Re: Reklamace - účtování
Dobrý den,
z věcného hlediska jde v podstatě o náhradu škody. Doporučuji to také uvést na fakturu. Náhrady škod nejsou předmětm daně, fakturovat tedy budete bez DPH.
Fakturací totiž neposkytujete dodavateli žádnou službu a zedníka jste objednali svým jménem a pro sebe, ani přefakturace tu podle mne nemá místo, protože případné "přeúčtování" je opět věcně úhrada nákladů vzniklé škody (újmy). Účtoval bych to 315/648.
Re: Reklamace - účtování
Děkuji, mohl byste mi ještě prosím poradit, jak byste účtoval celý případ od uznání reklamace zákazníkovi?
Nebo zaúčtovat jen přijatou fkt od najatého zedníka
518/321 9500Kč s DPH a potom vystavení fkt dodavateli mat.
315/648 7983Kč? Jak zachytím uznání reklamace zákazníkovi, když se to řeší takovým způsobem?
Děkuji za rady.
Re: Reklamace - účtování
Je to tak, jak píšete, z hlediska reklamace zákazníka k Vám není o čem účtovat (nic se nevrátilo, ale bylo třeba opravit). Nebudete dávat ani slevu z ceny, ale závadu odstraníte. S tím Vám vznikly náklady, které nepochybně souvisí s dosaženými příjmy (výnosy) a proto jsou uznatelné, nárok na odpočet dle § 72 ZDPH máte. Po Vašem dodavateli pak požadujete úhradu těchto nákladů - škody, která Vám tímto de facto vznikla.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.