Vlákno názorů k dotazu MD a výpověď z prac. poměru od juklik - Re: MD a výpověď z prac. poměru já jsem...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 10. 2013 14:01

    juklik (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    já jsem si myslela,že výpovědní doba je dvouměsíční

  • 11. 10. 2013 14:09

    MJ (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    Ano, dvouměsíční, ale o to mi nejde. Mě jde hlavně o to odstupné. Z čeho, z jakého průměru, respektive za jaké období jí budeme počítat odstupné.
    Přesto děkuji za odpověď.
    MJ

  • 11. 10. 2013 14:12

    VH

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    Výpovědní doba je nejméně dvouměsíční, se zaměstnancem je možné sjedant i delší (maximální délka není omezena) - doporučuji ověřit. Zaměstnankyně pracovat nebude, její pracovní místo bylo zrušeno (tím by se ostatně popřela organizační změna), ani nemusí setrvávat na pracovišti zaměstnavatele. Odstupné bude počítáno z pravděpodobného výdělku.

  • 11. 10. 2013 14:47

    xxxx (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    pan (í) VH omlouvám se, že vstupuji do diskuze, u mě nastane stejný problém, ale budu se vracet až v prosinci. Já také nebudu moci pracovat, když místo mě jiná paní a mě bylo řečeno, že nemájí pro mě práci? Já teda doufám, že budu mít výpověď pro nadbytečnost nebo dohodu pro nadbytečnost. Ještě jsem se chtěla zeptat, když bych měla výpovědní dobu a nechodila do práce, protože to místo mě dělá někdo jiný, měla bych to mít raději na papíře napsat, že nemusím chodit do práce, ptám se kvůli tomu, aby mi pak zaměstnavatel nenapsal A, děkuji

  • 11. 10. 2013 15:10

    VH

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    >>>>Dobrý den, prosím o radu. Pracovnice, která má
    >>>>pracovní poměr na dobu neurčitou je od 17.9. 2010 do
    >>>>31.3.2011 na mateřské dovolené a následně od 1.4.2011
    >>>>do
    >>>>22.11.2013 na rodičovské dovolené. V červenci 2013
    >>>>bylo
    >>>>zrušeno její pracovní místo.
    >>>>Nyní se bude od 23.11.2013 vracet do práce. Pracovní
    >>>>místo pro ni nemáme a dostane výpověď s nárokem na
    >>>>odstupné.
    >>>>Výpověď dostane tedy ihned jak nastoupí do práce tj.
    >>>>23.11.2013. Od 1.12.2013 jí poběží tříměsíční
    >>>>výpovědní
    >>>>lhůta tj. do 28.2.2014, během které musí chodit do
    >>>>práce a pracovat. Nyní se ale chci zeptat z čeho, z
    >>>>jakého průměru, respektive za jaké období jí budeme
    >>>>počítat
    >>>>odstupné.
    >>>>D Jsem paní a úvodem musím potvrdit, že vy budete v jiné situaci, než je popsána v dotazu, a to z důvodu, že vaše pracovní místo nebylo zrušeno, ale je obsazeno. Zaměstnavatel tak nerozhodl o organizační změně, když toto rozhodnutí je hmotněprávní podmínkou výpovědi pro nadbytečnost nebo dohody uzavřené z týchž důvodů. Nemáte tak právo na odstupné, ale na náhradu mzdy z důvodu překážky v práci na straně zaměstnavatele do doby, než se dohodnete na jiném druhu práce nebo na rozvázání pracovního poměru z jiných než org. důvodů, nebo než vám zaměstnavatel začne práci podle PS přidělovat. Vy se můžete přidělování práce domáhat a vyzývat zaměstnavatele, aby vám ji přiděloval, popřípadě prohlásíte, že si svého podpisu na dohodě o rozvázání PP ceníte na ty a ty peníze. Nenechte se ošidit, zřejmě to bude - jako vždy - válka nervů, ale vy můžete ztratit jen ty nervy. Pokud vám zaměstnavatel nějaké penízky přizná, nebude to odstupné, ale fin. plnění podléhající odvodům na SP a ZP.

  • 11. 10. 2013 18:36

    xxxx (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    děkuji za odpověď, přiznám se, že jsem teď úplně z toho zmatená. Tento dotaz jsem psala někdy na začátku říjnu pod přezdívkou dinosaurus viz 27.9.2013 12:02 z adresy 194.228.20.xxx, v podstatě mi v práci řekli, že si mám najít jinou práci. Vím, že co jsem dělala já, dělá paní a má smlouvu na dobu neurčitou.
    27.9.2013 12:02 z adresy 194.228.20.xxx. Z odpovědí jsem se dozvěděla (teda pokud jsem to špatně nepochopila), že nejlepší by bylo a, výpověď pro nadbytečnost parg. 52c, výpovědní doba + odstupné (pracuji déle než 3roky)
    b, dohoda pro nadbytečnost + 5 odstupných, aby mě neošidili. Vím, že tato diskuze je dobrovolná a bezplatná a jsem za ji hrozně ráda, ale prosím vás nemohla by jste mi to prosím objasnit? A hlavně co mám mím ve výpovědi nebo v dohodě napsané a jaký paragraf a písmeno. , děkuji moc přeji pěkný víkend

