Re: DUZP u zásilkového obchodu
>>>>Dobrý den, dovoluji si ještě jednou zopakovat svůj
>>>>dotaz a snad to napsat srozumitelněji :-)
>>>>U zásilkového obchodu je prý zdanitelné plnění den,
>>>>kdy se zásilka předá přepravci a nesmí to být ani den
>>>>před, je to tak? Co pak ale, když mi například pošta
>>>>zásilky ten den nevezme, protože je nesu pozdě (už se
>>>>mi
>>>>to stalo, tady na poště se nesmí nechávat do druhého
>>>>dne)? Nebo to si nemohu např. připravit balíčky o
>>>>víkendu s víkendovým DUZP a poslat to až v pondělí?
>>>>Prosím
>>>>o radu a odkaz na paragrafík nějaký :-)
>>>Musíte rozlišovat komu posíláte a jestli se řídíte
>>>obchodním či občasnkým zákoníkem. Pokud posíláte
>>>obchodnímu partnerovi, pak je DZP dnem předání
>>>prvnímu
>>>veřejnému přepravci, tedy třeba poště. Pokud posíláte
>>>na
>>>dobírku občanovi, je DZP až den přijetí peněz.
>>A je špatně pokud dáváme den zdanitelného plnění
>>datum odeslání, i když posíláme jen lidem. Dáváme
>>daňový
>>dokald do všech zásilek a nerozlišujeme, zda je to
>>pro
>>firmu, neo běžného občana. Děkuji za vysvětlení
>Taky to nerozlišujeme, ajaj.. Ale pak tedy faktura,
>která je v balíčku a je tam DUZP má být jak? Děkuji moc
>za odpověď.
Re: DUZP u zásilkového obchodu
Moc děkuji za hezká slova, vážím si jich. Vycházím ze zákona o DPH, §21,odst.3)
(3) Při dodání zboží se zdanitelné plnění považuje za uskutečněné
a) dnem dodání podle § 13 odst. 1 při prodeji podle kupní smlouvy,15)
b) dnem převzetí v ostatních případech,
c) dnem příklepu při vydražení zboží ve veřejné dražbě podle zvláštního právního předpisu16), nebo
d) dnem vzniku práva užívat zboží nájemcem při dodání zboží podle § 13 odst. 3 písm. d).
..tedy add a) - kupní smlouva podle obchodního zákoníku, tedy obchodní vztah s podnikatelským subjektem - dnem dodání (tedy i předání veřejnému dopravci, poště)
...tedy add b) - ostatní případy, tedy převzetí zboží občanem, při dobírce to znamená i den zaplacení.
Přeji hezký víkend
Re: DUZP u zásilkového obchodu
Paní Vendy, nemáte zač, je to zkrátka tak :-) Ještě prosím, jak to tedy ale udělat v praxi, když faktura se dává do balíčku a tam přece DUZP je a já nemůžu vědět, kdy si to zákazník přebere, čili nemůžu tam dát jiné datum než datum expedice. Možná tedy pak nezáleží na tom, jaké datum je na faktuře a mohu/musím odvádět DPH až k datu převzetí balíčku? A děkuji moc hlavně já :-)
Re: DUZP u zásilkového obchodu
Můžete mi prosím objasnit, jak tohle všechno chcete dělat v praxi. Vždyť fakturu vložíte do balíku, na ni musíte mít DUZP, jak tam můžete napsat datum, kdy si občan převezme a zaplatí, eventuelně zašle na dobírku peníze. Tyhle teorie, přece nejdou praktikovat. Já dávam na fa. datum, když ji vystavuji a vkládám do balíčku a k tomu datumu také odvádím.
Re: DUZP u zásilkového obchodu
Od velké zasilatelské firmy jsem dostala dobírku a v ní doklad nazvaný Dodací-list-Faktura, vše odpovídalo, jen chybělo DZP. Předpokládám, že DPH odvádí později. Stornovat fakturu je totiž snadné, s daňovým dokladem (pokud zboží nepřevezmu a ono se jim vrátí), je to horší. Možná někdo z praxe ještě něco připojí.Děkuji
Re: DUZP u zásilkového obchodu
Úplně s vámi souhlasím:-) ale zákon o DPH §21 odst.3b uvádí že DUZP (v ostatních případech=tedy zákazníci-občané) je den převzetí... navíc při zásilkovém obchodě se často stane, že dobírku si zákazník ani nepřevezme a pro prodávajícího to znamená, že musí přiznat DPH a pak případně stornovat fakturu. nebýt §21 ZDPH, tak to asi ani neřeším...
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.