Re: Zakázky na konci roku...
S těmi náklady přes dohadné položky bych to neriskovala, takže bych výnosy zaúčtovala do letošního roku a pak náklady do příštího (s tím, že si toho FÚ nevšimne), předpokládám, že jste menší firma, protože auditor by to nepovolil. Záleží na výši těch zakázek...
Re: Zakázky na konci roku...
Taky to řešíme, když zákazníkům nevyjdete vstříc, půjdou jinam, takže platíme daně za ně - my máme tržby, oni náklady. Snažíme se vždycky tu zakázku aspoň zahájit a něco udělat, něco nakoupit a zbytek v dalším roce se tvářit, že to je doplnění podle dalších požadavků, máme velké zakázky, takže to jde. U toho časového rozlišení jsem dost opatrná a dávám tam jenom položky, které jsou - je např. sepsaná smlouva o dílo s dodavatelem. Je pravda, že se to v čase vykompenzuje - na začátku roku máte náklady na to, co jste fakturovali rok předtím, na konci roku zase fakturujete to, co není hotové.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.