Re: řádná dovolená po mateřské
Takže se potvrdily mé obavy, že rozdíl v termínu porodu o týden může dělat rozdíl 21 dnů dovolené :-(, to je docela smutné.
Ještě ohledně té dovolené z roku 2012 - ta by se mi počítala do těch "odpracovaných" 60 dnů, když s ní navážu na konec MD?
Pokud dojde ke krácení, je těch 21 dnů vázáno nějak na měsíce? V lednu totiž bude 22 pracovních dnů a v únoru 20, takže pokud budu celé oba měsíce na MD, pak budu mít přesně nárok na 2/12 dovolené z roku 2013? Děkuji.
Děkuji, z Vaší odpovědi usuzuji, že to všechno chápu správně. Jsem naprostý laik a všechno studuji až teď, některé věci (na rozdíl od počítání) se plánovat tak úplně nedají :-). Každopádně je to docela zvláštní systém, ale naštěstí jsou důležitější věci.
Nechtěla jsem se Vás dotknout, samozřejmě jsou důležitější věci, než počítání lhůt. Pokud požádáte o dovolenou tak, aby bezprostředně navazovala na Vaši MD, zaměstnavatel je povinen vám vyhovět. Nepíšete, o jaký zůstatek dovolené z roku 2012 by se mělo jednat - v každém případě se takto čerpaná D připočte k počtu dní MD v roce 2013. Pokud jde o D za rok 2013, záeží na zaměstnavateli, zda vám umožní tuto D čerpat před tím, než vám vznikne nárok. Pokud by vám D za rok 2013 měla přispět k 60 odpracovanám dnům, (MD plus D z rok 2012), zaměstnavatel nemusí vyhovět, pokud byste požádala dříve, než vám vznikne nárok. Opravdu málo dat.