Re: archivace dokladů
V souladu s § 31 zákona o účetnictví a § 27 zákona o dani z přidané hodnoty se účetní písemnosti, záznamy na technických nosičích dat nebo mikrografické záznamy uschovávají s výjimkami uvedenými v § 32 zákona o účetnictví takto:
a) účetní závěrka a výroční zpráva po dobu 10 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají,
b) účetní doklady, účetní knihy, odpisové plány, inventurní soupisy, účtový rozvrh, přehledy po dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají,
c) účetní záznamy, kterými účetní jednotka dokládá formu vedení účetnictví (§ 33 odst. 2 zákona o účetnictví), po dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají,
d) daňové doklady po dobu 10 let následujících po roce, kterého se týkají,
Pokud doklady skartujete dříve, pak při kontrole FÚ neprokážete :-(
Re: archivace dokladů
Ale...?
Jak víte, že neprovedou úkon, prodlužující prekluzivní lhůtu?
Pak je až 10 let celkem na prakluzi.
Po prekluzivní lhůtě nesmí kontrolovat - nezákonná kontrola.
Ale, mohou kontrolovat jiný subjekt a křížově mohou žádat doklady u vás.
Ano, protože zákon o DPH, popř. o účetnictví stanovuje zákonnou lhůtu, pak mohou za nesplnění povinnosti nepeněžité povahy uložit pokutu dle §37 dańového řádu (ZSD) :-((
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.