Re: sleva na studenta
slevu na studenta může uplatňovat jenom ten, koho se to týká (tzn. - dítě na sebe), v žádném případě této zam-kyni nenáleží sleva na studenta, protože ona nestuduje
tato zam-kyně mohla uplatňovat (pokud neuplatňoval např. manžel) daň. zvýhodnění na dítě - pokud dítě nenastoupilo do zaměstnání (není evidováno na ÚP) od 1. 7., nebo má PP, DoPČ jen na část prázdnin - ne po celý měsíc čer-ec nebo srpen, potom může pobírat tato zam-kyně daň.zvýhodnění pobírat i o prázdninách
já se vložím také s dotazem, měla jsem studentku na DPP, asi 6x v roce 2007 a potom únor 2008.
Rok 2007 vlezla se mi do 150 hodin. Studuje dálkově.
Od března ji firma vzala na poloviční pracovní úvazek. Já jsem na ni slevu - že studuje uplatňovala dál. V červnu 2006 měla promoci.
Chci se zeptat jestli jsem tu slevu jako student uplaňovala správně? a za červenec bych už jí slevu, po promoci nedala.
Děkuji moc za odpověď.
Dotaz jste měla položit zvlášť, takto bude diskuze zamotaná, ale odpovím: Pokud studovala VŠ státem uznanou, nebylo jí ještě 26 let a studium nebylo v programu celoživotního vzdělávání, pak měla statut studentky a slevu jste jí dávala oprávněně (pokud jste měla potvrzení o studiu a podepsané prohlášení). Vysokoškoláci jsou studenti ještě měsíc po měsíci, ve kterém ukončili řádně studium státní zkouškou (nebere se datum promoce ale datum státní zkoušky), pokud v tomto následujícím měsíci nebyli po celý měsíc zaměstnáni ani nepobírali podporu. Takže jestli složila v červnu st. zkoušku a přes celý červenec pokračoval její pracovní poměr, pak již v červenci nemá statut studenta a sleva nenáleží. Kdyby byla zaměstnancem třeba do 30.7., pak by již nešlo o celý červenec a slevu by ještě mohla uplatnit. Pokud st. zkoušku složila v květnu, pak stejně musíte uvažovat o červnu místo o červenci.