Vlákno názorů k dotazu OTUspořádání dokumentů v os. složce zamě od jasná. - Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce Euro obaly...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 9. 2018 6:34

    jasná. (neregistrovaný)

    Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
    Euro obaly nerada používám, jsou hladké, kloužou....Osobní složku mám v pevných papírových složkách, jednotlivé listy čísluji podle pořadí, jak se zakládají, zvlášť mám číselný seznam pro rychlejší orientaci. Jelikož jsem mzdová i personalistka v jednom, mám ve složkách založeno vše potřebné (smlouvy, preventivky, školení, různá napomenutí, dočasná převedení, mzdové výměry, úpravy pracovní doby, dohody o změně....) mimo prohlášení poplatníka daně.

  • 21. 9. 2018 8:08

    JaK (neregistrovaný)

    Re: OT-dokumenty po ukončení PP
    Dobrý den, mohu se přidat s dotazem, které z těchto dokumentů uchováváte po skončení PP. Např. zaměstnanci, kteří u nás byli více než 10 let mají pěknou kupku výměrů, potvrzení oškolení, dokladů od preventiv. prohlídek. Musí se uchovávat všechny?
    Děkuji moc za konzultaci a přeji pěkný den.

  • 21. 9. 2018 8:27

    PP (neregistrovaný)

    Re: OT-dokumenty po ukončení PP
    Včera jsem byla na školení - archivace, vřele doporučuji. Na každý dokument se vztahuje jiná doba archivace. Zatím jsem si vypsala jen ty co jsem potřebovala. Nemám doladěno a odkontrolováno viz níže, pan lektor doporučoval uchování osobní složky 50 let i mzdové listy. A ze své zkušenosti jsem také pro. Není tomu dávno co jsem hledala aspoň smlouvu od jedné paní z roku 1978 u které ji chyběli doby na OSSZ. Jinak pod archivací, když zadáte dotaz toho najdete, také spoustu tady v diskuzi.

  • 21. 9. 2018 8:29

    PP (neregistrovaný)

    Re: OT-dokumenty po ukončení PP
    >>>>Dobrý den, mohl by mi prosím někdo z personalistek
    >>>>nebo mzdových účetní napsat jak máte řazené spisy -
    >>>>dokumenty v osobní složce zaměstnance? Zajímá mě i
    >>>>proč to
    >>>>tak máte i nějaké vychytávky? Zda je máte třeba i v
    >>>>euro obalech či nikoliv nebo jen sepnuté do spony?
    >>>>Např. že to máte ve složce řazené chronologicky,
    >>>>protože
    >>>>se v tom dobře hledá a tak. Děkuji Vám moc za Vaše
    >>>>poznatky a vychytávky. Zda tam máte i lékařské
    >>>>prohlídky a
    >>>>nebo je máte samostatně?
    >>>
    >>>Euro obaly nerada používám, jsou hladké,
    >>>kloužou....Osobní složku mám v pevných papírových
    >>>složkách,
    >>>jednotlivé listy čísluji podle pořadí, jak se
    >>>zakládají,
    >>>zvlášť mám číselný seznam pro rychlejší orientaci.
    >>>Jelikož
    >>>jsem mzdová i personalistka v jednom, mám ve složkách
    >>>založeno vše potřebné (smlouvy, preventivky, školení,
    >>>různá napomenutí, dočasná převedení, mzdové výměry,
    >>>úpravy pracovní doby, dohody o změně....) mimo
    >>>prohlášení poplatníka daně.
    >>
    >>Dobrý den, mohu se přidat s dotazem, které z těchto
    >>dokumentů uchováváte po skončení PP. Např.
    >>zaměstnanci,
    >>kteří u nás byli více než 10 let mají pěknou kupku
    >>výměrů, potvrzení oškolení, dokladů od preventiv.
    >>prohlídek. Musí se uchovávat všechny?
    >>Děkuji moc za konzultaci a přeji pěkný den.
    >
    >Včera jsem byla na školení - archivace, vřele
    >doporučuji. Na každý dokument se vztahuje jiná doba archivace.
    >Zatím jsem si vypsala jen ty co jsem potřebovala.
    >Nemám doladěno a odkontrolováno viz níže, pan lektor
    >doporučoval uchování osobní složky 50 let i mzdové listy. A
    >ze své zkušenosti jsem také pro. Není tomu dávno co
    >jsem hledala aspoň smlouvu od jedné paní z roku 1978 u
    >které ji chyběli doby na OSSZ. Jinak pod archivací,
    >když zadáte dotaz toho najdete, také spoustu tady v
    >diskuzi.
    >

