Re: Analytika účtu 502 (vyúčtování služe
Pokud potřebujete opravdu přesně znát náklady na každý byt, bylo by to takto vhodné. Jen hlavně si pamatujte, že číslo bytu je v analytice na 4. místě a tak dál. Ještě bych asi udělala střediska, tj. každý byt samostatné středisko a měla byste naprosto přesnou kontrolu, jednak účtů a pak byste sečetla střediska a znala všechny jednotlivé náklady na středisko celkem.kikadika.
Moc děkuji. Tak analytiku udělám (mohla byste mi, asi jako pro blba, vysvětlit to číslo bytu na 4. místě? - jsem asi trubka) Zbytku, se přiznám, také moc nerozumím. Opravdu jsem účetní samouk a musím jednou za čas docházet k "opravdové" účetní ;).
Účet 502 se obecně jmenuje SPOTŘEBA ENERGIE. V analitice je možno členit elektřina, teplo, voda, plyn, ost.energie a každému dáte nějaké číslo (třeba na 502 ... )čtvrtém, pátém + šestém místě účtu. Takže já bych u Vás 502 (tři místa) 502 . (čtvrté místo) dala číslo bytu a pak další 502 .(byt) . . (páté a šesté místo) dala ty druhy energie. Trochu je to pracné, ale nebojte, vrátí se Vám potom, až budete cokoliv kdykoliv hledat, je to super přehled. Kdybyste ještě něco potřebovala, klidně napište, odepíši.kikadika
Děkuji za radu. Já jsem to již udělala takto: byt 1 el. energie - 502.110, byt 2 el. energie - 502.120 .... kdy tou "stovkou" značím za co náklad je a číslo 10,20,30 atd. značí určitý byt. U plynu to pak mám 502.210, 502.220 atd. .... je toho teda požehnaně, ale asi to později bude výhoda ;).....