Vlákno názorů k dotazu Zásoby způsob B od annonym - Re: zásoby způsob B Je povinnost vést skladovou evidenci,...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 5. 2011 14:07

    annonym (neregistrovaný)

    Re: zásoby způsob B
    Je povinnost vést skladovou evidenci, pokud účtujete způsobem "B".
    Pokud jste malá stavební firma a nenakupujete materiál do zásoby (tedy neskladujete, ale vozíte rovnou na konkrétní stavbu), pak já účtuji přímo do spotřeby na AU-přímá spotřeba na zakázky s uvedením čísla zakázky u každého dokladu.

  • 18. 5. 2011 14:18

    rd (neregistrovaný)

    Re: zásoby způsob B
    Můžu se Vás zeptat jak ¨účtujete dopravu materiálu např. písek FP od autodopravce na 518 nebo 501ÄE materiál - dopravné .

    Děkuji

  • 18. 5. 2011 14:40

    annonym (neregistrovaný)

    Re: zásoby způsob B
    518 se sam. AU a s uvedením zakázky. Nevytvářím zásoby a tedy se u dopravy nejedná o výdaje související s pořízením zásob, ale o službu.
    Na jednotlivé zakázky (s uvedením čísla zakázky dle knihy zakázek) účtuji i jiné náklady - půjčovné nářadí, subdodávky.....

  • 18. 5. 2011 17:59

    rd (neregistrovaný)

    Re: zásoby způsob B
    Měla bych ještě jeden dotaz... koupili jsme silniční panely (zboží) a ihned prodali jiné firmě a nechali převest na konkr. stavbu (žádné zasoby ,žádná evidence skladu.. podle Vaší rady,děkuji) jak by jste účtoval tento nákup a následně prodej?

    1. Faktura přijatá panely + doprava (504/321, prodej FV 311/604 + zakázka)

    2a. FP jen panely (504/321, prodej FV 311/604 + zakázka )
    2b. FP doprava panelů (518/321, přefak. dopravy 311/602 + zakázka)


    Moc děkuji

  • 18. 5. 2011 21:50

    annonym (neregistrovaný)

    Re: zásoby způsob B
    Pokud je doprava fakturována samostatně (není součásti ceny zboží), pak je možno takto účtovat. Zřejmě se ale jedná o ojedinělý případ prodeje zboží. U PFA bych si uvedla jako poznámku
    číslo VFA a naopak u VFA bych si uvedla číslo PFA. Zákazkové číslo ne, jelikož to používáme pouze pro naše vlastní výkony.
    Je možno ale i nakoupit jako materiál (účet 542) a prodej materiálu (642). Rovněž s odvoláním u PFA na VFA a naopak.
    Snad se v tom mém popisu vyznáte.

    Podstatné je, aby jste vždy prokázali, k čemu se daňový náklad vztahuje. Tedy, že jde o náklad související s dosažením nebo zajištěním příjmu.

  • 18. 5. 2011 23:44

    rd (neregistrovaný)

    Re: zásoby způsob B
    Na závěr prosím ještě o kontrolu : panely koupené následně prodané jsme nenakoupili do zásob ( neskladujeme, dodáváme rovnou na konkrétní stavbu) nebudou vedeny ve skladové evidenci. Je to správně?


    Moc děkuji za spoustu odpovědí a přeji hezký večer.

  • 19. 5. 2011 7:03

    annonym (neregistrovaný)

