Re: vyúčtování daně - začátečník
Vyplňujete ho jako laik, nebo máte o termínech v tiskopise používaných alespon základní představy? Co konkrétně Vám není jasné? FÚ Vám to vrátil? Kde je chyba, ve kterém sloupci?
Nepomůžou Vám ani šablony?
http://business.center.cz/business/sablony/s5-vyuctovani-dane-z-prijmu-FO-zavisla-cinnost.aspx
http://business.center.cz/business/sablony/s4-vyuctovani-dane-vybirane-srazkou.aspx
bohužel v tomhle jsem laik,
šablony mě právě moc nepomáhají, spíš se v tom začínám ztrácet, nevím jak tam mám dostat bonus, když vyplním vyplacené bonusy, tak tam bude 0,-, ale zaměstnanec má nižší daň než jsou vyplacené bonusy, tedy mu náleží vratka daně, a pak druhý zaměstnanec by měl dostat vratku daně za životko, ale když to dám do řádku 06, tak právě v šabloně to píše že je to špatně. tak já už opravdu nevím Moc prosím radu
A jejda, my asi každá mluvíme o něčem jiném. Vy jste se tázala na VYÚČTOVÁNÍ daní, to jsou ty dva A3 tiskopisy (růžový a žlutý), které už měly být na FÚ podané.
Ale podle Vaší odpovědi jde spíš o VÝPOČET daně v rámci ročního zúčtování, je to tak?
asi jsem natvrdlá, vím že už to mělo být na FÚ, ale asi budu muset podat opravný, protože mně tam vyšla 0, ale zaměstnanci musím vyplatit doplatek na daňovém bonusu a druhému přeplatek na dani.A já vlastně nevím kam napsat ty částky, nebo jak je tam mám dostat, musím se přiznat, že už fakt nevím jak dál
Já bych zavolala na FÚ a domluvila se s nimi. Můžete také požádat FÚ, aby vám přeplatek z daně z příjmů fyz. osob převedl na nedoplatky na jiných daních, např. DPH a pod.
Jinak v praxi se to dělá tak, že pokud Vám ve mzdě vyjde bonus, a nemáte kde snížit odvod daně - tak se každý měsíc žádá tím tiskopisem viz. výše o vrácení.
Děkuji Vám za pomoc, už jsem to snad pochopila, přeplatky by nám rozpustili v dalších doplatcích, ale když neplatíme žádnou daň, tak moc nevím jak nám to finančák vrátí, asi až příští rok. Už mám hlavu jak baloun, tak ještě jednou děkuji moc za pomoc