Vlákno názorů k dotazu Mateřská od xy5 - Re: mateřská >dobrý den prosím o radu,>jsme s.r.o., zaměstnankyně...

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 11. 2009 8:31

xy5

Re: mateřská
    >dobrý den prosím o radu,
    >jsme s.r.o., zaměstnankyně zjistila, že je těhotná, já
    >pracuji jako účetní, ale nikdy jsem neměla jako
    >zaměstnance těhotnou paní.
    >Ptala se mě, jestli musí oznámit zaměstnavateli, že
    >otěhotněla?

záleží, co dělá
    pokud pracuje na místě, které je těhotným zakázáno nebo např. s chemikáliemi nebo v noci, potom přinese od ošetřujícího gynekologa tiskopis Vyrovnávací přísp. v těhot. a mateřství
    museli byste ji přeřadit na místo, které může vykonávat a vyplnila byste vše potřebné a z OSSZ by jí tento VPTM platili
    to byste se s nimi pak musela domluvit

>Dále se chci zeptat , jestli ji může dát zaměstnavatel
    >výpověd, když má smlouvu na dobu neurčitou, pokud mu
    >to oznámí (a je v teprve v prvním měsíci těhotenství?

těhotenství není důvod k výpovědi

>Potom při nástupu na mateřškou 8 - 6 týdnů před
    >porodem, kdo prosím vyplácí dávky? Hned ossz nebo i
    >zaměstnavatel, a mi ji pak budeme platit sociální zdravotní
    >když bude pořád zaměstnankyně při mateřeské a
    >rodičovské? nebo jak to je prosím opravdu s tím nemám
    >zkušenosti

hned vyplácí OSSZ
    nerozumím, proč byste platili SP+ZP? To se neplatí

doba mat. dovol. se počítá jako odprac. doba, takže pozor na výpočet nároku na dovolenou (probírá se to tu takřka denně nárok na D za MD + násl. čerp. rodič. dovolené - max. do 3 let dítěte)

• 30. 11. 2009 8:48

radka (neregistrovaný)

pracuje jako obchodní referent, takže žádné riziko, takže není povinna oznámit zaměstnavateli? až potom např. oznámí , že nastupuje na mateřskou dovolenou?
    a já poštou na sociálku přílohu stejnou jako jsem vyplnovala u nemoci? + papír od lékaře , který mi donese?