Vlákno názorů k dotazu Jak vést podnikání - papírování od v.e.n.d.y. - Re: jak vést podnikání - papírování Máte dvě možnosti,...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 3. 2011 10:47

    v.e.n.d.y.

    Re: jak vést podnikání - papírování
    Máte dvě možnosti, buď vést Peněžní deník a hezky tam pořídit doklad za dokladem, rozdělit daňové a nedaňové výdaje případně i příjmy, hezky vysčítat, udělat křížovou kontrolu a z toho pak daňové přiznání.
    Nebo vést evidenci jen příjmů a z nich uplatnit výdaje procentem a pak to celé použít pro DP.
    Záleží co je pro Vás výhodnější

  • 8. 3. 2011 10:55

    bettttty (neregistrovaný)

    Re: jak vést podnikání - papírování
    Děkuji vam za odpoved, jsem zacatecnik.
    Mam faktury vydane, prijmove doklady, faktury za telefon a vypisy z bu. ted jen premyslim, kde zjistim, co je danove a co ne.
    Poridili jsme si program, ale nejprve bych se do toho potrebovala vice dostat.

  • 8. 3. 2011 11:07

    Katka2 (neregistrovaný)

    Re: jak vést podnikání - papírování
    Teda Wendy, já smekám. Základy DE na 5 řádků a je tomu rozumět!

  • 8. 3. 2011 11:15

    v.e.n.d.y.

    Re: jak vést podnikání - papírování
    :-))) děkuji za uznání, pobavila jste mě. To víte léta praxe a skoro lítost nad tazatelkou, která žije v sladké nevědomosti a čtrnáct dní před přiznáním bude shánět co je a není daňový náklad:-))) Betttty doporučuji aslespon pro letošek, spojit se s nějakou účetní, která Vám to bude ochotná i ve Vašem programu pořídit, jinak to vidím na docela velký průšvih a mohlo by to být velmi drahé na pokutách od FÚ. Odkud jste? Nabízím pomoc www.vaclavahavlatova.cz

  • 8. 3. 2011 11:49

    Kara (neregistrovaný)

    Re: jak vést podnikání - papírování
    Někdy (možná většinou) bývá pro OSVČ výhodnější uplatnit výdaje procentem než skutečné. Takže bych radila, pokud za rok 2009 také uplatnil % nebo podniká až od 2010 : Nejprve zjistěte, jaké % by mohl uplatnit (podle druhu živnosti buď 80%, 60% atd.). Pak posčítejte všechny výdaje, které Vám dal (zatím se nezabývejte tím, které jsou daňové a které ne). Pokud takto posčítané výdaje Vám dají menší částku než vypočítané procento z příjmů, pak uplatněte výdaje procenty a výdajové doklady jen uschovat pro sebe. Pokud posčítané výdaje dají větší částku než příslušné výdaje procentem, pak se dá uvažovat o tom, že raději uplatníte skutečné výdaje a pak by bylo potřeba prozkoumat ty výdajové doklady, které z nich je možné dát do daňových (třeba všechny, třeba jen část, protože je možné, že Vám tam dal nějaký doklad na koupi něčeho, co s podnikáním nesouvisí). A po tomto rozlišení znova porovnat, zda daňové výdaje pořád ještě dělají větší částku než výdaje procentem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).