  • 11. 10. 2013 18:55

    VH

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    >>>>>>jiné situaci, než je popsána v dotazu, a to z důvodu,
    >>>>že vaše pracovní místo nebylo zrušeno, ale je
    >>>obsazeno. Zaměstnavatel tak nerozhodl o organizační
    >>>změně,
    >>když toto rozhodnutí je hmotněprávní podmínkou
    >>výpovědi
    >>pro nadbytečnost nebo dohody uzavřené z týchž důvodů.
    >>Nemáte tak právo na odstupné, ale na náhradu mzdy z
    >>důvodu překážky v práci na straně zaměstnavatele do
    >>doby, než se dohodnete na jiném druhu práce nebo na
    >>rozvázání pracovního poměru z jiných než org. důvodů,
    >>nebo
    >>než vám zaměstnavatel začne práci podle PS
    >>přidělovat.
    >>Vy se můžete přidělování práce domáhat a vyzývat
    >>zaměstnavatele, aby vám ji přiděloval, popřípadě
    >>prohlásíte, že si svého podpisu na dohodě o rozvázání
    >>PP ceníte
    >>na ty a ty peníze. Nenechte se ošidit, zřejmě to bude
    >>- jako vždy - válka nervů, ale vy můžete ztratit jen
    >>ty nervy. Pokud vám zaměstnavatel nějaké penízky
    >>přizná, nebude to odstupné, ale fin. plnění
    >>podléhající
    >>odvodům na SP a ZP.
    > Na diskusi z 27.9. jsem se dívala, i já jsem se do ní zapojilla, i když v jiné souvislosti. Kdo vám radil, že nejlepší je, abyste dostala výpověď pro nadbytečnost, vám radí špatně, protože pro ni nejsou splněny zákonné podmínky, tudíž ani pro dohodu o rozvázání PP z týchž důvodů. Pokud se nedohodnete na jiné práci nebo dohodou na rozvázání PP nebo nedáte vy sama výpověď, bude dána překážka na straně zaměstnavatele. Budete čekat někde na chodbě a až vás to přestane bavit, odejdete domů a necháte vzkaz, že jste připravena jednat.

  • 11. 10. 2013 19:04

    div (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    Jenže ono to taky může být i tak, že pozici paní zrušili , vytvořili jinou, kde paní je na dobu neurčitou a kromě jiné práce, dělá práci, kterou původně dělala paní na MD a RD. A myslím, že v tomto případě by to mohla být výpověď pro nadbytečnost.

  • 11. 10. 2013 19:07

    VH

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    Přála bych tazatelce, ab to bylo tak nějak bylo, ale sama napsala, že její místo je obsazené.

  • 11. 10. 2013 19:44

    xxxx (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    o rozvázání
    >>>>>PP ceníte
    >>>>>na ty a ty peníze. Nenechte se ošidit, zřejmě to bude
    >>>>>- jako vždy - válka nervů, ale vy můžete ztratit jen
    >>>>>ty nervy. Pokud vám zaměstnavatel nějaké penízky
    >>>>>přizná, nebude to odstupné, ale fin. plnění
    >>>>>podléhající
    >>>>>odvodům na SP a ZP.
    >>>> Na diskusi z 27.9. jsem se dívala, i já jsem se do
    >>>>ní zapojilla, i když v jiné souvislosti. Kdo vám
    >>>radil, že nejlepší je, abyste dostala výpověď pro
    >>>nadbytečnost, vám radí špatně, protože pro ni nejsou
    >>>splněny
    >>>zákonné podmínky, tudíž ani pro dohodu o rozvázání PP
    >>>z
    >>>týchž důvodů. Pokud se nedohodnete na jiné práci nebo
    >>>dohodou na rozvázání PP nebo nedáte vy sama výpověď,
    >>>bude dána překážka na straně zaměstnavatele. Budete
    >>>čekat někde na chodbě a až vás to přestane bavit,
    >>>odejdete domů a necháte vzkaz, že jste připravena
    >>>jednat.
    >>
    >>Jenže ono to taky může být i tak, že pozici paní
    >>zrušili , vytvořili jinou, kde paní je na dobu
    >>neurčitou a
    >>kromě jiné práce, dělá práci, kterou původně dělala
    >>paní na MD a RD. A myslím, že v tomto případě by to
    >>mohla být výpověď pro nadbytečnost.
    >Přála bych tazatelce, ab to bylo tak nějak bylo, ale
    >sama napsala, že její místo je obsazené.
    děkuji moc za odpovědi, ale jak zjistím, že moji pozici zrušili? Já bych klidně šla na jinou pozici, ale ono asi nebude kam a dát sama výpověď? Já chci pracovat, školku jsem po strašných bojích sehnala, babičku s dědou pro případ, že bude dítě nemocné, abych mohla pracovat, zkouším teď si hledat práci a je to tragédie. Jsem připravená se domluvit, ale chci z toho něco mít. Připadne mi strašně nefér, odejdu na RD, vezmou za mě náhradu s dobou neurčitou a když se mám vrátit, tak mi řeknou sbohem, půjdu na UP a tam budu mít 3tis (to ještě nevím jestli nebudou krácené, když to není pro nadbytečnost). Docela se bojím budoucnosti. Jsem prosím opravdu z toho zmatené, prostím napište mi, na co mám tedy právo.

