Vlákno názorů k dotazu Pokladna - časová posloupnost od anka - Re: Pokladna - časová posloupnost Nečetla jsem předchozí dotaz,...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 9. 2010 8:42

    anka (neregistrovaný)

    Re: Pokladna - časová posloupnost
    Nečetla jsem předchozí dotaz, ale v pokladně účtujete dnem vyplacení z pokladny datum na dokladu Vás "nezajímá z pohledu pokladny

  • 30. 9. 2010 8:49

    rk (neregistrovaný)

    Re: Pokladna - časová posloupnost
    Taktéž zaúčtujeme dnem vyplacení z pokladny.

  • 30. 9. 2010 8:53

    Jituš (neregistrovaný)

    Re: Pokladna - časová posloupnost
    Moc děkuju za potvrzení. Jen pro informaci, jedná se o dotaz http://business.center.cz/business/diskuze/zprava.aspx?id=735535

  • 30. 9. 2010 10:52

    Petuss (neregistrovaný)

    Re: Pokladna - časová posloupnost
    Dobrý den,
    já když mi donese třeba skladník o měsíc později paragony,tak pokl.doklad vystavuji s datem současného měsíce,ale DUZP uvádím s datem předchozího měsíce,tedy DUZP uvedené na dokladě. Doufám,že to dělám správně.
    Hezký den

  • 30. 9. 2010 11:15

    Maxx (neregistrovaný)

    Re: Pokladna - časová posloupnost
    Záleží, jak máte nastavený program - aby jste to z hlediska DPH nedala do již uzavřeného měsíce.

  • 30. 9. 2010 11:28

    eko (neregistrovaný)

    Re: Pokladna - časová posloupnost
    >>>>>Dobrý den,
    >>>>>nedávno tu zazněl dotaz ohledně účtování dokladů do
    >>>>>pokladny a odpověď na něj se mi moc nezdála. V
    >>>>>případě,
    >>>>>že mi šéf jednou za týden donese doklady, tak je
    >>>>>účtuji ke dni vystavení uvedeném na dokladu. Pokud mi
    >>>>>ovšem
    >>>>>dodá nějaký doklad starší, jaké datum uvést? Dle mého
    >>>>>názoru by to mělo být ke dni, kdy jsem doklad
    >>>>>obdržela, jelikož dám-li datum na dokladu, nebude
    >>>>>dodržena
    >>>>>časová posloupnost. Bývalá účetní účtovala vše dle
    >>>>>data
    >>>>>na dokladu, i tak mě to tak naučila, ale myslím, že
    >>>>>to
    >>>>>správné není. Prosím o radu. Díky.
    >>>>Nečetla jsem předchozí dotaz, ale v pokladně účtujete
    >>>>dnem vyplacení z pokladny datum na dokladu Vás
    >>>>"nezajímá z pohledu pokladny
    >>>Taktéž zaúčtujeme dnem vyplacení z pokladny.
    >>

    >Dobrý den,
    >já když mi donese třeba skladník o měsíc později
    >paragony,tak pokl.doklad vystavuji s datem současného
    >měsíce,ale DUZP uvádím s datem předchozího měsíce,tedy DUZP
    >uvedené na dokladě. Doufám,že to dělám správně.
    >Hezký den
    Tak s pokladnou jsem taky na kordy. Bývalá účetní trvala na systému - všechny datumy na VPD i PPD musí být stejné a je jedno, kdy byl doklad opravdu vystaven. A jelikož se tu neustále dělá dvojí práce (i když prg umí vše), tak se ručně tyto doklady vypisují a ručně zapisují do sešitové pokladní knihy a to tak, že v průběhu měsíce si podle řádků v pokladní knize a podle počtu dokladů rozdělím, které doklady k jakému datu "vystavím" a vypisuju a zapisuju. Takže i když dostanu doklad, datum vystavení i DUZP 3.9. nebo 5.8., ale mě vychází zapsání do pokladny až 25.9., tak na VPD vypíšu datum - ze dne, přezkoušel dne a zaúčtoval dne - 25.9.. Nevím, zda je to tak správně, nikdo mi nedokázal dost dobře vysvětlit, a nikde jsem nenašla, jak správně pokladní doklady "vypisovat", tedy s jakými datumy. Vedeme "PÚ".

  • 30. 9. 2010 12:39

    v.e.n.d.y.

    Re: Pokladna - časová posloupnost
    Neuvěřitelné - si tak představuji, jak vedu pokladnu, zodpovídám každý den za to, že fyzický stav odpovídá účetnímu a pak si to nějakým zaúčtováním do dne minulého týdne všechno rozházím? Nebo předám pokladnu zástupci a on mi bude účtovat s datem, kdy jsem měla pokladnu já? To samé s tím DUZP, které si vyplňujete do minulého měsíce, jak zkontrolujete, že Vám sedí účetnictví na přiznání DPH? Odpočet můžete uplatnit 3 roky zpětně, tak proč tento doklad nezadat s DUZP běžného měsíce? Prostě já bych účtovala vše v den, kdy vyplácím peníze....

  • 30. 9. 2010 12:45

    Lenka F. (neregistrovaný)

    Re: Pokladna - časová posloupnost
    Podle datumu na dokladu byste mohli účtovat jen v případě, že vám každý hned včas odevzdá doklady - co ale když si je někdo nechá i déle než měsíc, jako se to stává u nás? To by potom bylo neuskutečnitelné. Takže rozhodně zapisovat a účtovat podle datumu proplacení. Také se nám stává, že někdo něco zaplatí ze svého a až později se vyzvednou peníze z banky, takže se musí výdaj zaúčtovat až když to dostal proplacené a je na to stav v pokladně - nemůžete přece jít do mínusu. Datum plnění udávám stejný jako datum proplacení - na vstupu na tom tolik nezáleží a většinou už mám hotové přiznání za minulý měsíc. Hlídám si jen plnění DPH na příjmových dokladech (ty jsou u nás s DPH jen vyjímečně, ale někdy se vyskytnou).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).