Re: Náklady na prezentaci?
Dobrý den, začínám dělat účetnictví a nevím jak správně pochopit daňové a nedaňové náklady, dívala jsem se do zákoníku, ale nerozumím tomu. Paní si to zřejmě hodí na 513 - Náklady na reprezentaci a jak bude dělat daň z příjmu za PO, tak si to odečte z nákladů? Ale, když ty knihy mají dph, tak si ho normálně uzná, je to tak správně? A jestli firma splácí úroky z úvěru, tak si to taky potom odečte v přiznání?
Re: Náklady na prezentaci?
Moc otázek najednou.
a) s obchodním zákoníkem nevystačíte, musíte znát min. zákon o dani z příjmu, zákon o DPH, jste-li plátci, ale i pokud nejste, abyste věděla, kdy se registrovat apod., zákon o účetnictví a další - pokud máte auto, zákon o dani silniční - většina zákonů je tady na stránkách.
účet 513 zahrnuje náklady, které nejsou daňově uznatelné - neslouží k dosahování příjmů. Tudíž nelze ani odečítat DPH (s nějakými výjimkami drobností do 500 Kč, apod.). V přiznání pojedete podle pokynů - tzn.
vyloučíte účty, které jsou daňově neuznatelné a přičtete je k základu daně.
Úroky z úvěru jsou náklad, pokud se např. firma nerozhodne započítat je do pořizovací ceny investice.
Doporučuji mimo literatury pro začátečníky taky školení, koncem roku budou u Vás okolí určitě. Školení k účetnictví, k DPH, s dani z příjmu,...
Zpočátku je dobré radit se s nějakou zkušenou účetní nebo svěřit účto a daně nějaké firmě. Hodně zdaru.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.