Vlákno názorů k dotazu Opravdu nikdo neví? Účtování kauce od M. - Re: Opravdu nikdo neví? Účtování kauce My účtujeme přijatou...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 3. 2008 14:56

    M. (neregistrovaný)

    Re: Opravdu nikdo neví? Účtování kauce
    My účtujeme přijatou kauci stejně jako přijatou zálohu.

  • 17. 3. 2008 15:35

    Kajla (neregistrovaný)

    Re: Opravdu nikdo neví? Účtování kauce
    Ovšem pravděpodobně dlouhodobou, např.479

  • 17. 3. 2008 15:47

    Terka (neregistrovaný)

    No a to je ten problém
    No, to je ten problém a jako zálohu to účtovat nemůžul,kvůli DPH, necheme z něho odvádět...,je to zbytečné papírování....odvedeme to až ze skutečné provize,navíc to ostatní je jen úschova a to se dle mého nedá účtovat jako záloha...

  • 17. 3. 2008 16:18

    Kajla (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    Ne z každé zálohy je povinnost odvádět DPH, pouze z té, která do budoucna bude použita na zdanitelné plnění. A to u vás nejspíš nebude. Opravdu bych zkusila 479.

  • 17. 3. 2008 16:31

    Terka (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    A opravdu 479, co 475?
    Jak by jste tedy zaúčtovala přijatou kauci na účet např. ve výši 15000 221/479
    a jak např. v případě, že z té kauce si nechám odpovídající provizi(např. 5000,-) ve chvíli,kdy obchod zdárně dokončím? Ale až v budoucnu šlo by to:
    221/479 přijetí kauce 15000,-
    479/221 vrácení kauce 10000,- Kč
    a teď jak dostanu tu provizi do tržeb, příp.DPH?
    Terka

  • 21. 3. 2008 13:57

    Zuzana (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    >>>>>>Dobrý den, moc prosím o pomoc, jak správně zaúčtovat
    >>>>>>kauci(ne zálohu).
    >>>>>>V prvním případě bych potřebovala kauci, která bude
    >>>>>>vrácena, čili přijde např. na účet a poté se vrátí
    >>>>>>klientovi.
    >>>>>>V druhém pak případě, kdy se kauce stane zálohou.
    >>>>>>A ještě případ, kdy je z těch uschovaných peněz
    >>>>>>klienta, hradí s.r.o. daň z nemovitosti na FÚ.
    >>>>>>
    >>>>>>Děkuji moc všem
    >>>>>>
    >>>>>>
    >>>>>>Terka
    >>>>>
    >>>>>My účtujeme přijatou kauci stejně jako přijatou
    >>>>>zálohu.
    >>>>Ovšem pravděpodobně dlouhodobou, např.479
    >>>
    >>>No, to je ten problém a jako zálohu to účtovat
    >>>nemůžul,kvůli DPH, necheme z něho odvádět...,je to
    >>>zbytečné
    >>>papírování....odvedeme to až ze skutečné
    >>>provize,navíc
    >>>to ostatní je jen úschova a to se dle mého nedá
    >>>účtovat jako záloha...
    >>Ne z každé zálohy je povinnost odvádět DPH, pouze z
    >>té, která do budoucna bude použita na zdanitelné
    >>plnění.
    >>A to u vás nejspíš nebude. Opravdu bych zkusila 479.
    >A opravdu 479, co 475?
    >Jak by jste tedy zaúčtovala přijatou kauci na účet
    >např. ve výši 15000 221/479
    >a jak např. v případě, že z té kauce si nechám

    >odpovídající provizi(např. 5000,-) ve chvíli,kdy obchod
    >zdárně dokončím? Ale až v budoucnu šlo by to:
    >221/479 přijetí kauce 15000,-
    >479/221 vrácení kauce 10000,- Kč
    >a teď jak dostanu tu provizi do tržeb, příp.DPH?
    >Terka


    Dovolím si vstoupit do diskuze. Učtuji to v realitce taky tak, a nejsem si tim uplně jista, proto me zajímá váš názor. Zbylých 5000 Kč účtuji 311/602 jako předpis a započtu je, protože peníze už mám, tak pohledávku vyrovnám 479/311 5000Kč. Co si o tom myslíte?

