Vlákno názorů k dotazu Zdravotní a sociální pojištění od Andrea - Re: Zdravotní a sociální pojištění Dobrý den,nejsem odborník :-),...

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 2. 2008 17:45

Andrea (neregistrovaný)

Re: Zdravotní a sociální pojištění
    Dobrý den,

nejsem odborník :-), ale domnívám se, že pokud si na vzp a ssz zavoláte, nebo jakkoli jinak zažádáte, měli by být povini zaslat přehled o platbách.
    Z vlastní zkušenosti ale vím, že až Vám přijde dopis s dlužnou sumou za období XXX, zašlete jim s úsměvem odpověď s důkazem (pracovní smlouva), že jste v období XXX byla zaměstnaná u toho a toho zaměstnavatele a jste z toho venku, vzp i ssz si to následně musí vyřešit zpětně s ním.
    Andrea

• 27. 2. 2008 17:50

Lucie (neregistrovaný)

To jsem si říkala také, že oni si to vyřídí se zaměstnavatelem, ale co když zaměstnavatel do té doby xxx zkrachuje? Také si říkám, že by neměl být problém dostat jakýsi "výpis" zaplaceného pojištěného, je to přece jen moje "konto", že? :)

• 27. 2. 2008 17:56

Andrea (neregistrovaný)

Mně přišel dopis s dlužnou sumou a já jsem jim vysvětlila, že jsem byla v té době zaměstnaná s přesvědčením, že se za mě platí. Takže mě to automaticky nezajímá, protože za to nemůžu a nikdo mi nemůže nic udělat, je to chyba zaměstnavatele, takže ať si to s ním udělají jak chtějí. To by mělo platit i v případě, že zkrachuje...
    Vy byste měla být krytá tím, že jste v daném období byla zaměstnanec.
    Ale nic za to nedáte, když si pro klid a pořádek zavoláte nebo napíšete email s žádostí o zaslání přehledu, nebo se jich jednoduše rovnou zeptejte, jak to vypadá s platbami pojistného od zaměstnavatele xxx. Když to uděláte emailovou cestou, budete mít, v případě jejich jakékoli odpovědi, v ruce další důkaz pro případné nedorozumění, až vám přijde dopis s dluhem :-).

• 27. 2. 2008 18:30

xy (neregistrovaný)

žádný výpis Vám sám o sobě nepřijde, protože žádné konto o zaplaceném pojistném nemáte