Vlákno názorů k dotazu Zaúčtování reklamace,dobropisu od Eva1 - Re: Zaúčtování reklamace,dobropisu Udělala bych to všechno v dubnu....

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 4. 2010 8:12

    Eva1 (neregistrovaný)

    Re: Zaúčtování reklamace,dobropisu
    Udělala bych to všechno v dubnu. l.Vystavíte dobropis na zákazníka 311/604+311/343 s mínusem, nebo jak Vám software umožní. 2.Vrátíte zboží na sklad 132/504 nebo bez skladu 131/504.3.Zaúčtujete dobropis od dodavatele 131/321, nebo 132/321+343/321 s mínusem. Děláte všechno v opačném pořadí, než jak jste prodávala s opačným znaménkem. Dobropis odběrateli nemusíte dávat do března, protože s mínudovou fa si uplatnujete DPH na vstupu a tudíž nikomu nebude vadit když uplatníte později.

  • 21. 4. 2010 8:53

    jc (neregistrovaný)

    Re: Zaúčtování reklamace,dobropisu
    souhrn: A)vše zaúčtuji k 15.4.2010, vystavím dobropis zákazníkovi na mínus 60 ks s 19% a současně na jednu fakturu plusem 60 ks s 20% a pak PFdobropis na 60 ks s 20%. Nyní mi vyšel rozdíl 6 Kč na doplacení od zákazníka.
    b)ale pokud zákazník nechtěl dobropis a chce výměnu zboží,tak jak postupovat? Ale od dodavatele nám přišel dobropis,protože zboží nemají skladem. tak jsme zákazníkovi dodali zboží co jsme měli my skladem. Jde mi o pohyb na skladové kartě. Děkuji Jana

  • 21. 4. 2010 9:10

    Eva1 (neregistrovaný)

    Re: Zaúčtování reklamace,dobropisu
    Pokud nechce, tak nevystavujte,správně by měly doklady kopírovat ten pohyb. Hodně záleží jak to máte ve skladě. Zůstane Vám na skladě zboží pod jiným kódem, protože jste vydali jiné. Pokud Vám to nevadí, nebo to máte pod jedním kódem, zaúčtujte jen dobropis od dodavatele. Záleží na vás, nemusíte jít i přes sklad.
    Když všechno doložíte FÚ, že to máte prodáno, zaúčtujte 504/321
    s mínusem. Ovšem pokud as nebo sro, tak byste měli jít přes sklad.

  • 21. 4. 2010 9:23

    jc (neregistrovaný)

    Re: Zaúčtování reklamace,dobropisu
    asi jsem to napsala špatně:

    zákazník u nás reklamoval 3/2010 60ks sklenic z 2009 (19%) a my jsme reklamaci uznali hned,tudiž jsme mu zaslali sklenice z našeho skladu (výdejka - 60ks) a pak až reklamaci uplatňovali u dodavatele v 04/2010, dodavatel neposlal sklenice 60 ks,ale dobropis (19%), pokud se podívám na skladovou kartu,tak jsem pořad v mínusu 60ks:( lze mít zaúčtováno pouze výdejku ze skladu 504/132 a pak dobropis od dodavatele 132/131 a mínusem 131,343/321, ale v tomto případě nesedí přece DPH o 1%:( děkuji

  • 21. 4. 2010 9:45

    Eva1 (neregistrovaný)

    Re: Zaúčtování reklamace,dobropisu
    Aha, tak tu sazbu vloni 19 % jsem přehlédla. No nesedí ale komu to vadí. Je to tak správně. Vloni byla menší daň, zákazník to měl levnější. Letos by si na vstupu odečetl víc, kdyby chtěl dobropis a novou fakturu s 20%. Je to nalej vylej. Zase by zaplatil víc. Na skladě to vedete bez DPH, tak o co jde. Nevím jestli to dobře chápu, ale já bych si to vyrovnala pouze s dodavatelem.Daň bych nechala být. Ta Vám marži neovlivní.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).