Vlákno názorů k dotazu Klient neplatí účetní služby :-( od jjj - Re: Klient neplatí účetní služby :-( Nejste sama, poslední...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 10. 2008 10:46

    jjj (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Nejste sama, poslední dobou jsem na tom podobně. U toho, pro kterého pracuji už 15 let trošku toleruji, ale on se snaží nosit mi peníze každý týden. Takže i když je ve skluzu, tak pořád průběžně platí. ale jsem rozhodnutá, že pokud se "zadrhne" s placením, nezpracuji mu nic. Už jsem z toho unavená a nejhorší je, že není sám. Mám tu paní, která si vyjíždí 4x ročně na dovolenou, chlubí se novými parfémy a na zaplacení čekám 2 měsíce. Krom toho vše nosí ke zpracování zásadně na poslední chvíli. Je to o nervy, uvažuji, že skončím.

  • 16. 10. 2008 10:57

    p (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Já také souhlasím, u klientů jsem částku za služby nezvýšila minimálně 3 roky, protože už teď když mají platit tak u některých to trvá. Klientce jsem řekla že ji zvednu fakturaci že toho má čím dál víc a ona mi na to řekla že ona taky na někom prodělává. Ale nechápu proč bych měla prodělávat zrovna já. A každý klient si myslí že máte jenom jeho, ale už si neuvědomuje, že jen z jeho fakturace by jste živa nebyla. Doklady k DPH mi dají např. 22, a když Vám to takhle udělají 3 tak sedíte a účtujete a účtujete.

  • 16. 10. 2008 11:04

    jjj (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Mluvíte mi úplně z duše. Stále dělám za stejné ceny, ačkoliv se mi zvýšil nájem a vše ostatní se zdražilo. Většinou podle mých zkušeností si tohle dovolují jen u nás, které děláme jako OSVČ. Pokud si někdo zadá účetnictví u větší firmy, tak vyšlapuje jak hodinky. Doklady musí donést roztříděné a mnohdy i seřazené. Oni to pak jen vezmou a zaúčtují. A platí při předání např. přiznání k DPH v hotovosti. Chtěla jsem každému vyjít vstříc a obrátilo se to proti mně. Teď horko těžko vysvětluji, že poštovné za obálky které jim rozesílám si musí platit sami. Doteď jsem to platila ze svého.
    Jsem husa a dobře mi tak :))

  • 16. 10. 2008 11:07

    jana (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Zcela s vámi všema cítím, protože vím o čem mluvíte... před lety jsem taky podnikala v účetnictví a musím říct, že teď coby účetní-zaměstnanec se cítím jako v ráji, jisté peníze, pohoda bez stresů....držím palce a přeji pevné nervy !!!!
    PS: u jednoho klienta jsem zásadně předávala přiznání výměnou za peníze...škoda jen že mu bylo úplně fuk, že přiznání odevzdá pozdě :)

  • 16. 10. 2008 11:15

    pája (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    >Zcela s vámi všema cítím, protože vím o čem mluvíte...
    >před lety jsem taky podnikala v účetnictví a musím
    >říct, že teď coby účetní-zaměstnanec se cítím jako v
    >ráji, jisté peníze, pohoda bez stresů....držím palce a
    >přeji pevné nervy !!!!
    >PS: u jednoho klienta jsem zásadně předávala přiznání
    >výměnou za peníze...škoda jen že mu bylo úplně fuk, že
    >přiznání odevzdá pozdě :)

    účetní neplačte, já taky odpálil dva klienty, kteří si mysleli, že budou platit až se jim zachce,a šlo o poradenské, nikoliv účetní služby, takže situace je obdobná. Buď je klient slušný, potřebuje Vás a ví,že nejste charita, nebo je to ...atd. a většinou je lepší se ho zbavit.
    >
    >

  • 16. 10. 2008 11:16

    Dáša (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Ano, taky mám takového. Zajímavé je, že mu to prochází na FÚ.
    Dobře jste udělala, že jste s tím skončila. Však už taky sháním práci. Jen je těžké , když máte pár roků do 50 se někde uchytit. Zvlášť když jste ze severu Čech.