    Re: zásoby způsob B
    >>>
    >>>Moc děkuji
    >>Pokud je doprava fakturována samostatně (není
    >>součásti
    >>ceny zboží), pak je možno takto účtovat. Zřejmě se
    >>ale
    >>jedná o ojedinělý případ prodeje zboží. U PFA bych si
    >>uvedla jako poznámku
    >>číslo VFA a naopak u VFA bych si uvedla číslo PFA.
    >>Zákazkové číslo ne, jelikož to používáme pouze pro
    >>naše
    >>vlastní výkony.
    >>Je možno ale i nakoupit jako materiál (účet 542) a
    >>prodej materiálu (642). Rovněž s odvoláním u PFA na
    >>VFA a
    >>naopak.
    >>Snad se v tom mém popisu vyznáte.
    >>
    >>Podstatné je, aby jste vždy prokázali, k čemu se
    >>daňový náklad vztahuje. Tedy, že jde o náklad
    >>související
    >>s dosažením nebo zajištěním příjmu.
    >
    >
    >
    >Na závěr prosím ještě o kontrolu : panely koupené
    >následně prodané jsme nenakoupili do zásob (
    >neskladujeme, dodáváme rovnou na konkrétní stavbu) nebudou vedeny
    >ve skladové evidenci. Je to správně?
    >
    >
    >Moc děkuji za spoustu odpovědí a přeji hezký večer.
    >Je nutno rozlišovat, zda pořizujete panely na stavu, kterou realizujete vy a tato stavba má přidělené zakázkové číslo. Nebo panely nakoupíte a prodáte včetně dopravy a panely složíte na předem stanoveném místě (stavbě), kterou ale vy nerealizujete.
    V 1. případě 501 s uvedením zakázkového čísla.
    Ve 2. případě buď 504 - nákup a 604 - prodej, nebo 542 - nákup a 642 - prodej s odvolávkami, jak již bylo zmíněno v předešlé odpovědi. To samozřejmě za předpokladu, že se nejedná o běžnou činnost.
    Pokud by jste se zabývali nákupem a prodejem zboží běžně, pak bych doporučovala vést skladovou evidenci.

    >
    >
    >
    >
    >
    >

  • 19. 5. 2011 9:23

    rd (neregistrovaný)

    DĚKUJI !!!!!
    >
    >>>>
    >>>>Moc děkuji
    >>>Pokud je doprava fakturována samostatně (není
    >>>součásti
    >>>ceny zboží), pak je možno takto účtovat. Zřejmě se
    >>>ale
    >>>jedná o ojedinělý případ prodeje zboží. U PFA bych si
    >>>uvedla jako poznámku
    >>>číslo VFA a naopak u VFA bych si uvedla číslo PFA.
    >>>Zákazkové číslo ne, jelikož to používáme pouze pro
    >>>naše
    >>>vlastní výkony.
    >>>Je možno ale i nakoupit jako materiál (účet 542) a
    >>>prodej materiálu (642). Rovněž s odvoláním u PFA na
    >>>VFA a
    >>>naopak.
    >>>Snad se v tom mém popisu vyznáte.
    >>>
    >>>Podstatné je, aby jste vždy prokázali, k čemu se
    >>>daňový náklad vztahuje. Tedy, že jde o náklad
    >>>související
    >>>s dosažením nebo zajištěním příjmu.
    >>
    >>
    >>
    >>Na závěr prosím ještě o kontrolu : panely koupené
    >>následně prodané jsme nenakoupili do zásob (
    >>neskladujeme, dodáváme rovnou na konkrétní stavbu)
    >>nebudou vedeny
    >>ve skladové evidenci. Je to správně?
    >>
    >>
    >>Moc děkuji za spoustu odpovědí a přeji hezký večer.
    >>Je nutno rozlišovat, zda pořizujete panely na stavu,
    >>kterou realizujete vy a tato stavba má přidělené
    >zakázkové číslo. Nebo panely nakoupíte a prodáte včetně
    >dopravy a panely složíte na předem stanoveném místě
    >(stavbě), kterou ale vy nerealizujete.
    >V 1. případě 501 s uvedením zakázkového čísla.
    >Ve 2. případě buď 504 - nákup a 604 - prodej, nebo 542
    >- nákup a 642 - prodej s odvolávkami, jak již bylo
    >zmíněno v předešlé odpovědi. To samozřejmě za
    >předpokladu, že se nejedná o běžnou činnost.
    >Pokud by jste se zabývali nákupem a prodejem zboží
    >běžně, pak bych doporučovala vést skladovou evidenci.
    >
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).