Re: Pokladna - časová posloupnost
>>>>>Dobrý den,
>>>>>nedávno tu zazněl dotaz ohledně účtování dokladů do
>>>>>pokladny a odpověď na něj se mi moc nezdála. V
>>>>>případě,
>>>>>že mi šéf jednou za týden donese doklady, tak je
>>>>>účtuji ke dni vystavení uvedeném na dokladu. Pokud mi
>>>>>ovšem
>>>>>dodá nějaký doklad starší, jaké datum uvést? Dle mého
>>>>>názoru by to mělo být ke dni, kdy jsem doklad
>>>>>obdržela, jelikož dám-li datum na dokladu, nebude
>>>>>dodržena
>>>>>časová posloupnost. Bývalá účetní účtovala vše dle
>>>>>data
>>>>>na dokladu, i tak mě to tak naučila, ale myslím, že
>>>>>to
>>>>>správné není. Prosím o radu. Díky.
>>>>Nečetla jsem předchozí dotaz, ale v pokladně účtujete
>>>>dnem vyplacení z pokladny datum na dokladu Vás
>>>>"nezajímá z pohledu pokladny
>>>Taktéž zaúčtujeme dnem vyplacení z pokladny.
>>
>Dobrý den,
>já když mi donese třeba skladník o měsíc později
>paragony,tak pokl.doklad vystavuji s datem současného
>měsíce,ale DUZP uvádím s datem předchozího měsíce,tedy DUZP
>uvedené na dokladě. Doufám,že to dělám správně.
>Hezký den
Tak s pokladnou jsem taky na kordy. Bývalá účetní trvala na systému - všechny datumy na VPD i PPD musí být stejné a je jedno, kdy byl doklad opravdu vystaven. A jelikož se tu neustále dělá dvojí práce (i když prg umí vše), tak se ručně tyto doklady vypisují a ručně zapisují do sešitové pokladní knihy a to tak, že v průběhu měsíce si podle řádků v pokladní knize a podle počtu dokladů rozdělím, které doklady k jakému datu "vystavím" a vypisuju a zapisuju. Takže i když dostanu doklad, datum vystavení i DUZP 3.9. nebo 5.8., ale mě vychází zapsání do pokladny až 25.9., tak na VPD vypíšu datum - ze dne, přezkoušel dne a zaúčtoval dne - 25.9.. Nevím, zda je to tak správně, nikdo mi nedokázal dost dobře vysvětlit, a nikde jsem nenašla, jak správně pokladní doklady "vypisovat", tedy s jakými datumy. Vedeme "PÚ".
Re: Pokladna - časová posloupnost
Neuvěřitelné - si tak představuji, jak vedu pokladnu, zodpovídám každý den za to, že fyzický stav odpovídá účetnímu a pak si to nějakým zaúčtováním do dne minulého týdne všechno rozházím? Nebo předám pokladnu zástupci a on mi bude účtovat s datem, kdy jsem měla pokladnu já? To samé s tím DUZP, které si vyplňujete do minulého měsíce, jak zkontrolujete, že Vám sedí účetnictví na přiznání DPH? Odpočet můžete uplatnit 3 roky zpětně, tak proč tento doklad nezadat s DUZP běžného měsíce? Prostě já bych účtovala vše v den, kdy vyplácím peníze....
Re: Pokladna - časová posloupnost
Podle datumu na dokladu byste mohli účtovat jen v případě, že vám každý hned včas odevzdá doklady - co ale když si je někdo nechá i déle než měsíc, jako se to stává u nás? To by potom bylo neuskutečnitelné. Takže rozhodně zapisovat a účtovat podle datumu proplacení. Také se nám stává, že někdo něco zaplatí ze svého a až později se vyzvednou peníze z banky, takže se musí výdaj zaúčtovat až když to dostal proplacené a je na to stav v pokladně - nemůžete přece jít do mínusu. Datum plnění udávám stejný jako datum proplacení - na vstupu na tom tolik nezáleží a většinou už mám hotové přiznání za minulý měsíc. Hlídám si jen plnění DPH na příjmových dokladech (ty jsou u nás s DPH jen vyjímečně, ale někdy se vyskytnou).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.