Re: Kvíz pro právníky - prosím poraďte!
>Dobrý den,
>ve zprostředkovatelské smlouvě s realitní kanceláří na
>prodej nemovitosti (bytu) je uvedeno:
>---------------
>Oddíl II.
>Kupní cena výše jmenovaného bytu, bez provize RK:
>- kupní cena: 850.000 Kč
>- provize RK bude stanovena po vzájemné dohodě, dle
>částky, za kterou se výše jmenovaná nemovitost prodá,
>minimálně však 50.000 Kč
>- majitel bytu (prodávající) dostane vyplaceno částku,
>která byla stanovena po vzájemné dohodě a ta činí:
>850.000 Kč
>
>Oddíl IV.
>Jestliže v důsledku činnosti zprostředkovatele dle
>této smlouvy dojde k uzavření kupní smlouvy, náloeží
>zprostředkovateli provize ve výši 50.000 Kč z dohodnuté
>kupní ceny nemovitosti uvedené v oddíle II.
Nejsem právník, ale z výše napsaného jsem pochopila, že realitka očekává, že byt prodá nejméně za 900 000,- - z toho 850 000 pro vás a 50000,- pro realitku. Při prodeji za 920 000,- - 850 000 pro vás pro realitku 70 000,-. Jak by to řešili při prodeji za nižší částku by zajímalo i mně, protože by tím porušili bod o provizi nebo o částce pro majitele.
>------------------
>Můj dotaz je - kolik čistého dostane majitel bytu,
>pokud se nemovitost prodá např. za 920tis. (momentálně je
>za tuto cenu v nabídce) a kolik dostane, pokud se byt
>prodá např. za 880tis. Kč?
>Přijde mi, že ustanovení ve smlouvě si vzájemné
>odporují a není zcela jasné, kolik vlastně majitel
>dostane... Díky za reakce! L.K.
>
bylo by asi dobré uvést, zda je to Váš problém, nebo to sháníte pro někoho dalšího(podle níže uvedeného přísp.),není třeba vyhlašovat nějaký kvíz, odpovědi jste dostala níže. Posouzení přesného znění sm,louvy a případných následků lze odpovědně provést výhrdně seznámením se s textem celé smlouvy, pčřípadných všeobecných obchodních podmínek atd., což je nutno provést osobně, ale taky za úplatu, nikoliv tady lovit lacino rozumy.
>>>Dobrý den,
>>>ve zprostředkovatelské smlouvě s realitní kanceláří
>>>na
>>>prodej nemovitosti (bytu) je uvedeno:
>>>---------------