Vlákno názorů k dotazu Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o rad od s. - Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o dobré je, zavolat si na inspektorát...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 9. 2010 13:36

    s. (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    dobré je, zavolat si na inspektorát práce do Brna(i když úrazy mám pocit řeší Ostrava)-obzvláště u konfliktíních zaměstnänaců. Pracovní úraz se hlásí kooperativě ,+ZP pokud možno bezprostředně. Je s tím papírování až hrůza. vůbec nezávidím.

  • 14. 9. 2010 13:40

    pája

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    >>Zaměstnankyně měla do 31.8.2010 původní zkušební
    >>dobu.
    >>Ode dne 20.8.2010 je v PN na zákl.pracovního úrazu.
    >>Rozvázala jsem s ní PP k 3.9.2010 ve zkušební
    >>době.Podle
    >>ZP se zkuš.doba prodlužuje o dobu neodpracovanou pro
    >>překážky. Ona mi nyní neustále posílá doporučené
    >>dopisy
    >>s tím že mě žádá abych ji nadále zaměstnávala apod.
    >>Myslím že rozvázat pracovní poměr jsem takto mohla
    >>Ukončení jí bylo doručeno včas.

    Pro upřesnění- jak a kdy přesně jste jí rozhodnutí doručili?

    Může někdo poradit?Paní
    >>je
    >>velice konfliktní a nechci mít víc problémů než je
    >>nutné.
    >>Ještě bych potřebovala vědět jestli musím doplácet
    >>mzdu do průměru nebo mohu vše nakonec pak předat k
    >>vyřízení kooperativě.Děkuji.
    >dobré je, zavolat si na inspektorát práce do Brna(i
    >když úrazy mám pocit řeší Ostrava)-obzvláště u
    >konfliktíních zaměstnänaců. Pracovní úraz se hlásí kooperativě
    >,+ZP pokud možno bezprostředně. Je s tím papírování až
    >hrůza. vůbec nezávidím.

  • 14. 9. 2010 13:52

    ji.ra (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    Skončení PP bylo doručeno 31.8.2010.Vzápětí šel zpět dopis že s tím nesouhlasí.Dne 3.9. jí byl doručen dopis s vysvětlením o prodloužení zkuš.doby.Ale opět se ozvala dalším dopisem že s tím nesouhlasí.nevím jestli jí musím neustále odepisovat,Mylím že na zrušení pp jsme měla právo.

  • 14. 9. 2010 13:56

    pája

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    Jak jste mohli 31.8. doručit oznámení o zr.PP ve zk.době, když byla od 20.8. v PN? Blokace 14 dnů Vám nic neříká?

  • 14. 9. 2010 14:07

    Lenka2 (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    No ať počítám jak počítám, nechápu, jak jste jí vůbec mohla ukončit PP. Bohužel se domnívám, že jste na to neměla právo...
    v prvních 14 dnech PN nesmíte ukončit PP a ona ješte neskončila ne?

  • 14. 9. 2010 14:12

    ji.ra (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    31.8. jí bylo doručeno skončení PP k 3.9.2010. Bylo doručeno jak se píše v ZP alespoň tři dny předem a 14.den PN byl 2.9.2010.

  • 14. 9. 2010 14:17

    pája

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    jo, ale rozhodnutí zaměstnavatele padlo v době před ukončením 14ti dnů.

  • 14. 9. 2010 14:26

    ji.ra (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    >>>>
    >>>>>Skončení PP bylo doručeno 31.8.2010.Vzápětí šel zpět
    >>>>>dopis že s tím nesouhlasí.Dne 3.9. jí byl doručen
    >>>>>dopis
    >>>>>s vysvětlením o prodloužení zkuš.doby.Ale opět se
    >>>>>ozvala dalším dopisem že s tím nesouhlasí.nevím
    >>>>>jestli
    >>>>>jí
    >>>>>musím neustále odepisovat,Mylím že na zrušení pp jsme
    >>>>>měla právo.
    >>>>
    >>>>Jak jste mohli 31.8. doručit oznámení o zr.PP ve
    >>>>zk.době, když byla od 20.8. v PN? Blokace 14 dnů Vám
    >>>>nic
    >>>>neříká?
    >>>
    >>>No ať počítám jak počítám, nechápu, jak jste jí vůbec
    >>>mohla ukončit PP. Bohužel se domnívám, že jste na to
    >>>neměla právo...
    >>>v prvních 14 dnech PN nesmíte ukončit PP a ona ješte
    Mohu se tedy ještě zeptat kde se dočtu že nesmí rozhodnout zaměstnavatek v době těch 14 dnů? Nyní tedy mohu pracovní poměr ukončit když 14 dní uplynulo a zaměstnankyně stále marodí?
    >>>neskončila ne?
    >>31.8. jí bylo doručeno skončení PP k 3.9.2010. Bylo
    >>doručeno jak se píše v ZP alespoň tři dny předem a
    >>14.den PN byl 2.9.2010.
    >jo, ale rozhodnutí zaměstnavatele padlo v době před
    >ukončením 14ti dnů.

