Názor k dotazu Rozpuštění režií do zakázek od Anonymní - Re: rozpuštění režií do zakázek >Prosím o radu...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 10. 2005 15:53

    Anonymní (neregistrovaný)

    Re: rozpuštění režií do zakázek
    >Prosím o radu jak postupovat při rozpuštění režijních
    >nákladů - mzdy účetních,spotř. rež. kanc. materiálu,
    >leasingové splátky aut, reklama atd-do zakázek - jedná
    >se o smlouvy o dílo a kupní smlouvy.
    >Firma je rozdělena na střediska-správa,sklad,kl.
    >výroba a stavební střediska. Funguje u nás vnitropodníková
    >přefakturace, kdy jedno středisko pracuje pro druhé a
    >náklady správy a skladu se vnitrop. přeúčtovávají na
    >ostatní střediska v rámci vnitrofakturace. Dále má
    >jednatel svoje středisko ze kterého účtuje různé
    >plánované a skutečné náklady, úroky z vnitroúvěrů atd.-tyto
    >fa jdou ost. střediskům do nákladů. Vnitrofakturace -
    >náklady a výnosy jsou vyrovnané-není tudíž vytvořen
    >vnitropodníkový zisk.
    >Je ke způsobu rozpuštění rež. nákladů do zakázek
    >potřeba nějaký vnitřní předpis?
    >Udělala jsem rozpuštění k 31.8.05 a poměrně dost se
    >zvýšila ztráta na jednotlivých zakázkách a tím pádem i
    >nedokončená výroba. Na které zakázky se rozpuštění má
    >účtovat? Na ty co jsou k určenému datu živé a nebo na
    >všechny na které se během účetního období účtovalo-tzn.
    >i na ty, které byly již během úč. období uzavřeny? Co
    >kupní smlouvy? Pokud na ně naúčtuji rozpuštěné režijní
    >náklady vyjde téměř u každé ztráta.
    >Nemůžu se někam na int podívat na způsob stanovení
    >těchto režií? Moc děkuji za opdověď, vím že z toho
    >budete trochu zmateni ale to já jsem v podstatě také,
    >protože se nemůžu dopátrat správného stanovení výpočtu
    >
    >

    taky se snažím na základě záznamní povinnosti a žádosti majitele vyhodnocovat zakázky - je to šílená práce....mohu poradit ze své zkušenosti...režie t.j. náklady např.střediska správa firmy rozpouštím v % k jednotlivým zakázkách od poč.roku - vezmu spr.náklady např.za rok 2004 a spočtu například % k součtu přímých mezd a materiálu....postupuji ve výpočtu již od začátku roku...nebo si vezmu náklady spr.režie od poč.roku a znovu počítám každý měsíc jejich % k vyplac.mzdám+materiálu či-li přímým nákladům v jednotlivém měsíci (vždy ale od poč.roku), tím se každý měsíc mění procento a zakázky v poč.roku,kdy nejsou ještě stavební práce je vyšší než v polovině roku,kdy je mezd a mat.více....

    zakázky jsem vyhodnocovala:

    materiál přímý+režijní
    mzdy na zakázce

    přímé náklady celkem

    provozní režie (samost.zakázka rež.nákladů stavby-Pb,nářadí)
    správní režie (soc.,zdr.firmy,leasing,telefony,světlo,teplo...)

    vl.náklady

    poddodávky služeb a prací

    celkem náklady

    tržba dle faktury

    rozdíl


    Ještě prosím o radu-prý se má každy pokladní paragon
    >orazítkovat firmením razítkem nebo ozačit jiným
    >způsobem příslušností k firmě. Díky.

    na zadní straně paragonu je i předtištěna tabulka,jinak paragon nerazítkuji,vystavuji pokl.doklad a paragon je přílohou...takže příslušnost firmy je patrná z pokl.dokladu..

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).