  • 16. 10. 2008 11:35

    Marci (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Tééda je vás dost, co jste na tom podobně. Když to udělal jeden klient, tak jsem počkala. Platit pozdě je u většiny normální:-( Ale teď se neplacení nějak rozjelo, proto se začínám bránit. Mají mě za troubu, který jim udělá co je třeba, aby neměli malér. Ale že nemám příjem, je jim jedno. Sami jezdí v nových autech, na dovolené a ještě mi to tu vyprávěj! Pak nemaj 2000 na účto. Silně uvažuji nechat si 3 solidní a někam nastoupit na trvalo. Když vidím, kolik nabízej účetním na HPP, divím se, že ještě dělám externě. JO a na severu Čech práce je, chce to jen koukat po inzerátech.:-))
    Teď jse se s jedním taky rozloučila. Dluží mi za celý letošní rok. Papíry držím do zaplacení v ruce - bez peněz nedám!

  • 16. 10. 2008 11:44

    Vladimír 2 (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Někdy to vypadá, jako by účetní neuměli/y posílat dobírky.
    Jóóó, pokud nejsou smlouvy, tak potom paty k sobě, špičky od sebe a uši rozpažit.

  • 16. 10. 2008 12:12

    Marci (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Dobírkou budu posílat co? Zpracované účto? To jsem nikdy neslyšela:-)

  • 16. 10. 2008 12:17

    Irena (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    A pokud vám ten hříšník neplatí, tak je v tom momentě každá smlouva nanic.

  • 16. 10. 2008 12:19

    pája (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    tak to se tedy trošičku mýlíte, je to úplně jiná situace, ale pokud to tak vidíte Vy, Váš problém.

  • 16. 10. 2008 12:40

    Marci (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Jasně, můžu to vymáhat soudně a čekat, jak to za pár let dopadne. Já ale potřebuji příjem dnes. Neumím si představit mít leasing nebo hypotéku. Normálně by mě neplatiči stáhli ke dnu:-(

  • 16. 10. 2008 12:41

    iv (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Měla jsem takového klienta, nosil pozdě doklady, neplatil. Až zdravotní problémy (vysoký tlak zřejmě ze stresu) mě donutily rychle to s ním skončit. Byla jsem hloupá, udělejte to dřív...

  • 16. 10. 2008 12:41

    Dáša (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Souhlasím s Marci a Irenou. Dobírku si přece nemusí ten dotyčný převzít - říci, že si nic neobjednal a vrátí se vám to zpátky.
    Smlouvy mám vypracované u všech, dokonce i s penále při neplacení. Ale co je to platné, když neplatí ani běžné faktury?

  • 16. 10. 2008 12:52

    Marci (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Tak jaké je rezimé? Zpracovávat dál, co je potřeba a čekat na platby, případně běhat po soudech? Nebo práci stopnout a chtít nejdříve uhradit a až potom se pustit do práce?

  • 16. 10. 2008 12:55

    Marci (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Ježíši - pardon -opravuji: RESUMÉ. (Píšu jak sedlák:-( )

  • 16. 10. 2008 12:58

    iv (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Dát mu výpověď, takové typy se nepředělají...Taky jsem pořád vyhrožovala a čekala, že se to zlepší...a zdržení v platbách bylo měsíc, pak dva...nakonec půl roku. Nechala jsem si podepsat uznání dluhu, pomalu splácí, ale musím ho pořád upomínat a vyhrožovat soudem. A tlak stoupá..

  • 16. 10. 2008 13:08

    Dáša (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Jsem za tu výpověď, i když vím, že je to těžké, protože si říkáme, že přece jen je to práce.... A prosím Marci : kde sledovat ještě inzeráty? Projíždím internet a denní tisk, fakt toho tady moc není (Ústecký kraj). Když už tak chtějí znalosti jazyků, s těmi jsem fakt vedle.

  • 16. 10. 2008 14:38

    Marci (neregistrovaný)

    Re: Pro Dášu...
    Dášo, zkuste- prace.cz, job.cz aj. Ani nevím, kde všude šmejdím:-)
    Ale v Severočeském deníku jsem před 2.měsíci četla, že hledají účetní na VZP do TP - nástup kolem 20 tis, také hledali účetní v bytovém družstvu v TP- nabízeli dobré zam.výhody.
    Možná to bylo jen štěstí. Víte jak to je - když nepotřebujete tak je práce všude kolem, jen si vybrat. Ale když potřebujete a nutně, tak je prdlajs:-(

  • 16. 10. 2008 14:58

    Dáša (neregistrovaný)

    Re: Pro Dášu...
    Moc díky za radu. Budu to zkoušet a přeji hezký den.

