Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
Euro obaly nerada používám, jsou hladké, kloužou....Osobní složku mám v pevných papírových složkách, jednotlivé listy čísluji podle pořadí, jak se zakládají, zvlášť mám číselný seznam pro rychlejší orientaci. Jelikož jsem mzdová i personalistka v jednom, mám ve složkách založeno vše potřebné (smlouvy, preventivky, školení, různá napomenutí, dočasná převedení, mzdové výměry, úpravy pracovní doby, dohody o změně....) mimo prohlášení poplatníka daně.
Re: OT-dokumenty po ukončení PP
Dobrý den, mohu se přidat s dotazem, které z těchto dokumentů uchováváte po skončení PP. Např. zaměstnanci, kteří u nás byli více než 10 let mají pěknou kupku výměrů, potvrzení oškolení, dokladů od preventiv. prohlídek. Musí se uchovávat všechny?
Děkuji moc za konzultaci a přeji pěkný den.
Re: OT-dokumenty po ukončení PP
Včera jsem byla na školení - archivace, vřele doporučuji. Na každý dokument se vztahuje jiná doba archivace. Zatím jsem si vypsala jen ty co jsem potřebovala. Nemám doladěno a odkontrolováno viz níže, pan lektor doporučoval uchování osobní složky 50 let i mzdové listy. A ze své zkušenosti jsem také pro. Není tomu dávno co jsem hledala aspoň smlouvu od jedné paní z roku 1978 u které ji chyběli doby na OSSZ. Jinak pod archivací, když zadáte dotaz toho najdete, také spoustu tady v diskuzi.
Re: OT-dokumenty po ukončení PP
>>>>Dobrý den, mohl by mi prosím někdo z personalistek
>>>>nebo mzdových účetní napsat jak máte řazené spisy -
>>>>dokumenty v osobní složce zaměstnance? Zajímá mě i
>>>>proč to
>>>>tak máte i nějaké vychytávky? Zda je máte třeba i v
>>>>euro obalech či nikoliv nebo jen sepnuté do spony?
>>>>Např. že to máte ve složce řazené chronologicky,
>>>>protože
>>>>se v tom dobře hledá a tak. Děkuji Vám moc za Vaše
>>>>poznatky a vychytávky. Zda tam máte i lékařské
>>>>prohlídky a
>>>>nebo je máte samostatně?
>>>
>>>Euro obaly nerada používám, jsou hladké,
>>>kloužou....Osobní složku mám v pevných papírových
>>>složkách,
>>>jednotlivé listy čísluji podle pořadí, jak se
>>>zakládají,
>>>zvlášť mám číselný seznam pro rychlejší orientaci.
>>>Jelikož
>>>jsem mzdová i personalistka v jednom, mám ve složkách
>>>založeno vše potřebné (smlouvy, preventivky, školení,
>>>různá napomenutí, dočasná převedení, mzdové výměry,
>>>úpravy pracovní doby, dohody o změně....) mimo
>>>prohlášení poplatníka daně.
>>
>>Dobrý den, mohu se přidat s dotazem, které z těchto
>>dokumentů uchováváte po skončení PP. Např.
>>zaměstnanci,
>>kteří u nás byli více než 10 let mají pěknou kupku
>>výměrů, potvrzení oškolení, dokladů od preventiv.
>>prohlídek. Musí se uchovávat všechny?
>>Děkuji moc za konzultaci a přeji pěkný den.
>
>Včera jsem byla na školení - archivace, vřele
>doporučuji. Na každý dokument se vztahuje jiná doba archivace.
>Zatím jsem si vypsala jen ty co jsem potřebovala.
>Nemám doladěno a odkontrolováno viz níže, pan lektor
>doporučoval uchování osobní složky 50 let i mzdové listy. A
>ze své zkušenosti jsem také pro. Není tomu dávno co
>jsem hledala aspoň smlouvu od jedné paní z roku 1978 u
>které ji chyběli doby na OSSZ. Jinak pod archivací,
>když zadáte dotaz toho najdete, také spoustu tady v
>diskuzi.
