Moc děkuji
>
>Jolano, já s tímhle pracuji také, ale u konkurence
>Pepsi :-)!
zřejmě zde došlo k popletení pojmů zjednodušený daňový doklad - paragon a platba v hotovosti. Zjednodušený daňový doklad lze vystavit na částku do 10 000,- Kč a znamená to, že doklad nemá všechny náležitoati daňového dokladu, hlavně nemá vypočtenou daň. Má uvedeno jen %daně a odběratel si daň vypočte. Kdežto daňový doklad-fa, která má všechny náležitosti daňového dokladu dle zákona o DPH na jakoukoliv částku(asi do půl milionu), může být hrazena i v hotovosti.