  • 16. 10. 2008 15:07

    Vladimír 2 (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Můžete posílat třeba švestkové buchty.
    Pak je ale s podivem, proč TADY doslova skuhráte,
    že vám někdo neplatí.
    Má potřebu podnikatel mít od vás zpracované účto?
    Pokud ano, ať zaplatí - třeba dobírkou. Pokud tu potřebu nemá, tak to účto nedělejte a pak nebude mít za co platit.

  • 16. 10. 2008 15:14

    Vladimír 2 (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    K vašemu úvodnímu dotazu:
    ==můžete se prosím podělit o své zkušenosti s neplatícími klienty? ==
    MŮŽEME a toto je jedna ze zkušeností - zaslání zpracovaných dokladů klientovi dobírkou.
    A najednou je to špatně - o takovou zkušenost nestojíte? 27.10. si klient přijde pro DPH a vy budete samý úsměv a vešer budete na BC opět sdoslova skuhrat že nneplatí? Stačí SMS - máš DPH na poště
    a je vše v pořádku! Pokud uzná za vhodné že nemusí dobírku převzít, jeho věc. Debatu o smlouvách raději vynecháme.

  • 16. 10. 2008 15:30

    Karel (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Vladimire2 - souhlasim s Vami, ale poslat danove priznani k DPH na dobirku, kdyz to klient prinese treba 24. dne v mesici?

    Ja bych ho predal pekne z rucky do rucky :-)

  • 16. 10. 2008 15:49

    Vladimír 2 (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Také s vámi souhlasím a jenom pro upřesnění:
    z mojí levé do jeho levé DPH, z jeho pravé do mojí pravé patřičný obolus. Spokojenost na obou stranách.

  • 16. 10. 2008 18:07

    MM (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    ************
    Jo, jo, taky to znám. Útlocitnost se fakt nevyplácí. U chroniků neplatičů zásadně provozuji systém z ručky do ručky, ze začátku mleli pantem, teď už ví, že prostě nedám a je mi fuk, že je 25. odpoledne.
    Taky jsem dřív bývala milosrdnější a na platbu si i počkala, ale život mne naučil. V Makru mi taky na dluh nedají, tak co.......a už vůbec mi nepočká banka. Ty, co prostě neplatili ani pod hrozbou násilí, jsem jednoduše vykopla. Pár dorazilo zpátky a platí okamžitě a střelhbitě.

  • 16. 10. 2008 19:15

    Dáša (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    >>>>>>Někdy to vypadá, jako by účetní neuměli/y posílat
    >>>>>>dobírky.
    >>>>>>Jóóó, pokud nejsou smlouvy, tak potom paty k sobě,
    >>>>>>špičky od sebe a uši rozpažit.
    >>>>>Dobírkou budu posílat co? Zpracované účto? To jsem
    >>>>>nikdy neslyšela:-)
    >>>>
    >>>>Můžete posílat třeba švestkové buchty.
    >>>>Pak je ale s podivem, proč TADY doslova skuhráte,
    >>>>že vám někdo neplatí.
    >>>>Má potřebu podnikatel mít od vás zpracované účto?
    >>>>Pokud ano, ať zaplatí - třeba dobírkou. Pokud tu
    >>>>potřebu nemá, tak to účto nedělejte a pak nebude mít
    >>>>za co
    >>>>platit.
    >>>
    >>>K vašemu úvodnímu dotazu:
    >>>==můžete se prosím podělit o své zkušenosti s
    >>>neplatícími klienty? ==

    >>>MŮŽEME a toto je jedna ze zkušeností - zaslání
    >>>zpracovaných dokladů klientovi dobírkou.
    >>>A najednou je to špatně - o takovou zkušenost
    >>>nestojíte? 27.10. si klient přijde pro DPH a vy
    >>>budete samý
    >>>úsměv a vešer budete na BC opět sdoslova skuhrat že
    >>>nneplatí? Stačí SMS - máš DPH na poště
    >>>a je vše v pořádku! Pokud uzná za vhodné že nemusí
    >>>dobírku převzít, jeho věc. Debatu o smlouvách raději
    >>>vynecháme.
    >>
    >>Vladimire2 - souhlasim s Vami, ale poslat danove
    >>priznani k DPH na dobirku, kdyz to klient prinese
    >>treba 24.
    >>dne v mesici?
    >>
    >>Ja bych ho predal pekne z rucky do rucky :-)
    >Také s vámi souhlasím a jenom pro upřesnění:
    >z mojí levé do jeho levé DPH, z jeho pravé do mojí
    >pravé patřičný obolus. Spokojenost na obou stranách.
    Vladimíre, po přečtení Vašeho příspěvku jsem se nejdřív hrozně rozohnila a to na Váš účet. Ale.... Po chvíli se mi vše rozleželo a navíc jsem vše přečetla mému manželovi - jeho odpověď - říkám ti to od začátku, že jsi moc měkká - mě společně s Vaším příspěvkem donutily k radikálnímu rozhodnutí - zítra je obvolám a sdělím, že dPH za 3.Q. zpracuji až po doplacení dlužných částek. Držte mi palce, jdu do toho a dám vědět jak to dopadlo!!

