Re: Faktura za pronájem kanceláře
A pozor !!!! Náklady spojené s pronájmem - u těch nesmíte uplatňovat DPH .... a jsou -li to náklady společné pro vás i pro pronajímané prostory, potom musíte spočítat poměr např. dle plochy, nebo třeba u úklidu dle hodin - to je případ od případu.
Abych se vyhla podobným problémům pronajímáms DPH - samozřejmě nájemce musí být plátce ... a potom je mu to jedno, on si to uplatní ve svém přiznání DPH.
Re: Faktura za pronájem kanceláře
Dobrý den, můžu k tomuto také jeden dotaz? Také pronajímáme nebytové prostory, jsme plátci dph tak jako naši nájemci, ale majitel firmy chce u jednoho nájemce udělat výjimku, že se mu bude fakturovat bez DPH (mi neodvádíme, on neuplatňuje)
Je tato možnost? Že např. 5 firem má fakturaci s DPH a 1 firma bude mít fakturaci bez DPH?? Děkuji.
Re: Faktura za pronájem kanceláře
plátcům za účelem podnikání se můžete rozhodnou, že budete odvádět dph, ale nemusíte, neplátcům nesmíte.
domnívám se ale , že je jednodušší vztah plátce plátci odpočty
všechny na vstupu a na výstupu pro plátce vždy odvod.
pokud fakturujete bez daně , musíte všechna přijatá plnění vztahující se k osvoboz. nájmu krátit nebo úplně bez nároku.
jinak je možné, že několika firmám fakturujete s dph, pak děláte odpočty, a jedné bez daně-ale to vi musíte hlídat všechny přijaté faktury
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.