Vlákno názorů k dotazu Sponzorský dar a DPH od jana - Re: Sponzorský dar a DPH Dle mého názoru si...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 12. 2008 7:59

    jana (neregistrovaný)

    Re: Sponzorský dar a DPH
    Dle mého názoru si dar do tomboly stejně nemůžete odečíst ze základu daně (není to na financování vědy, sportu, kultury atd dle zákona o dani z př.) - alespoň já to tak vidím...třeba má někdo názor, že je to na kulturu, ale já to tak necítím. Takže pro vás je smlouva k ničemu, jestli smlouvu vyžaduje obdarovaný, tak tam napište co oni chtějí. Taky dáváme občas dar do tombol na plesy - dárkové koše - a účtuji to na 513. řešením by bylo darovat té organizaci peníze, sepsat darovací smlouvu , která splňuje podmínky pro daňovou úlevu a dary by si nakoupili sami.
    V případě, že věci nakupujete už s vědomím, že je darujete, tak dph neuplatníte a pak už při darování neodvádíte nic. Jestli ste už dph uplatnili, tak ho samozžejmě odvést m usíte.

    Pokud daruji do tomboly nějaké věci, takmusím z toho
    >odvést DPH, je to tak? Bude smlouva o sponzorském daru,
    >stačít tam napsat jen, že daruji věci v hodnotě např
    >10 000 včetně DPH, nebo vyjmenovávat a ohodnocovat
    >darované věci. Děkuji

  • 4. 12. 2008 13:43

    Zlatka (neregistrovaný)

    Re: Sponzorský dar a DPH
    **********
    Dělám to úplně jinak buď někoho sponzoruji a očekávám za to reklamu - logo na plese, nebo oznámit, která fima sponzorovala tombolu - DU náklad, odečet DPH - 518
    nebo dávám dar za který nic nechci, DPH neuplatním-543
    Nemůžete spojovat 2 různé významy dohromady.
    sponzorský dar - je nesmysl

  • 4. 12. 2008 14:01

    Petra K (neregistrovaný)

    Re: Sponzorský dar a DPH
    Dáváme nějaké věci do tomboly, jedná se již o spíše neprodejné věci. DpH tedy bylo uplatněno při nákupu. Jak to tedy smluvně ošetřit a může to být za pouze symbolickou cenu a z toho odvedu DPH a k tomu si doložím soupis věcí s tím, že se již jednalo stejně o věci zastaralé a za běžnou cenu neprodejné?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).