Re: elektronická faktura bez podpisu?
Aha, já to pochopila tak, že osoba odpovědná za účetní případ = dodavatel, který nám tu fakturu vystaví. Vy tedy říkáte, že je to osoba (příjemce), která fakturu schválí. Děkuji za informace. Máte pravdu, že od telefonních operátorů podepsané faktury nechodí. Na druhou stranu, když my jako firma někomu pošleme fakturu a omylem není podepsaná, tak nám jí odběratelé hned vrací. Takže už v tom mám trochu zmatky.
Pokud to tedy správně chápu, tak dle zákona vystavená faktura být podepsaná od dodavatele nemusí, spíš jde o to, jak to má odběratel nastavené ve vnitropodnikových směrnicích, proto někteří odběratelé podpis dodavatele vyžadují.
Je to tak?
Re: elektronická faktura bez podpisu?
Vás nemusí zajímat, jak to mají jinde ve směrnicích. Jediné, co by bylo pro Vás určující, pokud by tato povinnost byla upravena v uzavřené smlouvě mezi Vámi (resp.firmou) a dodavatelem (odběratelem).
Podpis bych spíš vyžadovala na dodacích listech, kde se dokládá předání a převzetí zboží nebo služby.
děkuji za vysvětlení
>>>>A čeho se týká § 26 odst. 4 zákona o DPH?
>>>
>>>Beru normální fungování firmy, kdy se archivují
>>>papírové doklady. Pokud bych chtěla archivovat
>>>doklady
>>>pouze
>>>v elektronické podobě, tak bych se výše uvedeným §
>>>měla řídit.
>>********************************************
>>...... a to ihned po rozpoznání zda se jedná o fa
>>zaslanou
>>elektronicky (§ 26 odst. 4 zákona o DPH) nebo
>>zaslanou
>>emailem.
>
>
>Ještě že mi klienti předávají doklady v papírové
>podobě. Nemusím tak studovat, jestli jim fakturu někdo
>hodil do schránky, předal osobně, nebo poslal mailem, ať
>si ji sami vytisknou. :-)
>
Re: elektronická faktura bez podpisu?
Omlouvám se, neodpověděla jsem přesně na Vaši výše uvedenou otázku.
Daňový doklad - pokud splňuje všechny náležitosti daňového dokladu podle § 28, nemusí být podepsán ani orazítkován a je jedno, jestli je poslán poštou, předán osobně, faxován nebo poslán ve formátu pdf e-mailem. Podle mě se stále jedná jen o formu předání listinného daňového dokladu. Nutnost podpisu či razítka ZDPH v paragrafech, věnujících se náležitostem daňových dokladů, nezmiňuje.
x
Doklady v elektronické podobě (§ 26 odst. 4 zákona o DPH) - jsou v podstatě souborem dat a musí být verifikovány.
Tady vidím hlavní problém v archivaci. 10 let bych musela mít stále funkční program, který soubor dat otevře a prokáže, že jsou podepsány.
Do budoucna by byly takové doklady fajn. Představte si, že bude takový účetní program, kde budete moct např. po rozkliknutí řádku rovnou vidět schválenou fakturu.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.