  • 14. 9. 2010 14:13

    pája

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    přesně tak ,to je přímo na medaili a zase klasika, jak neznalost může vyrobit problém.

  • 14. 9. 2010 14:15

    ji.ra (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    >>>
    >>>>Skončení PP bylo doručeno 31.8.2010.Vzápětí šel zpět
    >>>>dopis že s tím nesouhlasí.Dne 3.9. jí byl doručen
    >>>>dopis
    >>>>s vysvětlením o prodloužení zkuš.doby.Ale opět se
    >>>>ozvala dalším dopisem že s tím nesouhlasí.nevím
    >>>>jestli
    >>>>jí
    >>>>musím neustále odepisovat,Mylím že na zrušení pp jsme
    >>>>měla právo.
    >>>
    >>>Jak jste mohli 31.8. doručit oznámení o zr.PP ve
    >>>zk.době, když byla od 20.8. v PN? Blokace 14 dnů Vám
    >>>nic
    >>>neříká?
    >>
    >>No ať počítám jak počítám, nechápu, jak jste jí vůbec
    >>mohla ukončit PP. Bohužel se domnívám, že jste na to
    >>neměla právo...
    >>v prvních 14 dnech PN nesmíte ukončit PP a ona ješte
    Takže to co jsem psala těsně před Vámi Pájo je špatně?



    >>neskončila ne?
    >
    >přesně tak ,to je přímo na medaili a zase klasika, jak
    >neznalost může vyrobit problém.

  • 14. 9. 2010 14:24

    M. (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    Pokud je to tak, že jste jí 31.8 doručily zrušení PP ve zkušební době k 3.9, alespoň to píšete na začátku, tak jste nic nepokazila, přesně tak jsem rušila PP se stejným postupem k 14 dni včetně a konzultovala jsem to s právníkem na ÚP, který mi to potvrdil. Myslím, že její dopisy s nesouhlasem jí nejsou k ničemu a výplatu PÚ nechávám na KOOP s příslušným postupem.

  • 14. 9. 2010 14:29

    ji.ra (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    >>>>>
    >>>>>>Skončení PP bylo doručeno 31.8.2010.Vzápětí šel zpět
    >>>>>>dopis že s tím nesouhlasí.Dne 3.9. jí byl doručen
    >>>>>>dopis
    >>>>>>s vysvětlením o prodloužení zkuš.doby.Ale opět se
    >>>>>>ozvala dalším dopisem že s tím nesouhlasí.nevím
    >>>>>>jestli
    >>>>>>jí
    >>>>>>musím neustále odepisovat,Mylím že na zrušení pp jsme
    >>>>>>měla právo.
    >>>>>
    >>>>>Jak jste mohli 31.8. doručit oznámení o zr.PP ve
    >>>>>zk.době, když byla od 20.8. v PN? Blokace 14 dnů Vám
    >>>>>nic
    >>>>>neříká?
    >>>>
    >>>>No ať počítám jak počítám, nechápu, jak jste jí vůbec
    >>>>mohla ukončit PP. Bohužel se domnívám, že jste na to
    >>>>neměla právo...
    >>>>v prvních 14 dnech PN nesmíte ukončit PP a ona ješte
    Moc děkuji za názor. opravdu nevím proč by mělo vadit,jak píše pája, že k rozhodnutí zrušit PP došlo ještě v těch prvních 14 dnech PN. Nikde jsem to nečetla.
    >>Takže to co jsem psala těsně před Vámi Pájo je
    >>špatně?
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>>>neskončila ne?
    >>>
    >>>přesně tak ,to je přímo na medaili a zase klasika,
    >>>jak
    >>>neznalost může vyrobit problém.
    >Pokud je to tak, že jste jí 31.8 doručily zrušení PP
    >ve zkušební době k 3.9, alespoň to píšete na začátku,
    >tak jste nic nepokazila, přesně tak jsem rušila PP se
    >stejným postupem k 14 dni včetně a konzultovala jsem to
    >s právníkem na ÚP, který mi to potvrdil. Myslím, že
    >její dopisy s nesouhlasem jí nejsou k ničemu a výplatu
    >PÚ nechávám na KOOP s příslušným postupem.

  • 14. 9. 2010 14:36

    Lenka2 (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    Tak v zákoníku práce (Jakoubek a spol.) je výklad k § 35...PP končí dnem rozhodnutí o zrušení PP nikoliv dnem doručení.Doručení písemného oznámení není podmínkou platnosti tohoto právního úkonu....Vy jste rozhodli ještě v trvání PN..

