Vlákno názorů k dotazu Náležitosti elektronické faktury od Denisa M. - Re: Náležitosti elektronické faktury zák.o DPH, par.26, odst.4(4) Daňový...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 4. 2011 10:47

    Denisa M. (neregistrovaný)

    Re: Náležitosti elektronické faktury
    zák.o DPH, par.26, odst.4
    (4) Daňový doklad může být vystaven se souhlasem osoby, pro kterou se uskutečňuje zdanitelné plnění nebo plnění osvobozené od daně s nárokem na odpočet daně, i v elektronické podobě, pokud jej plátce nebo osoba uvedená v odstavci 3 opatřila zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (dále jen „uznávaný elektronický podpis“) nebo elektronickou značkou založenou na kvalifikovaném systémovém certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (dále jen „uznávaná elektronická značka“) nebo POKUD JE ZARUČENA VĚROHODNOST PŮVODU A NEPORUŠITELNOST OBSAHU DAŇOVÉHO DOKLADU ELEKTRONICKOU VÝMĚNOU INFORMACÍ.
    takže stačí souhlas protistrany a lze i bez el-podpisu dle mého, pdf je standartním formátem, ve kterém se dokumenty posílají a kde je předpoklad, že zůstanou neporušené. je věcí debaty, zda záruka věrohodnosti a neporušitelnosti existuje, ale to se teoreticky nedá zaručit u ničeho dneska..

  • 12. 4. 2011 13:40

    Jančaa (neregistrovaný)

    Re: Náležitosti elektronické faktury
    >>Dobrý den, několikátým rokem zasíláme faktury přes
    >>e-mail ve formě PDF. Nyní se mi ozvali dva zákazníci,
    >>že
    >>jim to auditor či finanční úřad neakceptuje z důvodu
    >>absence elektronického podpisu. Dle informací jsem
    >>zjistila, že elektronické faktury musí obsahovat
    >>nejen
    >>elektronický podpis, ale dokonce bychom si před
    >>zasláním
    >>faktury elektronickou cestou měli zajistit souhlas
    >>druhé strany s touto formou zaslání. Máte s tím
    >>prosím
    >>někdo nějaké zkušenosti? Předem děkuji za Vaše
    >>názory.
    >Než jsme zaváděli el. fakturaci dávali jsme zákazníkům písemné oznámení o tomto způsobu zasílání faktur, které nám potvrdili. Před samotným zahájením jsme ještě zasílali e-maily (odsouhlasené jsme měli již rok předem, realizace se poněkud oddálila). Fakturu máme v pdf s elektronickým podpisem a tzv. časovým razítkem (je tam datum, čas a jméno vystavující osoby).

  • 13. 4. 2011 14:28

    MirkaP. (neregistrovaný)

    Re: Náležitosti elektronické faktury
    dnes se tím zabývají HN:
    http://ekonomika.ihned.cz/c1-51545000-skryty-problem-naskenovane-faktury-z-mailu-nemusi-financni-urad-uznat

  • 13. 4. 2011 19:15

    JirkaZ (neregistrovaný)

    Re: Náležitosti elektronické faktury
    Deniso,

    potíž je, že jste ten paragraf nezkopírovala kompletně - za Vaším textem chybí : (EDI). A to docela mění význam.

    Takže přeloženo do češtiny to znamená asi toto : můžete si nechat poslat fakturu v PDF i bez el. podpisu, po obdržení ji vytisknete a dále s ní pracujte jako s papírovou. Nikdo nepozná, jestli ji vytiskl dodavatel nebo příjemce. Případné kontrole ze strany FU jakékoliv PDF faktury zapřete.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).