Komerční sděleni
Na podnikatelskou klientelu se dlouhodobě zaměřuje Komerční banka. Příkladem může být řešení pro jednoduchou a přehlednou fakturaci, které banka nabízí ve spolupráci se společností Fakturoid. Na naše otázky odpovídal Jan Kubálek, odpovědný za rozvoj služeb klientům.
Co vás vedlo k záměru zjednodušit vašim klientům práci s fakturami?
Na základě diskuzí s našimi klienty jsme zvolili oblast fakturace, protože vystavování a správu faktur řeší každý podnikatel a probíhá často neefektivně starými zaběhlými způsoby. Našim klientům již téměř rok nabízíme řešení této agendy – chytře a snadno s použitím moderních technologií, díky čemuž ve výsledku ušetří čas a úsilí, které mohou věnovat klíčovým oblastem svého podnikání. Do budoucna bychom ve spolupráci s třetími stranami rádi uvedli i další služby usnadňující život malým podnikatelům.
Proč jste si zvolili cestu spolupráce s externí firmou?
Na trhu působí úspěšné a inovativní firmy, které své produkty řadu let vylepšují společně se svými klienty a mají velmi dobré know-how. Rozhodli jsme se spolupracovat s dodavatelem existujícího řešení. Fakturoid je velmi dobře vnímán svými uživateli a jsme přesvědčeni, že toto partnerství přináší přidanou hodnotu i klientům Komerční banky. Věříme totiž ve vytváření „ekosystémů“ navzájem propojených služeb, díky kterým dokážeme klientům přímo do bankovnictví připojit ověřené produkty a na druhé straně integrovat banku do ostatních (například účetních) aplikací. Tento trend je na celém bankovním trhu nazýván otevřené bankovnictví (Open Banking) a je akcelerován novou legislativou o platebním styku (PSD2), která přináší právě možnost propojování různých aplikací s bankou a obráceně.
Fakturování se tedy stalo součástí internetového bankovnictví Komerční banky?
V podstatě ano. Všichni klienti s podnikatelským účtem v KB najdou po přihlášení do internetového bankovnictví nabídku na aktivaci služby Fakturoid. Její používání je v základní variantě zdarma, jako součást balíčku služeb k podnikatelskému účtu. Po aktivaci získá klient na jednom místě nejen informace o všech účtech a využívaných bankovních službách, ale i základní přehled faktur a přímý vstup do Fakturoidu na jedno kliknutí. Chceme, aby naše internetové bankovnictví umožnilo klientům řešení veškerých finančních záležitostí z jednoho místa. Pokud by klientům nedostačovala bezplatná varianta Fakturoidu, která umožňuje fakturovat až na pět obchodních partnerů, mohou si aktivovat zvýhodněné roční předplatné pokročilejších verzí aplikace.
Kolik toho Fakturoid umí?
Fakturoid je aplikace na vystavování a správu faktur určená pro živnostníky a menší firmy. Velký důraz klade na automatizaci – od vydávání a rozesílání faktur, přes automatické upomínky, až po párování plateb s bankou. Potěší i uživatele vyžadující manažerský pohled na své finance. Proto podporuje evidenci nákladů a nabízí řadu užitečných statistik. Přístup mohou dát uživatelé i svému účetnímu, který pak může doklady exportovat přímo do svého účetního programu.
Pro koho je on-line aplikace Fakturoid vhodná?
Službu oceňují zejména ti, kteří vystavovali faktury ručně s pomocí běžných kancelářských aplikací, případně používali složitý účetní program právě jen na vystavování faktur. Díky Fakturoidu mají vše na jednom místě a dostupné odkudkoliv, kde je internetové připojení. Chceme umožnit podnikatelům dělat rutinní administrativu chytře s využitím moderních nástrojů a ušetřit jim tak čas, peníze a starosti. Pro podnikatele je k dispozici i plnohodnotná mobilní verze aplikace.
Jak lze Fakturoid získat?
Klienti KB si aplikaci aktivují jednoduše po přihlášení do svého internetového bankovnictví z hlavní nabídky. Pokud ještě nejste klientem KB, stačí si jen založit podnikatelský účet na nejbližší pobočce Komerční banky, případně on-line na stránkách www.kb-online.cz s podpisem smlouvy prostřednictvím kurýra. Začínající podnikatelé mohou využít naši trvale zvýhodněnou nabídku vedení podnikatelského účtu na dva roky zdarma.
Více informací o Fakturoidu můžete získat na webových stránkách www.kb.cz/fakturoid.