  • 16. 10. 2008 19:47

    Vladimír 2 (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    >>>>>>>Někdy to vypadá, jako by účetní neuměli/y posílat
    >>>>>>>dobírky.
    >>>>>>>Jóóó, pokud nejsou smlouvy, tak potom paty k sobě,
    >>>>>>>špičky od sebe a uši rozpažit.
    >>>>>>Dobírkou budu posílat co? Zpracované účto? To jsem
    >>>>>>nikdy neslyšela:-)
    >>>>>
    >>>>>Můžete posílat třeba švestkové buchty.
    >>>>>Pak je ale s podivem, proč TADY doslova skuhráte,
    >>>>>že vám někdo neplatí.
    >>>>>Má potřebu podnikatel mít od vás zpracované účto?
    >>>>>Pokud ano, ať zaplatí - třeba dobírkou. Pokud tu
    >>>>>potřebu nemá, tak to účto nedělejte a pak nebude mít
    >>>>>za co
    >>>>>platit.
    >>>>
    >>>>K vašemu úvodnímu dotazu:
    >>>>==můžete se prosím podělit o své zkušenosti s
    >>>>neplatícími klienty? ==
    >
    >>>Vladimire2 - souhlasim s Vami, ale poslat danove
    >>>priznani k DPH na dobirku, kdyz to klient prinese
    >>>treba 24.
    >>>dne v mesici?

    >Vladimíre, po přečtení Vašeho příspěvku jsem se
    >nejdřív hrozně rozohnila a to na Váš účet. Ale.... Po chvíli
    >se mi vše rozleželo a navíc jsem vše přečetla mému
    >manželovi - jeho odpověď - říkám ti to od začátku, že jsi
    >moc měkká - mě společně s Vaším příspěvkem donutily k
    >radikálnímu rozhodnutí - zítra je obvolám a sdělím, že
    >dPH za 3.Q. zpracuji až po doplacení dlužných částek.
    >Držte mi palce, jdu do toho a dám vědět jak to
    >dopadlo!!

    Jestli se na mě někdo rozohní nebo ne, je mě bohatě FUK. Zde to bylo již několikrát. Pokud se kdokoliv dotazuje a vím odpověď (většinou i vlastní zkušenost)
    odpovím. Rozohněte se jak chcete a počítejte:
    budu bez klienta který se rozohní na mě že mu drasticky připomenu jeho povinnosti, nebo budu bez peněz a navíc odvedu DPH a daň z pohledávky!
    Ke sdělení Karla: pokud přinedse podklady k DPH 24.10.
    dá je do pošt. schránky a mojí slušností je mu 29.10.
    oznámit, že jsem DPH začal zpracovávat, neboť jsem se již vrátil zprodlouženého víkendu.. Ve smlouve je že doklady klienti předají do 10. dne násl. měsíce zdaň. období.

  • 16. 10. 2008 20:42

    Marci (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Pane Vladimíre, neřekla jsem, že názor posílat účto dobírkou je špatně! Řekla jsem, že jsem o tom ještě neslyšela. Ale dobírkou to posílat opravdu nikdy nebudu. Jsem s klienty v osobním kontaktu, neřeším to přes poštovní schránku. Už jsem oznámila všem neplatičům, že práce bez peněz nebude. Jen jsem chtěla vědět jak tyto problémy řeší ostatní. Teď už to vím. Takže všem díky moc.

