Vlákno názorů k dotazu Zařazení majetku - technické zhodnocení od Prosím o radu - Re: zařazení majetku - technické zhodnoc Prosím vážně nikdo...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 1. 2011 9:09

    Prosím o radu (neregistrovaný)

    Re: zařazení majetku - technické zhodnoc
    Prosím vážně nikdo neporadí?

  • 11. 1. 2011 9:50

    Crt (neregistrovaný)

    Re: zařazení majetku - technické zhodnoc
    Ono se někdy těžko radí, když o tom víte tak málo...píšete, že si zřizuje úplně novou restauraci...chápu to tak, že satví buodvu...v tom případě nemůže být zkolaudována bez všech těch prací, o kterých píšete...takže bych vše účtoval na 042 a po kolaudaci aktivoval budovu do majetku...

  • 11. 1. 2011 10:01

    jana m. (neregistrovaný)

    Re: zařazení majetku - technické zhodnoc
    děkuji za reakci, budova je zkolaudována a my v té budově budeme pouze nájemci. Samozřejmě ve smlouvě je uvedeno že smíme odepisovat. Takže byste to vzal a jako celek zařadil do majetku? děkuji, jsem začátečník a nevím si rady.

  • 11. 1. 2011 11:02

    Crt (neregistrovaný)

    Re: zařazení majetku - technické zhodnoc
    Dobrý den,
    Prosím o radu, jak zařadit majetek tak abych měla
    dobře odpisy. Můj klient si zřídil novou uplně novou
    restauraci a já mam několik faktur. Odpisová skupina
    6.
    První faktura je architektonický návrh, dokumentace
    cca asi za Kč 120 000,-.
    Druhá faktura je architektonicko stavební část,
    vzduchotechnika, rozvody tepla a chladu cca za 1 300
    000,-
    Třetí faktura je za zavedení vodovodního potrubí a
    elektroinstalace a stabilní hasící zařízení a SOZ,
    celkem za cca Kč 1 000 000,-
    Můj dotaz zní:
    jak zařadit faktury? jednotlivě po částech a nebo
    zaúčtovat architektonický návrh zvlášt a druhou
    zaúčtovat do majetku a třetí fakturu jako její
    technické zhodnocení?
    Prosím o radu, nerada bych postupovala špatně. Předem
    Děkuji

    >>Ono se někdy těžko radí, když o tom víte tak
    >>málo...píšete, že si zřizuje úplně novou
    >>restauraci...chápu to
    >>tak, že satví buodvu...v tom případě nemůže být
    >>zkolaudována bez všech těch prací, o kterých
    >>píšete...takže
    >>bych vše účtoval na 042 a po kolaudaci aktivoval
    >>budovu do majetku...

    >děkuji za reakci, budova je zkolaudována a my v té
    >budově budeme pouze nájemci. Samozřejmě ve smlouvě je
    >uvedeno že smíme odepisovat. Takže byste to vzal a jako
    >celek zařadil do majetku? děkuji, jsem začátečník a
    >nevím si rady.

    Takže budova již existovala...v tom případě provádíte TZ na cizím majetku, máte souhlas s odepsiováním, tudíž zařadíte do majetku po ukončení TZ...pokud jde o nějaké dílčí dodávky toho TZ(píšete 1.faktura, 2.fatura), ketré jsou ukončeny nějakými předávacími protokoly, tak můžete po 1.TZ zavést toto TZ do svého majetku pod inv.číslem, zatřídit do daňové skupiny podle zatřídění samotné budovy a začít odepsiovat...druhým TZ pak můžete zvednout cenu toho 1.TZ...pokud nejsou ve smlouvě dílčí plnění a veškerá TZ jsou předána až po ukončení věech TZ, pak bych účtoval vše na 042 až do dokončení posledního TZ a pak teprve aktivoval do majetku v celé výši všech TZ.

  • 11. 1. 2011 13:18

    děkuji (neregistrovaný)

    Re: zařazení majetku - technické zhodnoc
    mnohokrát děkuji za radu :)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).