  • 11. 10. 2013 22:14

    div (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    Ovšem pochybuji, že tazatelka ví, jaká je organizační struktura firmy. Ona, myslím si, pouze ví, že práci, kterou dělala ona, teď dělá někdo jiný. Ale dle mých zkušeností se během 3 let, kdy trvá RD právě spousta takových funkcí kumuluje, takže se domnívám, že by to tak klidně mohlo být. Bohužel tazatelka se to zřejmě nedozví dříve, než nastoupí do práce.

  • 11. 10. 2013 22:36

    xxxx (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    ano, pouze vím že práci dělá někdo jiný a že má smlouvu na dobu neurčitou a že si určitě nechají paní co to dělá 3 roky a ví o co jde než mě. Prosím napište mi co od nich mohu čekat a jaká jsou moje práva.
    děkuji moc

  • 12. 10. 2013 10:22

    Katka2 (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    Co můžete čekat - to záleží na tom, jak budou chtít být fér nebo svině, jaké mají vyjednávací a přasvědčovací schopnosti a jak oni znají svá práva a povinnosti. Jak to dopadne záleží na tom, co vy - vaše znalosti a vyjednávací schopnosti.

  • 12. 10. 2013 16:24

    xxxx (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    děkuji za odpověď, předpokládám,, že svá práva a povinnosti znají, horší je to semnou, myslela jsem, že můžu chtít po nich výpověď pro nadbytečnost parag. 52 c, nebo dohodu pro nadbytečnost 52c, ale včera jsme byla vyvedena z omylu Můžete mi prosím co po nich můžu chtít? děkuji

  • 12. 10. 2013 17:21

    div (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    To vám VH napsala také - přidělovat práci dle pracovní smlouvy.

  • 13. 10. 2013 9:31

    Katka2 (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    Můžete mi prosím co po nich můžu chtít?
    >děkuji

    To je to co se vám snažím furt vysvětlit:
    Zam-tel může CHTÍT cokoliv - nejraději asi abyste mu podepsala dohodu bez odstupného - což byste byla na hlavu, kdybyste to udělala, ale udělat to můžete a je to zcela podle zákona. Vy můžete také CHTÍT cokoliv - aby vás dál zaměstnával, aby vám dal služební tryskáč, aby vám podepsal dohodu s desetiměsíčním odstupným - to by byl blázen pro změnu on ale opět na tom není nic nezákonného.
    Vzhledem k tomu, že vás tam nechce, tak si nějakou organizační změnu jistě dokáže udělat, a varianta že tam zůstanete asi opravdu nehrozí. Ano, máte nárok na práci podle PS, on zas má nárok vám dát výpověď.

  • 13. 10. 2013 21:16

    xxxx (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    ano tomu rozumím, ale pořád nevím jakou výpověď, když ne parag. 52c, protože nejsou spleněny zákonné podmínky, tak tedy co když pro mě "jen" nemá práci. děkuji

  • 13. 10. 2013 22:17

    Katka2 (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    Kolegové to zřejmě mysleli tak, že §52c) se nedá dát jen tak, ale že musí být opravdu ta organizační změna, což ale vás vůbec nemusí trápit, to je věc zam-tele, aby se podle toho zařídil.

  • 14. 10. 2013 7:29

    xxxx (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    děkuji za odpověď, osobně si myslím, že pro zaměstnavatele by bylo nejideálnější, kdybych si našla místo a odešla. Bohužel tak lehké to nebude ani pro mě ani pro zaměstnavatele.

    děkuji všem za reakce

  • 17. 10. 2013 13:33

    MJ (neregistrovaný)

    Re: MD a výpověď z prac. poměru
    Dobrý den, ještě bych se chtěla zeptat, když bude dvouměsíční výpovědní lhůta a zaměstnavatel nemám pro zaměstnance práce, protože místo bylo zrušeno, bude zaměstnanec doma a budou se mu ty dva měsíce platit jako náhrada při překážkách na straně zaměstnavatele, a to také z pravděpodobného výdělku ?
    Děkuji.
    MJ

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).