Re: Dluh za vedení účetnictví
Pokud se nejedná o malou částku, určitě bych na vašem místě investoval pár peněz do právních služeb a šel bych do toho sporu a případného soudu po hlavě. Mimochodem, také záleží na smlouvě - máte písemnou? Máte v ní dohodnuté platební a event. i sankční podmínky? Dohodnutou formu ukončení spolupráce? atd.
Honza
Díky za rychlou odpověď. Trochu jste dal naději,právníka jsem začala taky řešit.Smlouvu mám písemnou,platby byly hotově.Jsou v daních v mých příjmech a ve výdajích u dlužníka. O spolupráci nemám nic písemně, k tomu ukončení došlo dost dramaticky - prostě jsem dlužníka vyhodila s tím,že si vše nechám,dokud nezaplatí.
Nevím,co bych proto ještě mohla udělat.
Děkuji za všechny rady.
Já do toho vložím trochu ,,pesimismu,,ale mám špatnou zkušenost..
můj klient mi dluží cca 40 000,-Kč..investovala jsem do právníka, soud mi dal za pravdu, dostala jsem zapravdu,dala jsem vše exekutorce ale ta se na můj ,,případ,, za dva roky téměř nepodívala, jen zjistila to co je dostupné všude, živn.rejstřík-info..poslal mu dopis -on nekomunikuje a já mám možnost bud zaplatit další peníze .zatím cca 4000,-s tím že mu půjdeme do bytu a něco si vezmu, nebo tam také nic nenajdeme a já stejně dál zaplatím...
Pokud s někým dlouhodobě spolupracujete (vedete účetnictví, staráte se o daně) máte docela slušný přehled o finanční situaci, popř. majetku. Takže podle mého názoru tazatelka v případě soudního sporu a možné následné exekuce tuší, jestli má nějakou šanci na uspokojení pohledávky...
Je zde dotaz.Proč tak dlouho účetní nereagovala. Proč vedla účetnictví firmě celý rok zadarmo. Většinou bývají smlouvy sepsány na měsíční úhrady. Pak bych hned po prvních dvou měsících, kdy jsem nedostala zaplaceno, s takovým klientem skončila.
Díky všem za odpovědi. Je mi jasné,že je to asi nanic,ale přeci jen,co kdyby...
A k tomu poslednímu dotazu - nejhorší je,když si z klientky uděláte kamarádku. Takže po této zkušenosti nedoporučuji nikomu.