Re: Práce x rodičovská dovolená
>Dobrý den,
>jsem na RD a chtěla bych si přivydělat nějaké peníze.
>Před RD jsem pracovala jako účetní, měla jsem pracovní
>smlouvu na dobu neurčitou a po mém odchodu na
>mateřskou převzala mojí práci externí firma.
>Můžu se vráti zpět do té samé firmy na tu samou
>pozici?
>Jaký pracovní úvazek můžu mít?
>Musím s nimi sepsat dohodu, nebo pokračovat pracovní
>smlouvou a pouze změnit pracovní úvazek?
>Dítě nebude chodit do školky, hlídání mám zajištěno
>jinak.
>
>Děkuji za odpovědi
>
>Jitka
Až uplyne doba rodičovské dovolené, o kterou jste zaměstnavatele požádala, se máte vrátit do práce a zaměstnavatel Vám má přidělovat práci dle pracovní smlouvy. Pokud by takovou práci pro Vás neměl, bude to muset nějak řešit. Zaměstnavatel aůe není povinen Vám umožnit návrat do práce dřív, než uplyne doba rodičovské, o kterou jste požádala. Takže pokud se chcete vrátit dřív, tak jedině s jeho souhlasem. V takovém případě se vracíte na svoje místo - tzn. budete vykonávat práci dle své smlouvy. Ale píšete, že tuto práci nyní dělá externí firma, takže si nějak neumím představit, že by tuto práci zaměstnavatel měl pro Vás a že by Vám tedy dřívější návrat z rodičovské povolil. Druhá možnost je ta, že v tom pracovním poměru zůstanete nadále na rodičovské dovolené až do doby, o kterou jste požádala a že se s ním dohodnete na dalším pracovním poměru (klidně i na plný úvazek) nebo na dohodě o pracovní činnosti nebo o provedení práce, ale zde musí být druh práce jiný, než máte v té první pracovní smlouvě.
>
Re: Práce x rodičovská dovolená
Děkuji. Ještě upřesním.
Není to klasický návrat, je to pouze přivýdělek v době pobírání rodič. příspěvku. Dle prohlášení bych měla zůstat "doma" do 3 let věku dítěte. A ano, zaměstnavatel má o mě zájem a od externí firmy bych si zase agendu převzala zpět. Takže podle zákona můžu pracovat na stejné pozici? Upravila by se pouze stávající smlouva nebo bych měla pracovat na DPP či DPČ. Děkuji Jitka