Vlákno názorů k dotazu Zaokrouhlování od Alena - Re: Zaokrouhlování Honzo, jsem z účetní firmy a podle...

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 2. 2008 11:33

Alena (neregistrovaný)

Re: Zaokrouhlování
    Honzo, jsem z účetní firmy a podle mě se jedná o zjednodušení práce Vaší účetní. V reálu to zas až tak vliv na výsledek mít nebude (tedy na daň z příjmu, protože když si DPH neuznáte, máte ho v nákladech), ale dle mého odborného posouzení by jí finanční úřad měl nárok napadnout nesprávné vedení záznamové povinnosti k DPH. Jestliže obdržíte doklad kde JE vyčíslená DPH (např. 100 základ daně a 19 daň), tak by měla PŘESNĚ tyto částky zanést jak do účetnictví, tak do záznamové povinnosti k DPH. Při jejím zjednodušení tak může dojít k odchylce 101+18 nebo 99+20 a jestliže takových odchylek bude měsíčně pětset, tak Vám to pomalu "hodí" doměřitelný základ daně ...
    Myslím že je dobré si s ní popovídat o pečlivosti :-) a přeji Vám hodně empatie, protože taková "upracovaná" paní účetní Vás začne všemi možnými způsoby přesvědčovat o tom, že je to přeci prkotina ...

• 24. 2. 2008 12:32

TOM (neregistrovaný)

U zjednodušeného daňového dokladu můžete vycházet z údajů (základ daně a daň), které jsou tam uvedeny. To platí, jsou-li spočteny správně. Jinou možností je provést výpočet (rozdělení na základ a DPH) koeficientem, jak Honzo uvádíte. Obě varianty jsou použitelné a v souladu se ZDPH (zejména § 28 a § 37). Použitím těchto dvou postupů mohou vznikat drobné rozdíly ve výsledku. Jedinou otázkou je, čím se Alena může v účetní firmě zabývat, když Vám poskytuje takové nesmyslné rady:-)

• 24. 2. 2008 12:58

Alena (neregistrovaný)