  • 17. 10. 2008 8:52

    Dáša (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Pan Vladimír je evidentně sám se sebou spokojený. To je dobře, takoví bychom měli být všichni. Jen to jednání s lidmi někdy pokulhává, že? (viz odpovědi ve fóru)
    Ale k věci - právě jsem oznámila klientovi, že DPH za 3.Q.mu předám až po doplacení celkového dluhu. Přidala jsem poznámku, že ho ke spolupráci se mnou nenutím a můžeme ji případně ukončit. K mému údivu se necukal a řekl, že to dá do pořádku.
    Takže milé dámy, opravdu to chce nebát se a nekompromisně.
    Přeji všem hezký slunečný den!!!

  • 17. 10. 2008 10:39

    p. (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    proč by mělo jeho jednání pokulhávat??
    normální je přece chtít za svou práci příslušnou odměnu
    spíš vy jste divná když děláte zadarmo, poněkolikáté a pak naříkáte

  • 17. 10. 2008 11:15

    Vladimír 2 (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    == Jen to jednání s lidmi někdy pokulhává, že? (viz odpovědi ve fóru) == co pokulhává? Komu se to nelíbí, ať to nečte!
    Pokud má kdokoliv chabé znalosti z oboru, ať si kulhá jak chce
    já mu to nebudu vysvětlovat jak na OA. Kdo znalosti má (alespoň základní) pochopí o čem je řeč. Ostatní ať se zeptají jinde nebo jim odpoví někdo jiný.

    Čech se zeptá:
    vážený pane vašim slovům jsem nerozuměl můžete mě je ještě jednou zopakovat?
    Slovákovi na to stačí: Hej?
    To je pro vás taky pokulhávání v jednání?
    Ovšem pokud vám stačí že děláte účetní (bez úhrady za práci)
    nikdo vám to nevyčítá. Já jsem sdělil jednu z možností jak se dostat
    KE SVÝM penězům - víc nic. Pokud vám a komukoliv jinému kdo doslova skuhrá že mu klienti neplatí tato forma nevyhovuje, hledejte další. Nebo holt dopadnete jako já:
    zaplatíte IHNED DPH a až vám klient uteče tak i daň z jím neuhrazené pohledávky. Radovat se můžete z toho, že nyní to je jen 15% místo dosavadních 32% (o SP a ZP se není třeba zmiňovat. Pracovat s péčí a láskou a zadarmo ??? Pak kidně vraťte ŽL.

  • 17. 10. 2008 11:29

    Dáša (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    >
    >>Pan Vladimír je evidentně sám se sebou spokojený. To
    >>je dobře, takoví bychom měli být všichni. Jen to
    >>jednání s lidmi někdy pokulhává, že? (viz odpovědi ve
    >>fóru)
    >>Ale k věci - právě jsem oznámila klientovi, že DPH za
    >>3.Q.mu předám až po doplacení celkového dluhu.
    >>Přidala
    >>jsem poznámku, že ho ke spolupráci se mnou nenutím a
    >>můžeme ji případně ukončit. K mému údivu se necukal a
    >>řekl, že to dá do pořádku.
    >>Takže milé dámy, opravdu to chce nebát se a
    >>nekompromisně.
    >>Přeji všem hezký slunečný den!!!
    >
    >== Jen to jednání s lidmi někdy pokulhává, že? (viz
    >odpovědi ve fóru) == co pokulhává? Komu se to nelíbí,
    >ať to nečte!
    >Pokud má kdokoliv chabé znalosti z oboru, ať si kulhá
    >jak chce
    >já mu to nebudu vysvětlovat jak na OA. Kdo znalosti má
    >(alespoň základní) pochopí o čem je řeč. Ostatní ať se
    >zeptají jinde nebo jim odpoví někdo jiný.
    >

    >
    Tím jednáním jsem nemyslela to, jak jednáte s Vašimi klienty, ale byla to reakce na Vaši odpověď, když jsem Vám víceméně poděkovala za to, že jste mne nakopl k nějakému razantnějšímu činu. Samozřejmě že nechci pracovat s péčí a láskou zadarmo, účetnictvím se živím už patnáct let a celkem slušně. Bohužel jste mne nepochopil.

  • 17. 10. 2008 12:46

    Vladimír 2 (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Mě neděkujte nebo tady budete za exota. Já jsem si již zvykl spíše na nadávání tak nekazte IMAGE
    Děkiji

  • 17. 10. 2008 13:22

    Dáša (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Takže příště Vám vynadám, abyste nevyšel ze cviku.:))
    Mějte se hezky.