  • 21. 9. 2018 8:32

    PP (neregistrovaný)

    Re: OT-dokumenty po ukončení PP
    evidence docházky ( denní, týdenní měsíční) S3
    Evidence práce neschopných pro nemoc a úraz S3
    dávky nemocenského pojištění ( likvidace, zúčtování ) 10 let S10
    dovolenky s1
    hlášení o pracovních úrazech - lehkých S10
    protokoly o výkonu dozoru - inspekce bez. Práce S5
    Ochranné pomůcky evidenční karty , vydejní a likvidační listy S5
    Periodické kontroly S 5
    Cestovní příkazy S5
    daňová přiznání řádná, dodatečná a opravná: k dani z příjmů fy. Osob S10
    vyúčtování daní z příjmů vybírané srážkou S10
    deponované mzdy s5
    doklady o výplatě mezd, platů, a premii s5
    Mzdové listy od roku 1945 S45
    náborové příspěvky S5
    podpisové listiny S5
    premie, premiové listy S5
    Srážky ze mzdy s3
    zálohy na mzdu s3
    hlášení změn platů a zařazení s5
    školení BOZP o vykonané zkoušce ze znalosti pravidel BOZP s5
    Exekuce po zaplacení s10

  • 21. 9. 2018 8:38

    Pavel Jirsa (neregistrovaný)

    Re: OT-dokumenty a GDPR
    pp,

    něco uchovávat 50 let můžete jen se souhlasem subjektu údajů. Pan lektor neuvedl povinnosti podle GDPR?

    Hezký den!

  • 21. 9. 2018 8:42

    jasná. (neregistrovaný)

    Re: OT-dokumenty po ukončení PP
    Uchovávat osobní služky 50 let? Tak s tím rozhodně nesouhlasím. Pan lektor by měl vrátit peníze za školení.

  • 21. 9. 2018 12:17

    PP (neregistrovaný)

    Re: OT-dokumenty po ukončení PP
    >>>>>nebo mzdových účetní napsat jak máte řazené spisy -
    >>>>>dokumenty v osobní složce zaměstnance? Zajímá mě i
    >>>>>proč to
    >>>>>tak máte i nějaké vychytávky? Zda je máte třeba i v
    >>>>>euro obalech či nikoliv nebo jen sepnuté do spony?
    >>>>>Např. že to máte ve složce řazené chronologicky,
    >>>>>protože
    >>>>>se v tom dobře hledá a tak. Děkuji Vám moc za Vaše
    >>>>>poznatky a vychytávky. Zda tam máte i lékařské
    >>>>>prohlídky a
    >>>>>nebo je máte samostatně?
    >>>>

    >>>Dobrý den, mohu se přidat s dotazem, které z těchto
    >>>dokumentů uchováváte po skončení PP. Např.
    >>>zaměstnanci,
    >>>kteří u nás byli více než 10 let mají pěknou kupku
    >>>výměrů, potvrzení oškolení, dokladů od preventiv.
    >>>prohlídek. Musí se uchovávat všechny?
    >>>Děkuji moc za konzultaci a přeji pěkný den.
    >>
    >>Včera jsem byla na školení - archivace, vřele
    >>doporučuji. Na každý dokument se vztahuje jiná doba
    >>archivace.
    >>Zatím jsem si vypsala jen ty co jsem potřebovala.
    >>Nemám doladěno a odkontrolováno viz níže, pan lektor
    >>doporučoval uchování osobní složky 50 let i mzdové
    >>listy. A
    >>ze své zkušenosti jsem také pro. Není tomu dávno co
    >>jsem hledala aspoň smlouvu od jedné paní z roku 1978
    >>u
    >>které ji chyběli doby na OSSZ. Jinak pod archivací,
    >>když zadáte dotaz toho najdete, také spoustu tady v
    >>diskuzi.
    >>
    >Uchovávat osobní služky 50 let? Tak s tím rozhodně
    >nesouhlasím. Pan lektor by měl vrátit peníze za školení.

