Re: Ukončení MD a proplacení řádné dovol
Dovolenou nemůžete proplácet, dovolenou musí čerpat a ona si musí o čerpání požádat. A proč by o rodičovskou dovolenou žádala u sociálky ? Co ta s tím má společného ? Rodičovskou dovolenou na její žádost musí poskytnout zaměstnavatel až do věku 3 let. Pletete si to zřejmě s rodičovským příspěvkem.
To tedy znamená,že pokud si zažádá o čerpání dovolené např.od 25.3.08 - má nárok na 23,5 dne, tak jí uděláme výplatní pásku s výplatou za 23,5 dne dovolené a pak může zaměstnankyně zažádat
o další rodičovskou dovolenou. Nebo je to jinak ?
Děkuji za trpělivé odpovědi,ale jsem začátečník.
Ano , je to tak, zažádá si o čerpání řádné dovolené a potom si opět zažádá o rodičovskou dovolenou nejdéle do 3 let věku dítěte. Pokud by ale chtěla nastoupit dříve - zaměstnavatel na to nemusí přistoupit, takže pokud si není jista, je někdy lepší požádat třeba do 2 let a potom do 3 let. To musí zaměstnavatel podle zákona umožnit. Pozor ale, pokud máte někoho na zástup a necháte ho v době její řádné dovolené pracovat (máte sjednán zástup za mateřskou a rodičovskou dovolenou) potom se její pracovní poměr změní na dobu neurčitou. Takže po dobu řádné dovolené by ten zástup neměl být v práci nebo to ošetříte dodatkem, že je zástup po dobu řádné dovolené od - do.
Opravím některá slova - píšete, že OPĚT zažádá o rodič. dovolenou... Ona si nezažádá opět, ani si nežádá o další rod. dovolenou, protože na rodičovské ještě nebude. Ona si, až jí bude končit mateřská, požádá o čerpání řádné dovolené tak, aby bezprostředně navazovala na mateřskou dovolenou a než jí skončí řádná dovolená, pak teprve zažádá o rodičovskou dovolenou a její délku si určí, nejdéle ale do 3 let dítěte.
Ano, napsala jste to přesněji, ale myslím, že paní pochopila , co jsem tím opět myslela. Jako že pokaždé musí žádat, o řádnou dovolenou, o rodičovskou dovolenou např. do 2 let, pak zase musí požádat pokud bude chtít prodloužit. Chtěla jsem tím zdůraznit tu žádost maminky.