Re: Délka marození ? Podpůrčí doba.
to ano, na přílohu vypisovat musíme, ale sledovat podpůrčí dobu nemusíme - nebo je to jinak? Já jsem žila v přesvědčení, že sleduji podpůrčí dobu jen u nemocí, které doposud vyplácím, protože započaly v r. 2008. U nemocí, které začaly v r. 2009 by měla sledovat podp. dobu OSSZ. Nebo je to jinak? Nově příchozivší mi nedávají přílohu k ZL, kde je uvedena nemoc a také já již ji nevystavuji.
>>>>Dobrý den,
>>>>prosím poraďte,jsem začátečník
>>>>mám paní která opakovaně marodí,teď už 3 měs. jak
>>>>spočítám podpůrčí dobu? Chodí 2 měs. do práce pak
>>>>třeba 14
>>>>dní marodí ,pak
>>>>dělá 1,5 měs. atd.
>>>>Poradíte? Děkuji všem nechci nic zanedbat.Monika
>>>
>>>podpůrčí dobu již sleduje OSSZ (u těch, kteří začali
>>>být nemocní v r. 2009)
>>
>>Ale pokud byli velká organizace v roce 2008, tak musí
>>vypisovat na přílohu žádosti o dávku zaměstnavatel
>
>Ano má to sledovat sociálka od r. 2009, ale co když mu vyplatíte náhradu nemoci na kterou mu nevznikl nárok, protože má vyčerpanou podpůrčí dobu, já jsem z toho taky zmatená
Podpůrčí doba
Podpůrčí doba trvá obecně 365 kalendářních dnů (u starobních a plně invalidních důchodců 84), ale je to trochu složitější:
Podívám se šest měsíců před počátkem běžící neschopnosti zpátky. Pokud tam není žádná neschopnost, podpůrčí doba trvá od počátku neschopnosti 1 rok - např. nemoc začala 15. dubna 2006, půl roku před 15. dubnem nebyla žádná nemoc, podpůrčí doba končí 14. dubna 2007.
Pokud v půlroce, předcházejícím tomu 15.4.2006, nějakou nemoc zjistím, musím se vrátit rok zpět - k 15.4.2005 a napočítat všechny prostonané dny. O ně se pak podpůrčí doba krátí. Třeba byla nemoc od 10.1. 2006 do 20.1.2006=11 dnů, 10.10.2005-20.11.2005=42 dnů, podpůrčí doba se krátí celkem o 53 kalendářní dny, tj. trvá do 21.února 2007. (Snad jsem se v rychlosti někde nepřepočítala, ale jde o princip).