Re: úhrada a její zaúčtování
Dobrý den ráda bych se přidala k tomuto dotazu - stalo se nám že jsme zaplatili firmě fakturu v roce 2011. Ta faktura neměla na nši firmu být vystavena, ale bohužel se stalo. S touto firmou stále spolupracujeme, jejich účetní mi řekl až jim budeme platit nějakou fakturu ať o tu částku zaplatíme méně. Jsem účetní začátečník tak nevím jakým způsobem odúčtuji ten rozdíl. Např. 5200 mi zůstane v závazcích.
Děkuji za pomoc
prosím v.e.n.d.y.
>>Dobrý den,
>>dá se úhrada VFA provést jinak než pokladnou či
>>bankou?
>>VFA z ledna uhradil zákazník na účet jiné firmy,
>>která
>>od června vystavuje na základě smlouvy faktury za nás
>>a peníze chodí jim.
>>Dá se úhrada provést např.ID? Jak by se účtovalo?
>>Nebo nějaký jiný nápad...prosím
>>Děkuji
>>InkaK
>Dobrý den ráda bych se přidala k tomuto dotazu - stalo
>se nám že jsme zaplatili firmě fakturu v roce 2011. Ta
>faktura neměla na nši firmu být vystavena, ale bohužel
>se stalo. S touto firmou stále spolupracujeme, jejich
>účetní mi řekl až jim budeme platit nějakou fakturu ať
>o tu částku zaplatíme méně. Jsem účetní začátečník tak
>nevím jakým způsobem odúčtuji ten rozdíl. Např. 5200
>mi zůstane v závazcích.
>Děkuji za pomoc
Hlavně jde o to, co na té špatné faktuře z roku 2011 bylo? Zaúčtovali jste to do nákladů? Dodavatel měl vystavit opravný dańový doklad,vy na jeho základě zrušit původní účtování a zase odvést státu DPH. Pak by se původní faktura a ODD započetli proti sobě a bylo by. Trvala bych aspoň letos o vystavení ODD a vrácení neoprávněně zaplacené částky za původní fakturu. Zaplatit o to méně na jinou fakturu se nedá v účetnictví řešit.
Ano jednalo se o materiál bylo dáno na 501 upl. DPH. Všimli jsme si toho až teď v roce 2012. Proto jsem se Vás chtěla zeptat, nebylo mi jasné jak to zaúčtovat.
Takže by vystavili ODD s dnešním datem a nemuselo by se dělat žádné dodatečné atd? Mám z toho nějak zamotanou hlavu.