Re: Matka se 2 malými dětmi-vracení rodi
Na PPM nemáte nárok za žádné situace, studenti nejsou nemocensky pojištění, není to otázka školy.
Vyživovací povinnost k vám a vašim dětem má otec, případně otcové dětí.
Neoprávněné vyplacené dávky jste povinna vrátit.
Všechny příslušné zákony k nastudování najdete nahoře na liště v sekci zákony.
Jenže paní na Dávkách mi říkala něco v tom smyslu, že na ni třeba nárok mám. A někde jsem se dočetla, že místo nemocenského pojištění stačí, když mám v době kolem porodu neschopenku - že to stačí na nárok na PPM. Je to tak? A ještě - při prvním dítěti jsem PPM měla, a to jsem taky byla studentka.
V roce 2008 ještě bylo studium nemocensky pojištěné, to skončilo 1.1.2009 s platností nového zákona o nem.pojištění, a od 1.1.2010 už studium není pojištěno ani důchodově, tzn. co si kdo do té doby odstudoval, to se mu započte na důchod jako pojištěná doba, víc ne.
Bohužel, já tady žádnou šanci na pomoc nevidím... zpětně Vám nikdo neschopenku nevystaví a ani by Vám na ni nevznikl nárok - nebyla jste jako studentka nemocensky pojištěna, nemocenská je stejný typ dávky jako PPM, vyplácí se z nemocenského pojištění a platí ji OSSZ, nikoli zaměstnavatel (škola). Pro nárok na PPM byste musela být v období dvou let přede dnem nástupu nemocensky pojištěna nejméně 270 kalendářních dnů. To Vám nevyjde.
Nějak dotazu nerozumím. Oni Vám vypláceli najednou 2x rodič. příspěvek? Jak tedy vznikl ten přeplatek, který máte vrátit.
Zkuste s nimi dojednat splátkový kalendář. A co otec dítěte? Máte také rodiče. Ten dluh na vrácení není velký, takže ho z Vás dostanou. Kdybyste dlužila milióny, tak to by bylo jiné.
Zřejmě ne, z dotazu plyne, že pobírala RP na to starší dítě.