Re: chybně uplatněná sleva na dítě-co s
Řeším podobný problém.. dcera donesla v září 2010 potvrzení o studiu na VŠ, ale zaměstnanec nenahlásil, že v listopadu 2010 přerušila studium. Zjistila jsem to až v lednu 2011, kdy jsem požadovala nové potvrzení o studiu. Takže za prosinec neoprávněně čerpal slevu.. Prosím o radu co s tím? Díky
Potvrzneí o studiu vám měl donést v září. To asi nejspíš nedonesl, takže chybu bych viděla spíš na vaší straně, že jste mu neoprávněně bez potvrzení o studiu dávala zvýhodnění. Zvýhodnění ponecháte ještě za červenec a srpen (pokud celý měsíc nebylo dítě zaměstnáno nebo nepobíralo celý měsíc podporu), zbytek budete muset srazit. Pokud možno v nejbližší mzdě, ovšem musíte se se zaměstnancem domluvit.
Můj manžel má podobný problém, když dostal potvrzení příjmů za minulý rok (dělá si daňové přiznání), zjistil, že mu 2 měsíce počítali slevu za syna, kterému už bylo 26 let. Pracovní poměr už skončil. Volala jsem mzdové účetní, že by bylo lepší, aby vše opravili u nich a vystavili nové potvrzení, neoprávněné daň zvýhodnění jim zaplatíme, zatím však nebyla žádná odezva. Když vše opravíme v daň. přiznání, bude to problém?
Souhlasím s tím, že by bylo nejlepší, kdyby vše opravili u nich, manžel jim zaplatil a dostal nové potvrzení. To hlavně kvůli nim, protože když jim na to při kontrole narazí finančák, budou mít problém. Pokud ale mzdovka nekomunikuje (zřejmě si myslí, že je to pro ni moc práce), opravte v DP. Vy budete mít daně v pořádku.
Takhle jsem to udělala už v r. 2009 a jen jsem jim dala vědět, že synovi už 11/2008 (!!) bylo 26 let, ale potom jsem začala pochybovat. A dodatečně jsem se teď zděsila, že daň zvýhodnění sice zastavili, ale neopravili leden a únor. A to jsme opravovali už prosinec 2008 a také hned manžel požádal o zastavení zvýhodnění, ani jim už nedával žádná potvrzení.
Jj, nevíte,jaká "šikovná" účetní jim dělá účetnictví...