Re: Faktura ze zahraničí - spěchá!
Do daňového přiznání k DPH bych dala až po pořízení zboží,
na fakturu doplním údaje -den pořízení zboží, sazbu a částku
daně a datum doplnění těchto údajů - 15 dnů po pořízení
zboží. tento den je kurz i povinnost dát do přiznání k dph.
Pokud zboží pořídíte v roce 2010, do přiznání do 15 dnů
po pořízení zboží= doplnění ,tedy vystavení faktury.
Ano, fakturu jsme uhradili v prosinci 2009, ale k platbě musím mít nějaký doklad (faktura, paragon). Omlouvám se, ale jsem začátečník a strašně se v tom motám. Chápu tedy dobře, že do DE, tedy pro DPFO 2009 tuto částku uvedu jako výdaj, v DPH 2009 se tato částka nepromítne. DPH uplatním až v roce 2010, kdy mi bude zboží dodáno, v DPFO 2010 již tuto částku řešit nebudu. Děkuji a omlouvám se za zabedněnost.
Teď mi dochází, že ve výdajích roku 2009 asi nebude přesný základ daně. DPH přepočítejte na koruny podle rady paní Jany a s touto částkou už nehýbejte. Úhradu faktury jste provedli v korunách, takže od zaplacené částky v Kč odečtěte DPH a rozdíl bude výdajem na podnikání.
Ale kdepak, omluvit se musím já za svůj poslední příspěvek. Přemýšlela jsem úchylně, přece jen už byla hluboká noc:-) Od zaplacené částky nebudete odečítat DPH, vždyť v ní žádná daň není. Zkusím to znovu a lépe.
Z pohledu závazku: odběrateli jste dlužili např. 100 EUR, Vaše banka odběrateli poukázala 100 EUR (na výpisu vyčíslila v Kč), závazek nepřepočítáváte, byl v plné výši vyrovnán.
Z pohledu daně z příjmů: zaplatili jste xx Kč (částka je bez DPH). Nic nepřepočítáváte, neboť v daňové evidenci nevznikají kurzové rozdíly. Výdajem na podnikání je částka, vyčíslená na bankovním výpisu v Kč. Pokud se k platbě vázal bankovní poplatek, tak je zřejmě vyčíslen zvlášť.