>
Re: OT-dokumenty po ukončení PP
evidence docházky ( denní, týdenní měsíční) S3
Evidence práce neschopných pro nemoc a úraz S3
dávky nemocenského pojištění ( likvidace, zúčtování ) 10 let S10
dovolenky s1
hlášení o pracovních úrazech - lehkých S10
protokoly o výkonu dozoru - inspekce bez. Práce S5
Ochranné pomůcky evidenční karty , vydejní a likvidační listy S5
Periodické kontroly S 5
Cestovní příkazy S5
daňová přiznání řádná, dodatečná a opravná: k dani z příjmů fy. Osob S10
vyúčtování daní z příjmů vybírané srážkou S10
deponované mzdy s5
doklady o výplatě mezd, platů, a premii s5
Mzdové listy od roku 1945 S45
náborové příspěvky S5
podpisové listiny S5
premie, premiové listy S5
Srážky ze mzdy s3
zálohy na mzdu s3
hlášení změn platů a zařazení s5
školení BOZP o vykonané zkoušce ze znalosti pravidel BOZP s5
Exekuce po zaplacení s10
Re: OT-dokumenty po ukončení PP
>>>>>nebo mzdových účetní napsat jak máte řazené spisy -
>>>>>dokumenty v osobní složce zaměstnance? Zajímá mě i
>>>>>proč to
>>>>>tak máte i nějaké vychytávky? Zda je máte třeba i v
>>>>>euro obalech či nikoliv nebo jen sepnuté do spony?
>>>>>Např. že to máte ve složce řazené chronologicky,
>>>>>protože
>>>>>se v tom dobře hledá a tak. Děkuji Vám moc za Vaše
>>>>>poznatky a vychytávky. Zda tam máte i lékařské
>>>>>prohlídky a
>>>>>nebo je máte samostatně?
>>>>
>>>Dobrý den, mohu se přidat s dotazem, které z těchto
>>>dokumentů uchováváte po skončení PP. Např.
>>>zaměstnanci,
>>>kteří u nás byli více než 10 let mají pěknou kupku
>>>výměrů, potvrzení oškolení, dokladů od preventiv.
>>>prohlídek. Musí se uchovávat všechny?
>>>Děkuji moc za konzultaci a přeji pěkný den.
>>
>>Včera jsem byla na školení - archivace, vřele
>>doporučuji. Na každý dokument se vztahuje jiná doba
>>archivace.
>>Zatím jsem si vypsala jen ty co jsem potřebovala.
>>Nemám doladěno a odkontrolováno viz níže, pan lektor
>>doporučoval uchování osobní složky 50 let i mzdové
>>listy. A
>>ze své zkušenosti jsem také pro. Není tomu dávno co
>>jsem hledala aspoň smlouvu od jedné paní z roku 1978
>>u
>>které ji chyběli doby na OSSZ. Jinak pod archivací,
>>když zadáte dotaz toho najdete, také spoustu tady v
>>diskuzi.
>>
>Uchovávat osobní služky 50 let? Tak s tím rozhodně
>nesouhlasím. Pan lektor by měl vrátit peníze za školení.
Je to letitý pracovník zemského archivu v Brně, tak nevím nevím.
Re: OT-dokumenty a GDPR
ptže už dnes je nedostatečně dlouhá doba archivace, je dobře, když si každý člověk v průběhu života několikrát zažádá o informativní osobní list důchod. pojištění . Jen tak má jistotu, že bude mít všechny podklady pro výpočet důchodu v pořádku. Pokud to neudělá, je možné, že bude mít velké problémy s dokladováním odpracovaných roků. Někteří lidé mají problémy zdokladovat dobu z dob po revoluci, kdy hodně zam-telů (dnes již dávno zlikvidovaných) neposílalo ELDP a pak když se zasílaly hromadně ELDZ, ELDP po stovkách, někde tisících, když už se nenechávaly ve firmách, ale musely se odeslat na OSSZ /ČSSZ/. Při tak velkém množství mohlo dojít k nějaké ztrátě. Pamětníci/ce si možná vzpomenou na tu dobu, kdy se tyto evidenčáky ze mzdovek lifrovaly pryč (bylo to v několika etapách).
Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
Dobrý den, a Prohlášení uchováváte jak? Máte zvlášť složky po jednotlivých rocích? S tím zase bojuji já...potvrzení ze školy o studiu uplatňovaných dětí nebo jiná prohlášení a potvrzení od zam. druhého z popl. dáváte do složky zam. nebo k prohlášení? Děkuji.
Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
Různá potvrzení vztahujících se k dani mám v daň. prohl. u jednotlivých zam-ců. Je to tak přehlednější, vše hned po ruce. Jenže to může mít mzdová, která si zajišťuje podpisy na prohlášení od zam-ců sama. Pokud bych měla dávat z ruky (na začátku roku k podpisu), pak bych měla velký problém, aby se něco ze složky neztratilo. Jinak staré daň. prohl., které již prošly kontrolou, jsou v archivu firmy (zdokladované, aby bylo dobře dohledatelné, na kterém místě). Jinak, jak se prodlužuje věk odchodu do důchodu, je pravděpodobné, že 50letá doba archivace možná v budoucnu nebude stačit.
Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
Mám je zvlášť v šanonu podle abecedy a každý zaměstnanec jeden euroobal. A pak ty staré jednou za rok přeberu a ty staré co by mi finanční úřad již nebude kontroloval zakládám i s potvrzením do samostatného šanonu i s potvrzením ze školy. Vše mám u prohlášení. Když pak dělám roční zúčtování listuji rychle v šanonech a pak i samotné zpracování je lepší. Mám cca 250 lidí.
Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
>>>>Dobrý den, mohl by mi prosím někdo z personalistek
>>>>nebo mzdových účetní napsat jak máte řazené spisy -
>>>>dokumenty v osobní složce zaměstnance? Zajímá mě i
>>>>proč to
>>>>tak máte i nějaké vychytávky? Zda je máte třeba i v
>>>>euro obalech či nikoliv nebo jen sepnuté do spony?
>>>>Např. že to máte ve složce řazené chronologicky,
>>>>protože
>>>>se v tom dobře hledá a tak. Děkuji Vám moc za Vaše
>>>>poznatky a vychytávky. Zda tam máte i lékařské
>>>>prohlídky a
>>>>nebo je máte samostatně?
>>>
>>
>>Dobrý den, a Prohlášení uchováváte jak? Máte zvlášť
>>složky po jednotlivých rocích? S tím zase bojuji
>>já...potvrzení ze školy o studiu uplatňovaných dětí
>>nebo jiná
>>prohlášení a potvrzení od zam. druhého z popl. dáváte
>>do složky zam. nebo k prohlášení? Děkuji.
>
>Mám je zvlášť v šanonu podle abecedy a každý
>zaměstnanec jeden euroobal. A pak ty staré jednou za rok
>přeberu a ty staré co by mi finanční úřad již nebude
>kontroloval zakládám i s potvrzením do samostatného šanonu i
>s potvrzením ze školy. Vše mám u prohlášení. Když pak
>dělám roční zúčtování listuji rychle v šanonech a pak
>i samotné zpracování je lepší. Mám cca 250 lidí.
>
Každý si musí najít svůj způsob zakládání, aby to bylo pro něho přehledné a lehce dohledatelné a hlavně, aby se žádný důležitý doklad, podklad neztratil.. Mně vyhovují šanony. Někomu vyhovuje řazení dle příjmení (hlavně u žen se může měnit - proto nepoužívám), někomu dle osobních čísel (používám). Také záleží, pro jaký počet zam-ců se zpracovává (někdo má jednu firmu bez poboček, někdo má dělené dle poboček apod.).
Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
o vše se stahuje k výpočtu daně, takže zakládám do prohlášení. Prohlášení aktuálního roku mám seřazeny v pořadači podle abecedy, prohlášení předešlých let mám zvlášť opět podle abecedy, aby byly všechna prohlášení daného zaměstnance pohromadě.
Re: OTUspořádání dokumentů v os. složce
>>>>Dobrý den, mohl by mi prosím někdo z personalistek
>>>>nebo mzdových účetní napsat jak máte řazené spisy -
>>>>dokumenty v osobní složce zaměstnance? Zajímá mě i
>>>>proč to
>>>>tak máte i nějaké vychytávky? Zda je máte třeba i v
>>>>euro obalech či nikoliv nebo jen sepnuté do spony?
>>>>Např. že to máte ve složce řazené chronologicky,
>>>>protože
>>>>se v tom dobře hledá a tak. Děkuji Vám moc za Vaše
>>>>poznatky a vychytávky. Zda tam máte i lékařské
>>>>prohlídky a
>>>>nebo je máte samostatně?
>>>
>>
>>Děkuji za info a ještě prosím jeden dotázek? Máte ve
>>spisu nějaké emaily? Má vedoucí mi dnes řekla, že
>>emaily nechce ani vidět. Takže nechápu jak budu
>>některé >>věci dokazovat. Například ohledně příkazu jiného manažera, že mám od nějakého data dodaňovat zaměstnanci auto.
Email - komunikaci se zaměstnancem např. po skončení kam mám zaslat tiskopisy. Pokud se mi vše vrací zpět z adresy, kterou před tím uvedl a už není aktuální a já ho pak kontaktuji na emailu k upřesnění.
>
>Nerozumím, jaké maily myslíte?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.