  • 17. 10. 2008 17:01

    Lcna (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Dobrý večer, taky přidám jednu moji zkušenost.
    Jsem od 1993 OSVČ a vedu asi 20 firmám účetnictví (samozdřejmě ne sama, to bych se asi zbláznila), v prvních letech jsem byla taky tak najivní a dávala jsem na fakturu a čekala na peníze ( to jsem ještě byla svobodná) dnes už tak hloupá nejsem daňová přiznání jakákoli dám jen do ruky těm co mi zaplatí hotově ( jednou se dá udělat vyjímka a tu si nechám samozdřejmě zaplatit).
    Jestliže chtějí na fakturu projednám to dopředu jinak přes to nejede vlak a připočítám si přirážku 10% (bance musí poplatky taky někdo zaplatit) předem na to klienta upozorním a buď souhlasí a má na fakturu a nebo ne a musí zaplatit hotově. Jestliže nezaplatí fakturu včas pohrozím, že ať si hledá jinou účetní, ale doklady na návaznost stejně dostane až po zaplacení faktury.
    A s pozdním dodáním dokladů to bylo obdobně na začátku bez smlouvy, teď už jen se smlouvou kde je zakotveno, že pokud donese doklady po 18 v měsíci bude účtována přirážka 50 % za urgentní zpracování. Jsou i vyjímky - pobyt v nemocnici atd. Ze začátku byly protesty, jednou to zkusily a musely zaplatit, podruhé už si dali pozor.
    A OPRAVDU TO FUNGUJE, jen si mantinely musíte NASTAVIT HNED.

  • 18. 10. 2008 10:16

    Vladimír 2 (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    To se NÁM to radí, to se nám to žvatlánkuje když máme uzavřené smlouvy, pojištění, vystavujeme doklady, neděláme načerno ani doma ani v práci.
    To se nám to zaplavuje diskuse radama .....

  • 23. 2. 2009 22:41

    účetní J. (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Vladimíre, jste jednička, většíího magora jsem dlouho takhle psát nečetla. Ale možná jste frajer pouze zde,chtěla bych vás vidět komunikovat v reálu. Věřím,že tam těžce pokulháváte. Dáša se vám zde několikrát omluvila a vy stále jedno a to saméí dokola a hlavně nepříjemně. To by mě moc zajímalo,kdo si k takovému nelidovi dává zpracovávat účto?!

  • 28. 4. 2009 23:16

    Míša (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Dobrý den, také prosím Vás zkušenější o radu, jak se bránit proti neplatičům a zároveň vyhlašuji soutěž o nejgeniálnějšího klienta:

    Ten můj nejen že mi nechce zaplatit za zpracování účetnictví a DPH za první čtvrtletí letošního roku, ale vymyslil si a sám i odsouhlasil (beze mne), že mu prý "budu letos vést účetnictví zadarmo", s tím že faktura v účetnictví samozřejmě bude - a to mi oznámil až když dostal vyplněné přiznání. (Jde totiž o do této doby bezproblémového klienta, který vždy zaplatil včas a v plné výši a peníze vždy přivezl i po obdržení přiznání.)

    Platil totiž loni podle jeho mínění vysoké pojistné a to proto, že jsem mu, neodečetla stravné nad 12 hodin, ale že mi k tomu do dnešního dne nedodal žádné podklady, ač jsme spolu byli předem dohodnuti na pravidelně a včas nám dodávané knize jízd, nebral v úvahu a takovou úmluvu mezi námi si nepamatuje, stejně tak popřel i to, že byl informován o tom, jak na tom s tím hospodařením je. Vypočítané pojistné odpovídá jeho příjmům a výdajům a účetnictví je vedeno správně, to mu potvrdil i daňový poradce, ke kterému klient účetnictví odvezl ke kontrole ve snaze najít nějakou chybu. Stojí si však za tím, že to, že nedodal podklady pro stravné, je naše chyba. Smlouvu o vedení DE mezi sebou nemáme.

    Kamarádka, taky účetní, mi taky poradila, že by mu nedala přiznání k DPH a zaúčtované doklady. Vím, že chleba bez peněz mi taky nedají, ale mám vůbec právo někomu takhle zadržovat papíry? Každopádně si asi bude muset najít (chudáka) novou účetní, nejsem si jistá, že dál bude dodržovat naše dohody, což se mi v minulosti už několikrát potvrdilo, zatím sice jen v dohodnutých termínech.

