Re: přivýdelek pri materske když....
>Dobrý den,
>Obracím se na Vás s prosbou o odpověď na můj dotaz.
>Dnem 10,10 05 jsem nastoupila na mateřskou
>dovolenou.Narodila se mi holčička,ale vzhledem k tomu,že přišla
>na svět velmi brzy je bohužel hospitalizována na
>novorozeneckém JIP .Její léčbu lékaři odhadují minimálně na
>půl roku.Já s ní bohužel nemůžu v nemocnici
>být.Vzhledem k tak dlouhé době bych ráda nastoupila na částečný
>úvazek do svého zaměstnání.Pracuji jako zdravotní
>sestra.Můj nadřízený by mi vyhověl ,ale nevím jestli mám
>nárok a možnost do zaměstnání na mateřské dovolené
>nastoupit.
>Děkuji za odpověď
Snad by se tady dal využít §12 zákona 88/1968 Sb.
"Jestliže dítě bylo převzato ze zdravotních důvodů do péče kojeneckého ústavu nebo jiného zdravotnického zařízení ústavní péče a zaměstnankyně zatím nastoupila do práce, přeruší se tímto nástupem poskytování peněžité pomoci v mateřství. Ode dne, kdy zaměstnankyně převzala dítě z ústavu opět do své péče a přestala proto pracovat, pokračuje se v poskytování mateřských dávek až do vyčerpání celkového nároku, ne však déle než do dne, kdy dítě dosáhne věku 1 rok."
Takže byste mohla pracovat a tu mateřskou dočerpat, až malou dostanete domů.
Ale je tu problém - já nevím, zda ta porodnice se může nazývat "jiné zdravotnické zařízení ústavní péče". Kdyby to nebylo "jiné zdravotnické zařízení úst. péče", tak tento § nelze takto použít. Nešlo by totiž přerušit pobírání mateřských dávek (28 týdnů) a dočerpat je pak.
V tom případě by se dala udělat jiná věc. Nesmíte totiž mít příjem z té činnosti, na základě které mateřské dávky pobíráte. Pokud byste nastoupila zpět do svého pracovního poměru, pak byste o mateřskou přišla. Mohli by ale s Vámi sjednat vedlejší pracovní poměr, se tím zkráceným úvazkem a pak bylste v tom hlavním poměru byla na mateřské a pobírala mateřské dávky a ve vedlejším pracovala a pobírala mzdu. Druh práce ve vedlejšce by ale musel být trochu jiný než v HPP.
>