Vlákno názorů k dotazu Souběh DPČ a DPP od Maxx - Re: souběh DPČ a DPP V jednom měsíci můžete...

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 10. 2011 11:24

Maxx (neregistrovaný)

Re: souběh DPČ a DPP
    V jednom měsíci můžete podepsat pouze u jednoho zaměstnavatele. U druhého bude stržena srážková dań (15%). Tuto srážkovou daň už nezahrnete do ročního zúčtování (nemáte šanci ji dostat od státu zpět).
    Při výdělku nad 5000 Kč je daň vždy zálohová. Je lepší podepsat prohlášení (a u platnit slevu na poplatníka a studenta) u toho zam-tele, u kterého je výdělek pod 5000 Kč.

• 17. 10. 2011 11:40

xls (neregistrovaný)

Děkuji za odpoved, jeste jsem se chtela zeptat, na internetu jsem cetla ze je lepsi podepsat prohlaseni u zamestnavatele kde je vydelek vyssi. A ještě jsem chtela vedet zdali prohlaseni že jsem student můžu odevzdat u obou zamestnavetelů nebo jen u toho kde podepisuju slevu na poplatníka a jeslti to bude mít na neco vliv. dekuji.

• 17. 10. 2011 11:48

Maxx (neregistrovaný)

Pokud podepíšete u toho, kde je vyšší výdělek - v tom daném měsíci dostanete víc peněz.
    U postupu popsaného výše - podáte daňové přiznání, zahrnete oba výdělky a dostanete zpět peníze ze zaplacených daní. S součtu za rok - Váš čistý příjem za rok s podepsaným prohlášením u zam-tele s nižším výdělkem bude vyšší než při popepsaném prohl. u zam-tele s vyšším výdělkem.

Doklad o studiu - ještě je potřeba ke zdravotnímu pojištění - je za Vás plátce stát. Je nutno ho odevzdat u zam-tele na DPČ, tam se zdravotní odvádí. Zam-tel tedy bude odvádět ze skutečného výdělku a nebude doplácet do minima.
    U DPP se ZP nesráží.

• 17. 10. 2011 12:22

RenataH (neregistrovaný)

Já jenom trošku upřesním - pokud jsou oba příjmy do 5000,- Kč/měsíčně, pak je výhodnější podepsat tam, kde je příjem vyšší. Pokud alespoň jeden zpříjmů je vyšší než 5000,- Kč, pak je výhodnější podepsat tam, kde je pod 5000.
    Pokud jsou oba nad 5000, pak je jedno, kde podepíšete.