    Míša

  • 29. 4. 2009 10:02

    pája

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    >>Platil totiž loni podle jeho mínění vysoké pojistné a
    >to proto, že jsem mu, neodečetla stravné nad 12 hodin,
    >ale že mi k tomu do dnešního dne nedodal žádné
    >podklady, ač jsme spolu byli předem dohodnuti na pravidelně a
    >včas nám dodávané knize jízd, nebral v úvahu a takovou
    >úmluvu mezi námi si nepamatuje, stejně tak popřel i
    >to, že byl informován o tom, jak na tom s tím
    >hospodařením je. Vypočítané pojistné odpovídá jeho příjmům a
    >výdajům a účetnictví je vedeno správně, to mu potvrdil i
    >daňový poradce, ke kterému klient účetnictví odvezl ke
    >kontrole ve snaze najít nějakou chybu. Stojí si však
    >za tím, že to, že nedodal podklady pro stravné, je naše
    >chyba. Smlouvu o vedení DE mezi sebou nemáme.

    Zde vidím základ všech problémů,nechci být škodolibý nebo ironický, ale za "blbost" se platí.

    >
    >Kamarádka, taky účetní, mi taky poradila, že by mu
    >nedala přiznání k DPH a zaúčtované doklady. Vím, že
    >chleba bez peněz mi taky nedají, ale mám vůbec právo někomu
    >takhle zadržovat papíry?

    Tak to určitě ne, mohla byste zaplakat nad výdělkem.

    Každopádně si asi bude muset
    >najít (chudáka) novou účetní, nejsem si jistá, že dál
    >bude dodržovat naše dohody, což se mi v minulosti už
    >několikrát potvrdilo, zatím sice jen v dohodnutých
    >termínech.
    >
    >Míša
    za sebe: projednal bych to s ním, upozornil, že buď uzavře okamžitě smluouvu a bude plnit sjednané podmínky, nebo končíte.
    Svá práva a případné pohledávky buď obrečíte a necháte býtt nebo můžete podat žalobu a domáhat se jejich realizace-za sebe -nedoporučuji.
    Asi to zbyde pro Vás jako ponaučení do budoucna. i když asi něco bude stát.

  • 29. 4. 2009 22:26

    Dáša (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Vidím, že tato diskuse je stále živá. Sama již zaplaťpánbůh nepodnikám, od ledna jsem zaměstnaná a takový klid jako mám teď jsem neměla 15 let.
    Jediná rada je, na vše mít smlouvu, vše si nechat podepsat. Zřejmě jste taková důvěřivá osůbka, jako jsem byla já a vždy jsem na to dojela, i když ne až takhle, že by mi někdo zapřel ústní konzultace hospodářského výsledku. Spíš mě nechali "ve štychu", když měli donést včas papíry a o pozdních platbách ani nemluvím. Přeji pevné nervy a nezapomeňte - vše ošetřit na papíře!!!! co se týče zadržování papírů - jeho doklady jste povinna mu dát, ale vaše zpracované výstupy nikoliv. Takže mu stejně budou k ničemu, pokud mu to někdo nezpracuje znovu.

  • 3. 5. 2009 19:33

    Míša. (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Aha, taky jsem si to myslela, ale radši se ptám.... Takže smlouvu? A je na ni nějaký návod, třeba co by v ní mělo podle zákona být a co ne?

    Smlouvu jsem s ním neměla, protože jde (nebo šlo) o našeho rodinného známého. Navíc s ním žádné poblémy zatím nebyly (- tedy až na ty dohodnuté termíny) a přiznám se, ani jsem je od něho nečekala - no jo, ono bude vážně pravda, že jak jde o peníze, jdou přátelé (a rodina...) stranou. Asi se tedy budu muset podle toho do budoucna zařídit.

    Každopádně Vám moc děkuji. Míša.

  • 3. 5. 2009 22:10

    Dáša (neregistrovaný)

    Re: Klient neplatí účetní služby :-(
    Hlavně tam musíte mít termíny předání dokladů, plateb, zmínku o vašem pojištění, o tom, že doklady, které vy nebudete chtít zaúčtovat ale on ano, tak že vám podepíše doklad, na základě kterého budete účtovat, prostě vše, abyste byla chráněná vy i klient. Samozřejmě ve smlouvě musí být, že vy účtujete podle platných právních předpisů atd. Pokud pracujete s programem Účto, zkuste se podívat tam do diskuse, tam určitě něco najdete.
    Přeji pevné nervy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).