Re: Máte penzijní připojištění?
Záleží na tom, jestli se chcete spolehnout na to, že se o Vás jednou postará stát a dá Vám důchod ve výši dostačující pro klidné stáří nebo jestli si budete něco spořit navíc. Každý máme jiné finanční možnosti, kam investovat abychom v důchodu neměli problém s penězi. Nechte si to vysvětlit od někoho, komu věříte. Samozřejmě nikdo neví, co bude za 20 - 30 let, ale stát to určitě nebude, kdo se o Vás bude starat v důchodu.
Právě, že vím, že stát se nepostará, proto mám v plánu spořit si nějakým způsobem sama (zatím spořím pouze formou spořícího účtu, občas nějaký termínovaný vklad). Vím, že výhodné investice jsou do nemovitostí, ale na to finance opravdu nemám. Právě, že nemám nikoho komu bych věřila a kdo by se touto problematikou zabýval, proto se ptám tady.
Já sice nejsem odborník, ale myslím si, že je lepší mít takový produkt, kde si budete moci po nějaké době na ty peníze v případě potřeby sáhnout.Toto lze po 15letech, u těch nových pilířů to máte na 40let a jestli z toho něco uvidíte, nevíte. Nemáte to vy mladí jednoduché, vůbec vám nezávidím.My měli jistotu práce, ale vy nemáte vůbec žádnou.Přesto všem přeji pěkný víkend
Podívejte, 300 Kč necháte dneska v obchodě za pár věcí. A v případě penzijka vám k tomu ještě pár korun přidá stát, trošku se to zúročí a až půjdete v 80 letech do důchodu, budete mít něco na přilepšenou. Manželovi v práci přispívá zaměstnavatel již několik let a já dodnes nechápu, že je tam spousta lidí, kteří považuji za zbytečné a penzijko nemají sjednané. Že si neumí spočítat, že za jejich 100 Kč měsíčně (samozřejmě od nového roku až za 300) oni dosatnou od státu 50 a od zaměstnavatele 200.