  • 21. 3. 2008 14:22

    Terka (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    No Zuzko,ale jiný postup než tento mě nenapadá:-(
    Toto je celkem ještě jednoduchý případ. Trošku komplikovanější mi to přijde, když je to např úschova peněz na účet realitky, které ve chvíli, kdy je nemovitost zapsána na KN, tk částku z úschovy převede na účet prodávajícího, takže de facto je přijme od kupujícícho a převede prodávajícímu a ještě daň z nem. na FÚ. Jak toto řešíte vy?
    Terka

  • 21. 3. 2008 16:43

    Zuzana (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    Všechno podle konkrétní smlouvy. Peníze od kup. vč. provize, daně 221/324 třeba 100 Kč, peníze prod. bez provize 314/221 třeba 90 Kč, provize 311/601, daň jde za prodávajícím takže je v těch 90 Kč a ten by ji měl uhradit. Přemýšlím nad 314-záloha a 315-kauce. Hm?

  • 21. 3. 2008 17:19

    Terka (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    >>>>>>>>>kauci(ne zálohu).
    >>>>>>>>>V prvním případě bych potřebovala kauci, která bude
    >>>>>>>>>vrácena, čili přijde např. na účet a poté se vrátí
    >>>>>>>>>klientovi.
    >>>>>>>>>V druhém pak případě, kdy se kauce stane zálohou.
    >>>>>>>>>A ještě případ, kdy je z těch uschovaných peněz
    >>>>>>>>>klienta, hradí s.r.o. daň z nemovitosti na FÚ.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>>Děkuji moc všem
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>>Terka
    >>>>>>>>
    >>>>>>>>My účtujeme přijatou kauci stejně jako přijatou
    >>>>>>>>zálohu.
    >>>>>>>Ovšem pravděpodobně dlouhodobou, např.479
    >>>>>>
    >>>>>>>>>
    >>>
    >>>Dovolím si vstoupit do diskuze. Učtuji to v realitce
    >>>taky tak, a nejsem si tim uplně jista, proto me
    >>>zajímá
    >>>váš názor. Zbylých 5000 Kč účtuji 311/602 jako
    >>>předpis
    >>> a započtu je, protože peníze už mám, tak pohledávku
    >>>vyrovnám 479/311 5000Kč. Co si o tom myslíte?
    >>
    >>No Zuzko,ale jiný postup než tento mě nenapadá:-(
    >>Toto je celkem ještě jednoduchý případ. Trošku
    >>komplikovanější mi to přijde, když je to např úschova
    >>peněz
    >>na účet realitky, které ve chvíli, kdy je nemovitost
    >>zapsána na KN, tk částku z úschovy převede na účet
    >>prodávajícího, takže de facto je přijme od kupujícícho
    >>a
    >>převede prodávajícímu a ještě daň z nem. na FÚ. Jak
    >>toto
    >>řešíte vy?
    >>Terka
    >Všechno podle konkrétní smlouvy. Peníze od kup. vč.
    >provize, daně 221/324 třeba 100 Kč, peníze prod. bez
    >provize 314/221 třeba 90 Kč, provize 311/601, daň jde za
    >prodávajícím takže je v těch 90 Kč a ten by ji měl
    >uhradit. Přemýšlím nad 314-záloha a 315-kauce. Hm?
    No, Zuzi, ale já se právě snažím vyhnout DPH, takže to na tu 324 nechci účtovat, aby to nebylo bráno jako běžná záloha, když je to kauce. A jak máte napsáno "peníze prod. bez
    >provize 314/221 třeba 90 Kč,", tím myslíte, když dáváte tu úschovu prodávajícímu? To si ale k tomu musíte dělat nějaký předpis vnitřního zaúčtování,ne?
    Terka

  • 21. 3. 2008 17:57

    Zuzana (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    ¨
    Práve 314,324 jenom zálohy ve výši provize kvůli DPH, 315,325 jako platby provedné za jiné osoby. Vše je 1obchod, který má smlouvu. 479 >rok. Hm?

