Re: Výstupní list - vrácení dokumentů
Tak já zas naopak nevracím nic, jednak doklad o vzdělání ještě 3 roky potřebuji pro případnou kontrolu, že jsem zařadila do správné tarifní třídy a ostatní doklady mám stejně jen kopie a naopak si na výstupním listě nechám potvrdit, že žádné doklady ze spisu nepožaduje. Většina zaměstnanců je totiž ráda, že v případě potřeby to v archivu máme a mohou si i po skončení prac. poměru kopii dokladu vyžádat, protože většina spoustu dokladů ztratí nebo zahodí a pak jsou rádi, že u nás to najdou.
Re: Výstupní list - vrácení dokumentů
>>>>>Dobrý den,
>>>>>prosím o radu, jak to řešíte s dokumentací při
>>>>>výstupu
>>>>>zaměstnance?! co všechno se musí ze zákona o ochrany
>>>>>os. údajů vrátit zaměstnanci a jak to napsat do
>>>>>výstupního listu, že zaměstnanec souhlasí s archivací
>>>>>dokladů
>>>>>popř. jejich skartací (např. doklad o vzdělání) atd.
>>>>>děkuji
>>>>>Já si ponechávám kopie dokladů a tam si nechám od
>>>>>zaměstnance
>>>>podepsat, že "souhlasí s vyhotovením fotokopie pro
>>>>....(název firmy). Ještě se mi nestalo, že by to
>>>>někdo
>>>>odmítl.
>>>k čemu Vám bde doklad o vzdělání, když u Vás skončí?
>>>Nechte si jen to, co potřebujete, vše ostatní vraťte.
>>
>>Přesně tak, všechny dokumenty, kopie apod., které mi
>>zam-ec přinese, vracím po skončení zaměstnání - ve
>>složce mám seznam písemností, na který připíšu
>>poznámku o
>>vrácení příslušných dokladů nechám si od něj
>>podepsat,
>>že je převzal.
>
>Tak já zas naopak nevracím nic, jednak doklad o
>vzdělání ještě 3 roky potřebuji pro případnou kontrolu,
prosím Vás a čí kontrolu? Co je komu po tom?
že
>jsem zařadila do správné tarifní třídy a ostatní
>doklady mám stejně jen kopie a naopak si na výstupním listě
>nechám potvrdit, že žádné doklady ze spisu nepožaduje.
>Většina zaměstnanců je totiž ráda, že v případě
>potřeby to v archivu máme a mohou si i po skončení prac.
>poměru kopii dokladu vyžádat, protože většina spoustu
>dokladů ztratí nebo zahodí a pak jsou rádi, že u nás to
>najdou.
Re: Výstupní list - vrácení dokumentů
Jsme rozpočtová organizace patřící pod MV a nadřízený orgán provádí kontrolu správnosti zařazení do platových tříd a odpočtu doby praxe i u pracovníků, kteří již odešli. Ale tohle asi u soukromníků nehrozí. Ale já musím prokázat na základě čeho jsem člověka zařadila a zda splňoval všechny podmínky dle zákona. Humor byl jednou, když mi NKÚ tvrdila, že mám špatně stanovený plat u zaměstnance a já jsem zjistila, že ale kontrolují stav před cca 5 lety, ale podle současných platových tabulek. Naštěstí jsem měla schovány i všechny předchozí platové tabulky, tak jsem lehce prokázala, že v té doby platily úplně jiné a zařazení bylo v pořádku. Takže raději vše dávám do archivu a mám klid.
Re: Výstupní list - vrácení dokumentů
Jistě, pokud máte podloženo, že tento dokument (kopii dokladu o vzdělání) musíte archivovat, pak si ho vážně necháte, ale starý zápočťák, výpis z rejstříku trestu apod. musíte vrátit, to jsou doklady ZAMĚSTRANCE, jemu patří a jemu je musíte vrátit.
Re: Výstupní list - vrácení dokumentů
Souhlas máme podepsán, na výstupním listě mám podepsáno, že žádné dokumenty nepožaduje, neboť pracovní řád vydaný MV říká, že ze spisu lze vrátit zaměstnanci dokumenty jen na základě jeho ŽÁDOSTI. A protože zaměstnanci nic nechtějí (stejně mám ode všeho jen kopie a výpis z rejstříku trestů je platný stejně jen 3 měsíce) tak se domnívám, že to takto lze.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.