    Je to letitý pracovník zemského archivu v Brně, tak nevím nevím.

  • 21. 9. 2018 12:44

    Pavel Jirsa (neregistrovaný)

    Re: OT-dokumenty a GDPR
    pp,

    skutečně bez souhlasu subjektu údajů se k 50 letům archivace nedostanete.

    Skutečnost, že je lektor letitý pracovník neznamená, že o problematice něco ví ve světle současných předpisů.

    Hezký den!

  • 21. 9. 2018 12:58

    xy5

    Re: OT-dokumenty a GDPR
    ptže už dnes je nedostatečně dlouhá doba archivace, je dobře, když si každý člověk v průběhu života několikrát zažádá o informativní osobní list důchod. pojištění . Jen tak má jistotu, že bude mít všechny podklady pro výpočet důchodu v pořádku. Pokud to neudělá, je možné, že bude mít velké problémy s dokladováním odpracovaných roků. Někteří lidé mají problémy zdokladovat dobu z dob po revoluci, kdy hodně zam-telů (dnes již dávno zlikvidovaných) neposílalo ELDP a pak když se zasílaly hromadně ELDZ, ELDP po stovkách, někde tisících, když už se nenechávaly ve firmách, ale musely se odeslat na OSSZ /ČSSZ/. Při tak velkém množství mohlo dojít k nějaké ztrátě. Pamětníci/ce si možná vzpomenou na tu dobu, kdy se tyto evidenčáky ze mzdovek lifrovaly pryč (bylo to v několika etapách).

  • 21. 9. 2018 8:28

    dag123 (neregistrovaný)

    Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
    Dobrý den, a Prohlášení uchováváte jak? Máte zvlášť složky po jednotlivých rocích? S tím zase bojuji já...potvrzení ze školy o studiu uplatňovaných dětí nebo jiná prohlášení a potvrzení od zam. druhého z popl. dáváte do složky zam. nebo k prohlášení? Děkuji.

  • 21. 9. 2018 8:37

    xy5

    Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
    Různá potvrzení vztahujících se k dani mám v daň. prohl. u jednotlivých zam-ců. Je to tak přehlednější, vše hned po ruce. Jenže to může mít mzdová, která si zajišťuje podpisy na prohlášení od zam-ců sama. Pokud bych měla dávat z ruky (na začátku roku k podpisu), pak bych měla velký problém, aby se něco ze složky neztratilo. Jinak staré daň. prohl., které již prošly kontrolou, jsou v archivu firmy (zdokladované, aby bylo dobře dohledatelné, na kterém místě). Jinak, jak se prodlužuje věk odchodu do důchodu, je pravděpodobné, že 50letá doba archivace možná v budoucnu nebude stačit.

  • 21. 9. 2018 8:38

    PP (neregistrovaný)

    Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
    Mám je zvlášť v šanonu podle abecedy a každý zaměstnanec jeden euroobal. A pak ty staré jednou za rok přeberu a ty staré co by mi finanční úřad již nebude kontroloval zakládám i s potvrzením do samostatného šanonu i s potvrzením ze školy. Vše mám u prohlášení. Když pak dělám roční zúčtování listuji rychle v šanonech a pak i samotné zpracování je lepší. Mám cca 250 lidí.

  • 21. 9. 2018 8:48

    xy5

    Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
    >>>>Dobrý den, mohl by mi prosím někdo z personalistek
    >>>>nebo mzdových účetní napsat jak máte řazené spisy -
    >>>>dokumenty v osobní složce zaměstnance? Zajímá mě i
    >>>>proč to
    >>>>tak máte i nějaké vychytávky? Zda je máte třeba i v
    >>>>euro obalech či nikoliv nebo jen sepnuté do spony?
    >>>>Např. že to máte ve složce řazené chronologicky,
    >>>>protože
    >>>>se v tom dobře hledá a tak. Děkuji Vám moc za Vaše
    >>>>poznatky a vychytávky. Zda tam máte i lékařské
    >>>>prohlídky a
    >>>>nebo je máte samostatně?
    >>>

