Re: Komplikuje se to.
Pokud jste řádně reklamovala a reklamace nebyla vyřízena včas, je volba vyřízení reklamace na vás. Kupní smlouvu i protokol má i prodejce, tak mě napadlo, že by odmítli mailovou komunikaci z důvodu čísla bankúčtu pro zaslání peněz (není jistota, že komunikují s kupujícím).
Re: odmítají vrátit peníze
Nedávno jsem se tady pokoušel řešit podobné téma, bohužel nikdo nereagoval. On ten zákon je "šikovně" napsaný a pokud je prodejce šikovný, tak s Váma vyběhne.
Zákon na ochranu spotřebitele uvádí: "Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady."
Všimněte si slova - nezapočítává.
Přitom zde na horní liště je uveden tento výklad:
Zákon ve výše uvedeném paragrafu ve větě třetí explicitně uvádí, že "reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena..." - mluví se zde tedy nikoliv o samotném odstranění vady, ale o celé reklamaci včetně odstranění vady a tedy včetně počátečního rozhodnutí o vadě. Rozhodnutí o reklamaci je tedy součástí vyřízení reklamace a celý proces musí být vyřízen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů. Třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace začíná bežet dnem následujícím po uplatnění reklamace kupujícím.
Pokud tedy spotřebitel reklamuje věc 1.6. musí mu prodávající do 1.7. vadu posoudit i opravit.
Re: odmítají vrátit peníze
Žádná záruka se neprodlužuje. Když kupující reklamuje, tak prodávající rozhodne hned (přijme/zamítne) nebo vám sdělí, že rozhodne do 3 dnů a odešle výrobek např. znalci (o čas na vypracování posudku by se lhůta dále prodlužovala). U vás rozhodl hned přijetím a v tom případě má 30 dní na opravu výrobku. Poté máte možnost volby vy, nikoli on.
Podívejte se do §19 sem:
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/spotrebitel/cast2.aspx
do §622 odst.2 a 3 sem:
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcanzak/cast8h2.aspx
a obecně sem:
http://www.coi.cz/cs/legislativa/prava-kupujicich/
Re: odmítají vrátit peníze
Vždyť to není nic složitého. Představte si sebe na místě prodávajícího. Přijde kupující s tím, že se mu něco podělalo s výrobkem. Vy na místě ověříte funkčnost, když maká jak má, tak odmítnete a když uznáte, že má vadu, tak sepíšete s kupujícím zápis o přijetí reklamace a máte 30 dní na opravu. Je na kupujícím, jak se v průběhu této lhůty informuje na stav, vy nemáte povinnost ho vyrozumívat o vyřízení reklamace, ale děláte to, protože nejste žádné skladiště opravených výrobků.
Re: odmítají vrátit peníze
Pokud je překročena 30 denní lhůta na opravu, nemusíte počítat počet reklamací. Prodávající vás měl ve vlastním zájmu včas kontaktovat a dohodnout se na delší době opravy. Pokud u nějaké vady prodejce bude tvrdit, že jste ji způsobila poškozením výrobku, bude vás to stát znal. posudek, jehož úhradu v případném soudním sporu vysoudíte na prodávajícím.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.