Re: Cestovné - účtování, kurzy
http://leteckaposta.cz/872927852
pravděpodobně je to správně. Já jsem se k cesťákům dostala teprve teď v září, takže jsem úplný začátečník a možná jsem to špatně pochopila:
z toho, co jsem stačila přečíst a nastudovat jsem myslela, že když používáme podle směrnice denní kurz, tak když přinese cesťák k vyúčtování, použiju kurz tohoto dne a když mu vyplácím třeba o 3 dny později, tak na pokladně bude kurz dne výplaty a z k tomu KR.
Ale v uvedeném příkladu, v tabulkách "Doplatek v Kč" se už při výplatě jiný kurz nepoužívá. Nebo je to jinak, když je a není poskytnutá záloha a jinak když se vyplácí doplatek v Kč nebo v CM? Už jsem z toho daněk.
UF - pěkná tabulka, ale docela složitá.
Důležité jsou ty první dvě věty
1/při stanovení náhrad nás nezajímá účetní kurz
2/při zaúčtování nás nezajímá kurz pro náhrady
Skusím popsat zaúčtování bod2/ jednodušeji. Ve vašem příkladu mají pro účetní případ kurs předložení vyučtování, což je dost náročné. Já mám ve směrnici v případě výplaty v EUR kurz výplaty, nebo poslední den měsíce pracovní cesty dle toho, co nastane dříve.
Jak koukám, je tam uvedeno pro ten můj případ, kdy nebyla poskytnuta záloha, že se používá kurz ČNB ke dni zahájení cesty a to jak pro výplatu zaměstnanci tak pro zaúčtování, takže tam nevychází kurzové rozdíly. A pokud by bylo předloženo vyúčtování a vyplacena náhradave stejný den, dalo by se účtovat tedy 512/211, jak jsem uváděla ve svém dotazu.
Ano,je to tam tak uvedeno, nicméně si nemyslím, že zrovna toto je správně "při zaúčtování nás nezajímá kurz pro náhrady" a přitom zrovna tímto kurzem účtuje .Jen pro představu co by jste v takovém případě účtovala na přelomu roku. SC v prosinci - výplata v lednu.
Pro klid duše v daňových nákladech je vždy skutečně vyplaceno a tento binec je jen o účtování zda 512 nebo 563 takže pokud nemáte audit, můžete i stímto účtováním klidně spát.
Už jsem z toho
>>>>daněk.
>>>UF - pěkná tabulka, ale docela složitá.
>>>Důležité jsou ty první dvě věty