  • 21. 3. 2008 18:15

    Terka (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    Uděláme příklad:

    tak např. 25.2. příjem částky na účet 150 000,-Kč
    (od kupujícího, jenže v té čásce bude:)

    1) Úschova ve výši 100 000,- která bude např. za měsíc převedena na účet kupujícího

    2) 10 000,- to bude daň z převodu nem., kterou dle smlouvy zaplatí schovatel(realitka) za prodávajícího

    3) 40 000,- Kč provize

    Tak jak by jste to zaúčtovala?
    Terka

  • 21. 3. 2008 18:26

    Zuzana (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    Ano, nejlíp konkrétně :-) Taky nad tím pořád dumám.
    Mám smlouvu, kde jsou tyto věci definované. Udělám si proto přepisy. Úschova je vlastě kauce 221/325 daň je závazek vůči FU tak asi 221/379, to ale nevim, jestli je ve smlouve vyčíslená. Ale dejme tomu, že je. Já ji mám zakomponovanou do částky, kterou vracím prodávajícímu - ten by ji i měl platit a pak ukázat doklad. Každopádně je to předpis na závazek. Provize dám na 221/324 - až se tozrealizuje udělala bych 311/602. Vrácení peněz z úschovy je 325/221. Vše je krátkodobé, navazuje na smlouvu a zůstává jenom 602 výnos ve výši provizi. Zní mi to takto logicky, ale nevím zdali úplně účetně. Realitka je má premiéra :-) Co vy na to?

  • 21. 3. 2008 18:29

    Zuzana (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    oprava - vrácení peněz prodávajícímu z úschovy je 315/221.

  • 21. 3. 2008 18:39

    Terka (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    ANo, souhlas, taky bych to tak udělala,jen mi vrtáhlavou toto:

    1) Když hodim tu provizi 221/324, tak je to přijatá záloha, která bude zdan.plněním a měla bych z ní přece v období, kdy ji přijmu odvést DPH,nebo? To je to, co přesně nechci, protože já nemám jistotu, že obchod dojde ke zdárnému konci, takže chci to DPO odvést ve chvíli, kdy je opravdu záloha provizí.......

    2) K té daňi, ona je to v podstatě daň za prodávajícího, já bych ji snad nějak neměla ani účtovat na 379,ne?
    Terka

  • 21. 3. 2008 18:47

    Zuzana (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    No to jo, daň jde za prodávajícím - jeho závazek. To jedine kdyby bylo ve smlouvě že to platí realitka, jinak to je věc prodávajícího.
    Takže jenom přijaté 221/325 a vrácené peníze 325/221 a rozdíl na účtě 221/325 je provize a přeúčtovat na 221/324 momentem realizace a pak hned 324/311 a 311/602 aby DPH zapadolo do jednoho období, když už obchod proběhnul?

  • 26. 3. 2008 11:00

    Terka (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    No jo Zuzi, jenže jestli tomu správně rozumim, tak vy to chcete udělat tak, že např. 100 000,- (kde je i kauce i záloha) zaúčtujete, ve chvlíli, kdy účtujete banku 221/325. Potom, část kauce se vrací (např. 50 000,-) tak 325/221 no a v té chvíli máte pořád na 221 50 000,- jenže vy už je na 221 máte a když je znova zaúčtujete 221/324, tak je tam máte 2x a přepsat tu prvotní položku, kdy ty peníze přijdou přece nejde, v tom by byl docela čurbes,ne?
    Terka

  • 26. 3. 2008 12:01

    Zuzana (neregistrovaný)

    Re: No a to je ten problém
    No víkend jsem strávila čtěním slmluv- úschovu peněz mám na 324 - jedné analytice. Účet se docela přehledně rovná. Zálohy na provizi, rezervačné poplatky ... 324- s jinou analytikou. Samozřejmě záloha je ne vždy rovná provizi - tak z poloviny případů :-( Naštěstí nejsme plátci DPH, čurbes to teda je - ale nemám jiný způsob. Jak jinak může "zprostředkovatel" účtovat? Ja to mám zatím takto a řeším to jak-tak variabilním symbolem jako číslem smlouvy, který mi dává různé platby a částky k sobě. (pokladnu i banku)
    Prosím někoho o radu, jak líp zachytit účetně tuto problematiku. Já už to účtovala takhle - ráda ale od nového roku začnu jinak - lépe!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).