    >>
    >>Dobrý den, a Prohlášení uchováváte jak? Máte zvlášť
    >>složky po jednotlivých rocích? S tím zase bojuji
    >>já...potvrzení ze školy o studiu uplatňovaných dětí
    >>nebo jiná
    >>prohlášení a potvrzení od zam. druhého z popl. dáváte
    >>do složky zam. nebo k prohlášení? Děkuji.
    >
    >Mám je zvlášť v šanonu podle abecedy a každý
    >zaměstnanec jeden euroobal. A pak ty staré jednou za rok
    >přeberu a ty staré co by mi finanční úřad již nebude
    >kontroloval zakládám i s potvrzením do samostatného šanonu i
    >s potvrzením ze školy. Vše mám u prohlášení. Když pak
    >dělám roční zúčtování listuji rychle v šanonech a pak
    >i samotné zpracování je lepší. Mám cca 250 lidí.
    >
    Každý si musí najít svůj způsob zakládání, aby to bylo pro něho přehledné a lehce dohledatelné a hlavně, aby se žádný důležitý doklad, podklad neztratil.. Mně vyhovují šanony. Někomu vyhovuje řazení dle příjmení (hlavně u žen se může měnit - proto nepoužívám), někomu dle osobních čísel (používám). Také záleží, pro jaký počet zam-ců se zpracovává (někdo má jednu firmu bez poboček, někdo má dělené dle poboček apod.).

  • 21. 9. 2018 8:40

    jasná. (neregistrovaný)

    Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
    o vše se stahuje k výpočtu daně, takže zakládám do prohlášení. Prohlášení aktuálního roku mám seřazeny v pořadači podle abecedy, prohlášení předešlých let mám zvlášť opět podle abecedy, aby byly všechna prohlášení daného zaměstnance pohromadě.

  • 21. 9. 2018 8:51

    xy5

    Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
    v archivu je založené v arch. krabicích dle os. čísla, ale je u toho vyjetý seznam dle abecedy a u toho je os. číslo, takže dobře dohledatelné

  • 21. 9. 2018 12:09

    PP (neregistrovaný)

    Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
    Děkuji za info a ještě prosím jeden dotázek? Máte ve spisu nějaké emaily? Má vedoucí mi dnes řekla, že emaily nechce ani vidět. Takže nechápu jak budu některé věci dokazovat.

  • 21. 9. 2018 12:23

    PP (neregistrovaný)

    Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
    >>>>Dobrý den, mohl by mi prosím někdo z personalistek
    >>>>nebo mzdových účetní napsat jak máte řazené spisy -
    >>>>dokumenty v osobní složce zaměstnance? Zajímá mě i
    >>>>proč to
    >>>>tak máte i nějaké vychytávky? Zda je máte třeba i v
    >>>>euro obalech či nikoliv nebo jen sepnuté do spony?
    >>>>Např. že to máte ve složce řazené chronologicky,
    >>>>protože
    >>>>se v tom dobře hledá a tak. Děkuji Vám moc za Vaše
    >>>>poznatky a vychytávky. Zda tam máte i lékařské
    >>>>prohlídky a
    >>>>nebo je máte samostatně?
    >>>

    >>
    >>Děkuji za info a ještě prosím jeden dotázek? Máte ve
    >>spisu nějaké emaily? Má vedoucí mi dnes řekla, že
    >>emaily nechce ani vidět. Takže nechápu jak budu
    >>některé >>věci dokazovat. Například ohledně příkazu jiného manažera, že mám od nějakého data dodaňovat zaměstnanci auto.
    Email - komunikaci se zaměstnancem např. po skončení kam mám zaslat tiskopisy. Pokud se mi vše vrací zpět z adresy, kterou před tím uvedl a už není aktuální a já ho pak kontaktuji na emailu k upřesnění.
    >
    >Nerozumím, jaké maily myslíte?

  • 21. 9. 2018 12:26

    xy5

    Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
    maily pro komunikaci se zam-ci v tomto případě nepoužíváme

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).