  • 14. 9. 2010 14:38

    M. (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    Prosím tazatelku napište ještě jednou datumy,jak přesně vše proběhlo, již se tato diskuze stává nepřehlednou, nedá se poznat kdy a co proběhlo.Jak přesně jste postupovala?

  • 14. 9. 2010 14:42

    ji.ra (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    .
    >>>>>>>>
    >>>>>>>>Jak jste mohli 31.8. doručit oznámení o zr.PP ve
    >>>>>>>>zk.době, když byla od 20.8. v PN? Blokace 14 dnů Vám
    >>>>>>>>nic
    >>>>>>>>neříká?
    >>>>>>>
    >>>>>>>No ať počítám jak počítám, nechápu, jak jste jí vůbec
    >>>>>>>mohla ukončit PP. Bohužel se domnívám, že jste na to
    >>>>>>>neměla právo...
    >>>>>>>v prvních 14 dnech PN nesmíte ukončit PP a ona ješte
    >>>Moc děkuji za názor. opravdu nevím proč by mělo
    >>>vadit,jak píše pája, že k rozhodnutí zrušit PP došlo
    >>>ještě v
    >>>těch prvních 14 dnech PN. Nikde jsem to nečetla.
    >>>>>Takže to co jsem psala těsně před Vámi Pájo je
    >>>>>špatně?
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>>>>neskončila ne?
    >>>>>>
    >>>>>>přesně tak ,to je přímo na medaili a zase klasika,
    >>>>>>jak
    >>>>>>neznalost může vyrobit problém.
    >>>>Pokud je to tak, že jste jí 31.8 doručily zrušení PP
    >>>>ve zkušební době k 3.9, alespoň to píšete na začátku,
    >>>>tak jste nic nepokazila, přesně tak jsem rušila PP se
    >>>>stejným postupem k 14 dni včetně a konzultovala jsem
    >>>>to
    >>>>s právníkem na ÚP, který mi to potvrdil. Myslím, že
    >>>>její dopisy s nesouhlasem jí nejsou k ničemu a
    >>>>výplatu
    >>>>PÚ nechávám na KOOP s příslušným postupem.
    >>
    >>Tak v zákoníku práce (Jakoubek a spol.) je výklad k §
    >>35...PP končí dnem rozhodnutí o zrušení PP nikoliv
    >>dnem doručení.Doručení písemného oznámení není
    >>podmínkou
    >>platnosti tohoto právního úkonu....Vy jste rozhodli
    >>ještě v trvání PN..
    >Prosím tazatelku napište ještě jednou datumy,jak
    >přesně vše proběhlo, již se tato diskuze stává
    >nepřehlednou, nedá se poznat kdy a co proběhlo.Jak přesně jste
    >postupovala?
    Zaměstnankyně měla pův.zkuš.dobu do 31.8. Od 20.8. je v PN.
    Dne 31.8.2010 jí bylo doručeno oznámení o skončení PP ve zkuš.době s uvedením data zrušení PP k 3.8.2010. Tak aby PP skončil až 15.dnem PN.

  • 14. 9. 2010 14:43

    pája

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    >
    >Moc děkuji za názor. opravdu nevím proč by mělo
    >vadit,jak píše pája, že k rozhodnutí zrušit PP došlo ještě v
    >těch prvních 14 dnech PN. Nikde jsem to nečetla.

    >>Pokud je to tak, že jste jí 31.8 doručily zrušení PP
    >>ve zkušební době k 3.9, alespoň to píšete na začátku,
    >>tak jste nic nepokazila, přesně tak jsem rušila PP se
    >>stejným postupem k 14 dni včetně a konzultovala jsem
    >>to
    >>s právníkem na ÚP, který mi to potvrdil. Myslím, že
    >>její dopisy s nesouhlasem jí nejsou k ničemu a
    >>výplatu
    >>PÚ nechávám na KOOP s příslušným postupem.

    Zastávám právní názor( ne můj, ale odborníků), že okamžik rozhodnutí o zrušení PP je rozhodující, nikoliv faktický kalendářní den, kdy PP skončí, čili nastane účinek tohoto rozhodnutí.
    Pokud odpovídající výše- dle vyjádření s potvrzením rozhodnut z ˇUP- zrušila PP k 14. dni včetně, což jsem pochopil jako zrušení 14.tého dne PN a právník z ˇUP to schválil, tak je to rozhodně taky špatně.
    Ale rád se nechám poučit, případně zdůvodnit, v čem se mýlím.

