Re: Škodní událost zaměstnace PROSIM O P
Nejdříve si musíte definovat o co přesně se jednalo.
1. Skutečně šlo o škodu, kdy byl nenávratně poškozen nebo zničen majetek, který musel být v důsledku této škody vyřazen?
Pokud ano, pak tato škoda je DU do výše náhrad.
2. Kooperativa se vůbec nevyjádřila? Vzhledem k tomu, že je červen a poj. událost se stala někdy v r.2014? Je to divné - na zhodnocení poj.události mají pojišťovny tři měsíce. Nemáte alespoň mailovou korespondenci, z které by se dalo něco vyčíst...?
3. Zaměstnanec způsobil škodu z nedbalosti? a jakou náhradu škody mu určil zaměstnavatel?
Zaměstnanec pracovní agentury udělal škodu ve společnosti ke které byl přidělen. Ta škodu zdokumentovala a vyčíslila pracovní agentuře fakturu na 150 tisíc. Kooperativa prý poslala do firmy jen dopis s věcmi, které má agentura práce doložit, ale nic víc se zatím nedělo. Jsem externí účetní, takže se spoléhám jen na to, co mi v té agentuře řeknou. Takže o výnosu z pojišťovny zatím účtovat nemůžu. Můžete mi prosím tedy poradit, zda bude v daňových nákladech 150 tisíc, nebo jen 50 tisíc a zbytek nedaňově?
...
>Zaměstnanec pracovní agentury udělal škodu ve
>společnosti ke které byl přidělen. Ta škodu zdokumentovala a
>vyčíslila pracovní agentuře fakturu na 150 tisíc.
>Kooperativa prý poslala do firmy jen dopis s věcmi, které
>má agentura práce doložit, ale nic víc se zatím nedělo.
>Jsem externí účetní, takže se spoléhám jen na to, co
>mi v té agentuře řeknou. Takže o výnosu z pojišťovny
>zatím účtovat nemůžu. Můžete mi prosím tedy poradit, zda
>bude v daňových nákladech 150 tisíc, nebo jen 50 tisíc
>a zbytek nedaňově?
Bohužel, je těžké vám poradit správně, když stále není zřejmé o jakou "Škodu" se přesně jednalo? Škoda čeho nebo na čem nebo vznikla čím? A jednalo se skutečně o škodu, tak jak je uvedena v ZDP?
To budete muset posoudit z dokumentu, kterým je škoda zdokumentována a z toho bude vyplývat i jak by mělo být zaúčtováno a správně daňově.