Re: bankovní záruka - účtování
tohle probíhalo, když jsem zde ještě nepracovala, zjišťovala jsem info u kolegy a bylo to takto:
bylo provedeno dílo a vystavena faktura, s tím, že měly být zadrženy pozastávky, avšak z důvodu potřeby finančních prostředků bylo domluveno, že odběratel nám zaplatí faktury v plné výši a místo pozastávek (na záruční dobu) mu poskytneme bankovní záruku. těsně před uplynutím záruční doby se vyskytla závada a odběratel tedy ihned kontaktoval banku o plnění záruky, ta posléze kontaktovala nás s tím, že máme zaplatit tuto pohledávku (300.000,-) tu jsme tedy bance zaplatili. toto vše proběhlo v 2010.
čerpáním bankovní záruky měla dle smluvních podmínek znovu běžet záruční doba od začátku.
na začátku 2011 byly vady odstraněny, odběratel si tedy ale stále mohl ponechat 300.000,- jako pozastávku, avšak na základě dobrých vztahů nám peníze uvolnili už nyní.
jak tedy účtovat v 2010 a jak v 2011?
moc děkuji
Re: bankovní záruka - účtaři váš názor?
Bankovní záruku bych vedla pouze v podrozvahové evidenci.
Na 56x bych v roce 2010 zaúčtovala pouze poplatky, spojené s bankovní zárukou.
Ostatní je o zaplacení dodatečných nákladů z titulu reklamace - to už je nutné řešit s ohledem na všechna ustanovení smlouvy (o dílo?) - píšete, že byly vady odstraněny, ale ne za jakou cenu.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.