  • 14. 9. 2010 14:50

    M. (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    Ano nechalo by se diskutovat do nekonečna, od 15. dne nemoci je zrušení PP ve zkuš.době myslím v pořádku, oznámeno to bylo alespoň 3 dny předem, sice ještě v době nemoci prvních 14 dní, ale pokud mi to takto právník odsouhlasil, tak jsem předpokládala, že je vše v pořádku.Proto tento poznatek dávám dál. Jestli je okamžik rozhodnutí rozhodující, tak jsem překvapená. Měla jsem za to, že tazatelka postupovala stejně, dle 2 jejího příspěvku.

  • 14. 9. 2010 16:02

    M. (neregistrovaný)

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    Takže po pročtení výkladu k §35 a66, jsem došla k závěru, že nejlepší pro Vás bude porada s právníkem, jelikož dle §35 u ZD není jasné zda se prodlužuje o dobu nemoci?chybí jednoznačně,ustanovení o tom,že o dobu překážek se ZD prodlužuje,§66 zase považuje den rozhodnutí za subjektivní a projeví se až oznámením druhému z účastníků, což ve Vašem případě je ještě v době trvání DPN, takže to je na právníka. Já jsem to měla celkem jednoznačné,oznámení proběhlo v 15 den-písemně,sice odmítl podepsat,ale nic to nezměnilo na zrušení. Jinak jsem se dočetla, že okamžik rouhodnutí ve Vašem případě mohl být i 19.8.-ještě před nemocí a bylo by to v pořádku, to zírám. Ale to již není nic platné.

  • 14. 9. 2010 16:56

    pája

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    >
    >>>mýlím.
    >>Ano nechalo by se diskutovat do nekonečna, od 15. dne
    >>nemoci je zrušení PP ve zkuš.době myslím v pořádku,
    >>oznámeno to bylo alespoň 3 dny předem, sice ještě v
    >>době
    >>nemoci prvních 14 dní, ale pokud mi to takto právník
    >>odsouhlasil, tak jsem předpokládala, že je vše v
    >>pořádku.Proto tento poznatek dávám dál. Jestli je
    >>okamžik
    >>rozhodnutí rozhodující, tak jsem překvapená. Měla
    >>jsem
    >>za to, že tazatelka postupovala stejně, dle 2 jejího
    >>příspěvku.
    >Takže po pročtení výkladu k §35 a66, jsem došla k
    >závěru, že nejlepší pro Vás bude porada s právníkem,
    >jelikož dle §35 u ZD není jasné zda se prodlužuje o dobu
    >nemoci?chybí jednoznačně,ustanovení o tom,že o dobu
    >překážek se ZD prodlužuje,
    jakpakto, co odst.2 § 35-O dobu překážek v práci, pro které zaměstnanec nekoná práci v průběhu zk.doby, se zk.doba prodlužuje, top podle Vás nespadá nemoc do tohoto okruhu?

    §66 zase považuje den rozhodnutí
    >za subjektivní a projeví se až oznámením druhému z
    >účastníků, což ve Vašem případě je ještě v době trvání
    >DPN, takže to je na právníka. Já jsem to měla celkem
    >jednoznačné,oznámení proběhlo v 15 den-písemně,sice
    >odmítl podepsat,ale nic to nezměnilo na zrušení. Jinak jsem
    >se dočetla, že okamžik rouhodnutí ve Vašem případě
    >mohl být i 19.8.-ještě před nemocí a bylo by to v
    >pořádku, to zírám. Ale to již není nic platné.

  • 14. 9. 2010 16:58

    pája

    Re: Rozv.PP,zkuš.doba,prac.úraz-prosím o
    >>
    >>>>mýlím.
    >>>A
    >>Takže po pročtení výkladu k §35 a66, jsem došla k
    >>závěru, že nejlepší pro Vás bude porada s právníkem,
    >>jelikož dle §35 u ZD není jasné zda se prodlužuje o
    >>dobu
    >>nemoci?chybí jednoznačně,ustanovení o tom,že o dobu
    >>překážek se ZD prodlužuje,
    >jakpakto, co odst.2 § 35-O dobu překážek v práci, pro
    >které zaměstnanec nekoná práci v průběhu zk.doby, se
    >zk.doba prodlužuje, top podle Vás nespadá nemoc do
    >tohoto okruhu?
    >k čemu je potom § 191 ZP
    >§66 zase považuje den rozhodnutí
    >>za subjektivní a projeví se až oznámením druhému z
    >>účastníků, což ve Vašem případě je ještě v době
    >>trvání
    >>DPN, takže to je na právníka. Já jsem to měla celkem
    >>jednoznačné,oznámení proběhlo v 15 den-písemně,sice
    >>odmítl podepsat,ale nic to nezměnilo na zrušení. Jinak
    >>jsem
    >>se dočetla, že okamžik rouhodnutí ve Vašem případě
    >>mohl být i 19.8.-ještě před nemocí a bylo by to v
    >>pořádku, to zírám. Ale to již není nic platné.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).